Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 3:00 min Ikona Natalia Golik 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Wprowadzenie do brand safety

Jak cię widzą, tak cię piszą – to znane przysłowie mówi bardzo wiele o tym, w jaki sposób postrzegamy otaczający nas świat. Wiedzą to również podmioty odpowiedzialne za podejmowanie działań promocyjnych. Im lepsza reputacja marki, tym większe zainteresowanie ofertą. Niestety wciąż zdarzają się sytuacje, w których traci się w oczach klientów – wszystko przez brak znajomości strategii brand safety.

Dowiedz się, czym jest ochrona marki przed nieodpowiednimi treściami oraz w jaki sposób zarządzać reputacją w środowisku online.

 

Kluczowe zagrożenia dla brand safety

Przez brand safety należy rozumieć dbanie o bezpieczeństwo marki. To taki sposób działania, który ma na celu ochronę wizerunku przed negatywnym wpływem nieodpowiednich treści w miejscu umieszczania reklam internetowych. Niezwykle ważną kwestią jest m.in. wybór przestrzeni dla publikacji treści promującej znak firmowy, a także sięganie po odpowiednie narzędzia marketingowe. Ze szczególną ostrożnością należy podchodzić ponadto do kontekstu, w jakim pojawia się dana reklama.

Brand safety to zbiór działań, który daje gwarancję, że reklamy będą publikowane na stronach odpowiadających wartościom marki oraz spełniających określone wymogi prawne. Do zagrożeń dla brand safety zalicza się zatem wszelkie działania niezgodne z założeniami marki. Utrata reputacji jest bardzo prawdopodobna w przypadku, gdy reklama wyświetla się w otoczeniu treści uznawanych za nieetyczne, naruszające prawo lub szkodliwe społecznie.

Wystarczy wymienić tu np. treści odnoszące się do radykalnych poglądów politycznych, wulgarne, dyskryminujące, ksenofobiczne, nawołujące do mowy nienawiści, terroryzmu czy przemocy, aby zorientować się, w czym rzecz. Za zagrażające wizerunkowi marki uznaje się też dezinformację, fake newsy, oszustwa oraz treści kontrowersyjne – także te zamieszczane przez użytkowników sieci w komentarzach czy opiniach.

Dlaczego brand safety ma znaczenie?

Ochrona znaku firmowego przed nieodpowiednimi treściami jest istotna nie tylko ze względów wizerunkowych. Utrata reputacji wiążą się również ze sporymi stratami finansowymi, a w niektórych przypadkach z konsekwencjami prawnymi.

Brak działań w ramach brand safety, a tym samym osadzenie marki w niewłaściwym kontekście, działa na szkodę firmy. Wpływa również na widoczność w internetowych wynikach wyszukiwania. Reklama otoczona przez niewłaściwe treści nie wzbudza zaufania wśród odbiorców i nie zachęca do klikania w nią, co czyni ją nieskuteczną. Nie należy zapominać też o tym, że z filozofią marki identyfikują się sami klienci. Jeśli firma, z której usług lub produktów korzystają, nie spełnia ich oczekiwań, szybko przestanie być dla nich interesująca.

blog-sunrise-3

Strategie zapewnienia brand safety

Czy istnieje możliwość skutecznej ochrony marki przed utratą reputacji? Tak. Należy mieć jednak świadomość, że działania mające na celu zarządzanie reputacją online muszą być dość złożone, aby przyniosły pożądany skutek.

Podstawową kwestią brand safety jest dbałość o pozyskiwanie przestrzeni reklamowej od sprawdzonych dostawców. Sposobem na zachowanie bezpieczeństwa marki w sieci jest też sprawdzanie wiarygodności witryn internetowych, na których mają być wyświetlane reklamy. Jeśli domena nie wzbudza naszego zaufania, lepiej nie nawiązywać z nią współpracy i poszukać strony z dobrą reputacją. W przeciwnym razie odbiorcy szybko zaczną kojarzyć znak firmowy z niebezpieczną witryną. W tym celu, na potrzeby działań promocyjnych, można stworzyć listę źródeł zaufanych, które spełniają wytyczne marki („biała lista”) i takich, które te wytyczne łamią („czarna lista”).

Podsumowanie

Teraz wiesz już, jak istotnym zagadnieniem dla każdej marki, która myśli o promocji w internecie, jest brand safety. Ochrona przed nieodpowiednimi treściami to rzecz szalenie ważna w erze cyfrowej – treści docierają do szerokiej publiczności, nie tylko grupy docelowej. Dbałość o znak firmowy, w tym tożsamość i reputację, okazuje się kluczowa dla utrzymania zarówno wypracowanej pozycji na rynku, jak i zaufania klientów. Szczególnie że renomę bardzo trudno odbudować.

Jeśli więc chcesz rozwijać swoją markę, ale nie wprowadziłeś jeszcze procedur brand safety do podejmowanych przez siebie działań promocyjnych – najwyższa pora to zmienić!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55