Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:25 min Ikona 24.09.2008

Bądź unikatowy i nie twórz duplikatów treści

Bądź unikatowyDefinicja produktu lub działania, ciekawy opis, trafne uwagi – niekiedy łatwiej skopiować taki tekst z już istniejącej strony albo po prostu z Wikipedii niż samodzielnie stworzyć spójną, zgrabną informację.

Ale takie ściąganie to po pierwsze zwykły, naganny plagiat świadczący o lenistwie twórców stron i łamiący często prawa autorskie chroniące tekst źródłowy. Poza tym powielanie już istniejących treści jest niezwykle szkodliwe z punktu widzenia wyszukiwarek – a co za tym idzie: pozycjonowania.

A zatem: jeśli właściciel strony jest uczciwy i zależy mu na widoczności w wynikach wyszukiwania, kopiowanie, nadmierne „cytowanie” jest co najmniej niewskazane, a w niektórych przepadkach – zabronione i karane na mocy przepisów chroniących prawa autorskie.

 

Kiedy duplikat jest dopuszczalny?

 

Oczywiście, możemy powoływać się na cudze wypowiedzi oraz w pewnych wypadkach powielać formaty stron. Jak wskazuje Google, jest to bezpieczne w przypadku:

– tworzenia forów dyskusyjnych ze standardowymi stronami oraz ich wersjami na telefon komórkowy,
– prezentowania w sklepach internetowych produktów, do których prowadzą różne linki lub też które pojawiają się na różnych stronach,
– prezentowania wersji strony www przeznaczonej do druku.

 

Duplikaty i konsekwencje

 

Jeżeli natomiast umieścimy na stronie tę samą treść, która znajduje się w innej witrynie albo ściągnięmy tekst już wypozycjonowany, ani robot, ani użytkownik nie spojrzą na to życzliwie. Przede wszystkim internauta będzie znudzony, czytając po raz kolejny to samo. A znudzenie to nie jest krok do dokonania zakupu, wręcz przeciwnie. A robot wyszukiwarki zinterpretuje powielenie jako oszustwo. Pokazana będzie tylko jedna z podwojonych stron albo też obie zostaną usunięte z indeksu – żaden zysk i zmarnowane pozycjonowanie.

Zdarza się, że zarówno oryginał, jak i kopia tekstu są własnością jednego podmiotu. Aby uniknąć negatywnych konsekwencji, wystarczy jednej wersji strony nie zaindeksować. W przypadku stosowania przekierowań, warto zdecydować się na przekierowanie 301. Jeżeli na każdej stronie musi pojawić się taki sam rozbudowany komentarz, na przykład na temat polityki prywatności, lepiej zamieścić krótką wzmiankę z linkiem prowadzącym do strony z wyczerpującymi informacjami.

Przede wszystkim należy dbać o atrakcyjność serwisu – na każdej podstronie powinny znaleźć się unikatowe treści. Skoro decydujemy się na wiele podstron, niech każda z nich omawia osobny, wartościowy dla czytelnika wątek. Trzeba także zabezpieczać własne treści przed powielaniem przez inne osoby. Może zdarzyć się tak, że ktoś w dobrej wierze – choć niekoniecznie – skopiuje artykuł z Twojej strony czy wpis na blogu. Grozi to wówczas spadkiem Twojej oryginalnej strony. Dlatego łamanie netykiety należy zgłaszać.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 20.07.2016 Rozwój sztucznej inteligencji i coraz śmielsze ruchy Google w tym zakresie wywołują z jednej strony hurraoptymistyczne reakcje tych, którzy z niecierpliwością czekają na nowoczesne rozwiązania rodem z filmów, a z drugiej sprzeciw osób obawiających się buntu maszyn. I chociaż SI dopiero kształtuje się w rękach giganta z Mountain View, już na tym etapie pojawiają się pomysły na zabezpieczenie nas przed ewentualnymi problemami z mądrzejszymi od nas komputerami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 16.05.2014 Na początku kwietnia Yandex opublikował statystyki dotyczące rozwoju rosyjskiego Internetu w 2013 roku. Wzrost, do czego się już zdążyliśmy przyzwyczaić, był imponujący. Ten ogromny, stale rosnący rynek jest bardzo wymagający, ale stanowi jednocześnie wielką szansę na rozpędzenie swojego biznesu i ekspansję swojej marki na wschód. Przedstawiamy statystyki obrazujące marketingową potęgę „runetu". Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co działo się w marketingu cyfrowym w lutym 2022? Ikona 03:35 min 28.02.2022 Mijający właśnie miesiąc pod kątem marketingu internetowego stanowił dla wielu biznesów dalszą rozgrzewkę do planów na 2022 rok. Wiele mówiło się o tym, jakie prognozowane pod koniec 2021 roku trendy będą się wybijały w nadchodzącym roku. Wideo marketing, dialogizacja, komunikacja z klientem z wykorzystaniem nowoczesnego contentu i nowoczesnych form oraz rosnące znaczenie mediów społecznościowych wydają się tym, co może mieć wpływ na strategie marketingu. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700