Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 02:55 min Ikona 03.12.2013

Chroń się przed DC z Yandex Webmasterem

Problem Duplicate Content (DC), czyli duplikatów treści stanowi sporą przeszkodę w skutecznym pozycjonowaniu. Strony internetowe z oryginalnymi, wysokiej jakości tekstami wyświetlają się wyżej od tych, na których znajdują się materiały powielone na wielu innych witrynach. Co prawda roboty Yandex coraz lepiej radzą sobie z rozpoznawaniem „autorów” tekstów i to ich witryny uznawane są za bardziej wartościowe dla użytkownika (oczywiście jest jeszcze wiele innych przyczyn wyższych pozycji niektórych stron), a w rezultacie zazwyczaj wyświetlają się wyżej…

Słowo „zazwyczaj” ma tutaj jednak kluczowe znaczenie dla pozycjonowania. W końcu chcemy mieć pewność, że to nasza witryna będzie w top 10 i to nas odwiedzą internauci zainteresowani zamieszczonymi materiałami, a ciągła walka z plagiatami jest niezwykle czasochłonna i zazwyczaj mało skuteczna. Jedną z rad było wysyłanie skarg do Płatona Szczukina ze wsparcia Yandex, ze wskazaniem strony, która skopiowała nasze treści. Co ciekawe, podobno przez pewien czas odnosiło to pożądany skutek.

Nie jest do końca jasne, czy to przepełniona skrzynka pocztowa Pana Szczukina, czy też dbałość o swoich użytkowników spowodowała uruchomienie specjalnej funkcji w narzędziu dla Webmasterów Yandex. „Оригинальные тексты”, czyli „oryginalne teksty” działają w zasadzie bardzo prosto: przed publikacją nowego tekstu na swojej stronie internetowej, wykorzystuje się specjalny formularz, w który wkleja się tekst (sam tekst – bez znaczników) i wysyła Yandex. I voila – Twój tekst już na zawsze będzie Twój! A co za tym idzie, znienawidzony plagiator zostanie zepchnięty w najciemniejsze zakamarki wyników wyszukiwania… czyli poniżej naszej pozycji!

 

Jak zgłosić swój tekst?

 

Wystarczy zalogować się na witrynie webmaster.yandex.ru, wybrać swoją stronę internetową, kliknąć 3 razy (we wskazane poniżej miejsca), wkleić treść w formularz i przesłać ją na serwery Yandex.

Oczywiście jest kilka warunków, jakie taki tekst powinien spełniać. Przede wszystkim nie może on być nigdy wcześniej opublikowany inaczej zgłoszenie nie zostanie uwzględnione. Jego długość musi wynosić od 500 (choć sugeruje się, żeby było to nawet ok. 2000) do 32000 znaków – w przypadku tekstu dłuższego można go podzielić na części i przesłać w partiach. Tekst musi także znajdować się na jednej podstronie – Yandexa nie interesują materiały rozbite na kilka podstron.

Co prawda na początku Yandex uruchomił możliwość zgłaszania nowych tekstów tylko dla witryn z TIC nie mniejszym niż 10, natomiast na chwilę obecną z funkcji skorzystać może każdy. Ponadto, na dobę można zgłosić „tylko” 100 nowych tekstów dla jednej witryny.

A co Yandex robi z tekstami? Analizuje, analizuje i jeszcze raz analizuje! Dzięki czemu wyniki wyszukiwania są jeszcze bardziej sprawiedliwe, a uczciwym pozycjonerom żyje się lepiej.

Oczywiście nie ma gwarancji, iż po zgłoszeniu treści nasza strona będzie już zawsze osiągać fantastyczne pozycje, ale jest to skuteczny sposób na zabezpieczenie się przed nieuprawnionym kopiowaniem i zwalczenie plagiatorów, którzy niweczą nasze wysiłki i pozycjonowanie poprzez umyślne lub nieumyślne DC.

Źródła: Pomoc Yandex, Blog Yandex dla Webmasterów

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:50 min 17.01.2014 Google przyzwyczaiło nas do ciągłego wprowadzania zmian w swoich algorytmach i narzędziach. Ich celem jest zwiększanie satysfakcji użytkowników i przeciwdziałanie wciąż ewoluującym technikom Black Hat SEO. W niniejszym artykule opisujemy zmiany, które w 2013 roku w największym stopniu wpłynęły na zawartość strony wyników wyszukiwania, a także obierane przez Webmasterów strategie pozycjonerskie. Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:40 min 06.02.2014 Firma Google, będąca liderem rynku wyszukiwarek internetowych, co pewien czas rozszerza swoją działalność i oddaje użytkownikom do dyspozycji kolejne narzędzia. Często dzieje się to przez wykupowanie technologii i serwisów, takich jak YouTube. Ostatnim posunięciem korporacji było zatrudnienie Johna Nacka – człowieka, który znany jest chociażby ze współtworzenia programu Adobe Photoshop. Rozważamy jak to wydarzenie wpłynie na pozycjonowanie i korzystanie z samego Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:25 min 09.09.2013 Pozycjonerzy z całego świata nieustannie poszukują nowych, skuteczniejszych sposobów na wypromowanie swoich stron internetowych do upragnionego top 10. Ma to szczególne znaczenie w świetle ostatnich zmian algorytmów Google, które mocno wpływają na osiągane pozycje. W tym kontekście duże zainteresowanie wywołuje wpływ usługi Google+ i przycisku +1 na wyniki wyszukiwania. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700