Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Zgodnie z przewidywaniami GroupM (agencja planowania i zakupu mediów należąca do WPP Group), wydatki na reklamę w sieci w przyszłym roku przewyższą wydatki na reklamę w TV. Pierwsze kraje, które zaobserwują taki przyrost to Szwecja i Wielka Brytania. Pod koniec bieżącego roku w Szwecji prognozowane wydatki na reklamę w tv (19.2%) wynoszą niemal tyle samo co wydatki na reklamę w internecie (19.5%). Należy wziąć pod uwagę fakt, że telewizja będąc przez pół wieku największym medium ma już ustabilizowaną pozycję. Natomiast reklama w internecie dopiero zyskuje na sile i z pewnością w kolejnych latach przybierze na mocy. Więcej dowodów? Oto jak kształtuje się sytuacje w Wielkiej Brytanii. Według przewidywań, w tym roku wydatki na reklamę w internecie mają wzrosnąć o 30,8%. Dla porównania szacuje się, że reklama w TV ma wzrosnąć o 1%. Brytyjczycy na reklamę w internecie mają wydać ok 3.4 mld GBP, a na reklamę w TV – 3.56 mld GBP. Czy kończy się era reklam telewizyjnych na rzecz internetu? Myślę, że są to symptomy tego, że w niedalekiej przyszłości taka era nadejdzie. Ciągle wzrastająca popularność internetu na świecie musi przełożyć się na wzrost emitowanych reklam. Już teraz spekuluje się, że reklama w tv i radiu będzie jedynie wspierać reklamę internetową. Źródło: Guardian
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: