Ikona 02:25 min Ikona Sunrise System 24.09.2008

Bądź unikatowy i nie twórz duplikatów treści

Definicja produktu lub działania, ciekawy opis, trafne uwagi – niekiedy łatwiej skopiować taki tekst z już istniejącej strony albo po prostu z Wikipedii niż samodzielnie stworzyć spójną, zgrabną informację.

Ale takie ściąganie to po pierwsze zwykły, naganny plagiat świadczący o lenistwie twórców stron i łamiący często prawa autorskie chroniące tekst źródłowy. Poza tym powielanie już istniejących treści jest niezwykle szkodliwe z punktu widzenia wyszukiwarek – a co za tym idzie: pozycjonowania.

A zatem: jeśli właściciel strony jest uczciwy i zależy mu na widoczności w wynikach wyszukiwania, kopiowanie, nadmierne „cytowanie” jest co najmniej niewskazane, a w niektórych przepadkach – zabronione i karane na mocy przepisów chroniących prawa autorskie.

 

Kiedy duplikat jest dopuszczalny?

 

Oczywiście, możemy powoływać się na cudze wypowiedzi oraz w pewnych wypadkach powielać formaty stron. Jak wskazuje Google, jest to bezpieczne w przypadku:

– tworzenia forów dyskusyjnych ze standardowymi stronami oraz ich wersjami na telefon komórkowy, – prezentowania w sklepach internetowych produktów, do których prowadzą różne linki lub też które pojawiają się na różnych stronach, – prezentowania wersji strony www przeznaczonej do druku.

 

Duplikaty i konsekwencje

 

Jeżeli natomiast umieścimy na stronie tę samą treść, która znajduje się w innej witrynie albo ściągnięmy tekst już wypozycjonowany, ani robot, ani użytkownik nie spojrzą na to życzliwie. Przede wszystkim internauta będzie znudzony, czytając po raz kolejny to samo. A znudzenie to nie jest krok do dokonania zakupu, wręcz przeciwnie. A robot wyszukiwarki zinterpretuje powielenie jako oszustwo. Pokazana będzie tylko jedna z podwojonych stron albo też obie zostaną usunięte z indeksu – żaden zysk i zmarnowane pozycjonowanie.

Zdarza się, że zarówno oryginał, jak i kopia tekstu są własnością jednego podmiotu. Aby uniknąć negatywnych konsekwencji, wystarczy jednej wersji strony nie zaindeksować. W przypadku stosowania przekierowań, warto zdecydować się na przekierowanie 301. Jeżeli na każdej stronie musi pojawić się taki sam rozbudowany komentarz, na przykład na temat polityki prywatności, lepiej zamieścić krótką wzmiankę z linkiem prowadzącym do strony z wyczerpującymi informacjami.

Przede wszystkim należy dbać o atrakcyjność serwisu – na każdej podstronie powinny znaleźć się unikatowe treści. Skoro decydujemy się na wiele podstron, niech każda z nich omawia osobny, wartościowy dla czytelnika wątek. Trzeba także zabezpieczać własne treści przed powielaniem przez inne osoby. Może zdarzyć się tak, że ktoś w dobrej wierze – choć niekoniecznie – skopiuje artykuł z Twojej strony czy wpis na blogu. Grozi to wówczas spadkiem Twojej oryginalnej strony. Dlatego łamanie netykiety należy zgłaszać.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dobre słowo Ikona 01:10 min 04.11.2008 Język jest żywym organizmem - ewoluuje w coraz wymyślne formy lub ulega uproszczeniu. Z tym drugim zjawiskiem mamy do czynienia my, korzystający na co dzień z Sieci. Język Internetu zostaje zniekształcony przez formę komunikatu, jaki stosujemy do tego, aby się porozumieć: naszpikowaną obrazkami i skrótami myślowymi. Pamiętajmy jednak, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:40 min 04.01.2013 SEO Copywriting jest pojęciem stosunkowo nowym, które powstało w przeciągu ostatnich kilkunastu lat, jako następstwo rozwoju technologii internetowych oraz marketingu w wyszukiwarkach. Wbrew pozorom pisanie takich tekstów nie jest łatwe. Obecnie głównym celem SEO Copywritingu jest opracowywanie naturalnych, przyjaznych dla internautów treści, łączących w sobie obecność fraz kluczowych z pożytecznymi i ciekawymi dla  odbiorców informacjami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Copywriting – poezja naszych czasów Ikona 02:30 min 11.04.2008 Pisanie tekstów na strony internetowe to nie lada wyzwanie. Teksty takie nie tylko muszą być stylistycznie nienaganne i marketingowo skuteczne – muszą one także spełniać formalne wymogi, które pozwalają stronie www być zauważoną przez wyszukiwarki. Piszemy o tym, czym jest SEO copywriting oraz dlaczego optymalizacja tekstów pod kątem wyszukiwarek nie jest łatwym kawałkiem chleba. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700