Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 20.08.2014

Brand personality through art

Konwersje czy świadomość marki?

Nie ulega wątpliwości, iż każdy rozwojowy przedsiębiorca szuka coraz to nowych kanałów reklamowych, dzięki którym zrealizuje nie tylko cele sprzedażowe, ale też wizerunkowe.

W obecnych czasach liczy się już nie tylko realizacja potrzeb konsumenta w atrakcyjnej cenie, wysokiej jakości oferowanych produktów czy usług. Dynamiczny przyrost branżowej konkurencji wymusza innowacyjność działań zwiększających zaufanie, rozpoznawalność marki i przyciągnięcie uwagi konsumentów, na tyle silnie, by ostatecznie przekonać ich do skorzystania z proponowanej oferty.

 

Ludzie kupują emocję, nie produkt, czyżby?

Wybitny teoretyk komunikacji, Marshall McLuhan, powiedział: „Reklamy nie są przeznaczone do świadomego odbioru. Są to pigułki, które działają na podświadomość i rzucają na ludzi (…) hipnotyczny czar.”

Pamiętajmy, że potencjalny klient, jak każdy człowiek, kieruje się w życiu zespołem 9 podstawowych odczuć, takich jak: radość, gniew, zainteresowanie, zaskoczenie, pogarda, zmartwienie, wstręt, wina, lęk, czy wstyd. Skuteczna reklama ma na celu pobudzenie wybranych emocji, by naturalnie przyciągnąć uwagę szerszego grona potencjalnych odbiorców, ale też wytworzyć podświadomą identyfikację przyszłego klienta z proponowanym artykułem czy usługą. Ostatecznie jej celem jest nie tylko przekazanie rzetelnych informacji produktowych, lecz trwała relacja emocjonalna między konsumentem a marką.

 

Jak świadomie zaplanowany przekaz może zmienić dotychczasowe odczucia w stosunku do pozornie znanych form?

Dotychczasowe reklamy odwoływały się do głównie do pozytywnych skojarzeń,  kreując radosne nastawienie przyszłych konsumentów do marki.  Dynamiczny przyrost reklam zmusza jednak do bardziej kontrowersyjnych działań. Umiejętnie kreowany wizerunek marki, jak również intrygujący przekaz samej reklamy stwarza szersze możliwości sprzedażowe.

Kluczem do zwiększonej konwersji jest czytelny motyw przewodni, ściśle  dopasowany do potrzeb, czy zainteresowań odbiorców,  wzbudzając silniejsze emocje. Ostatecznie ma  go przekonać do szybszej realizacji zakupu.

Poniższy schemat obrazuje naturalne etapy cyklu zakupowego, z wyróżnieniem  standardowych  działań reklamodawcy, oraz naturalnych zachowani konsumenta:

– budowania świadomości  i generowania potrzeb,

– przyciągnięcia zainteresowania,

– przekonania do podjęcia pozytywnej decyzji,  zakończonej konwersją.

EFEKT: wygenerowania na tyle silnych emocji, by ponowne zaprosić do zakupu.

Jak stworzyć niepowtarzalną reklamę i skąd czerpać inspiracje?

Profesjonalna kampania reklamowa z wykorzystaniem różnorodnych technik wizualnych czy wybranych elementów – umiejętnie zestawionych, by tworzyły harmonijną całość – buduje wiarygodny wizerunek. Często wywyższając go na tle konkurencji. Reklama staje się zatem nie tylko elementem graficznym, ale wyzwaniem zasługującym na miano sztuki.

Ciekawym przykładem jest ADIDAS ORIGINALS z serią grafik BATTLE BEETLES.

Niby ogólnie znane insekty, a jednak świadoma manipulacja przyszłym odbiorcą. Reklamy przygotowane zostały tuż przed Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, organizowanymi w Brazylii. Użyte schematy 4 insektów to niepowtarzalne gatunki występujące właśnie jedynie w Ameryce Południowej. Mamy zatem przykład tradycyjnego brand buildingu, wypełniającego etapy cyklu sprzedażowego, z kreatywnością i elementami sztuki.

Źródło: slideshare.net

 

Kolejnym przykładem jest konsekwentna ‘walka’ marki Android o wzrost swojej pozycji na rynku. Znane wszystkim zielone logo sympatycznego ludka przybrało już tak wiele twarzy, iż potrafi promować nie tylko swój brand, ale też skutecznie deprymować branżowych konkurentów.

 

Źródło: Google

 

Oceńcie sami. Czerpcie inspiracje. Rozbudźcie w sobie duszę artysty, na tyle by przyszłe reklamy zasłużyły na miano sztuki, budując szerszą świadomość marki.

 

Źródła:

„Psychologia reklamy”

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:30 min 16.10.2013 Sunrise System we współpracy z bydgoskimi i poznańskimi szkołami średnimi i wyższymi organizuje cykl otwartych, bezpłatnych warsztatów na temat pozycjonowania. Zajęcia kierowane są do wszystkich osób zainteresowanych tematyką SEM/SEO, w szczególności informatyków i absolwentów kierunków ścisłych wiążących swoją zawodową przyszłość z profesjonalnym marketingiem internetowym. Dla zainteresowanych - możliwość zweryfikowania swoich umiejętności na rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko pozycjonera. Czeka kilkadziesiąt etatów na różnych poziomach zaawansowania. Zapraszamy! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 28.09.2015 Każdy profesjonalny copywriter wie z jakich komponentów powinien składać się wartościowy tekst. Z pewnością ma świadomość jakie elementy są niezbędne, aby wirtualna treść przełożyła się na realne korzyści. Oczywiście umie wpleść w zdania elementy reklamowe, a ze zdań zbudować logiczną całość. Czasem jednak może się pogubić. Te pięć drogowskazów pomoże znaleźć każdemu drogę do celu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:05 min 03.09.2008 Uwielbiamy gadżety! Towarzyszą nam na co dzień, bywają praktyczne, a przede wszystkim stanowią interesujący dodatek. Podczas tegorocznych targów GIFT EXPO przekonujemy się, że to coś więcej, niż drobne przedmioty. Breloczek, smycz do kluczy, kubek mogą stać się znakomitym nośnikiem reklamy. Należy tylko wiedzieć, jak wykorzystać tkwiący w nich potencjał promocyjny. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700