Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 20.08.2014

Brand personality through art

Konwersje czy świadomość marki?
Nie ulega wątpliwości, iż każdy rozwojowy przedsiębiorca szuka coraz to nowych kanałów reklamowych, dzięki którym zrealizuje nie tylko cele sprzedażowe, ale też wizerunkowe.

W obecnych czasach liczy się już nie tylko realizacja potrzeb konsumenta w atrakcyjnej cenie, wysokiej jakości oferowanych produktów czy usług. Dynamiczny przyrost branżowej konkurencji wymusza innowacyjność działań zwiększających zaufanie, rozpoznawalność marki i przyciągnięcie uwagi konsumentów, na tyle silnie, by ostatecznie przekonać ich do skorzystania z proponowanej oferty.

Ludzie kupują emocję, nie produkt, czyżby?
Wybitny teoretyk komunikacji, Marshall McLuhan, powiedział: „Reklamy nie są przeznaczone do świadomego odbioru. Są to pigułki, które działają na podświadomość i rzucają na ludzi (…) hipnotyczny czar.” 

Pamiętajmy, że potencjalny klient, jak każdy człowiek, kieruje się w życiu zespołem 9 podstawowych odczuć, takich jak: radość, gniew, zainteresowanie, zaskoczenie, pogarda, zmartwienie, wstręt, wina, lęk, czy wstyd. Skuteczna reklama ma na celu pobudzenie wybranych emocji, by naturalnie przyciągnąć uwagę szerszego grona potencjalnych odbiorców, ale też wytworzyć podświadomą identyfikację przyszłego klienta z proponowanym artykułem czy usługą. Ostatecznie jej celem jest nie tylko przekazanie rzetelnych informacji produktowych, lecz trwała relacja emocjonalna między konsumentem a marką.

 

Jak świadomie zaplanowany przekaz może zmienić dotychczasowe odczucia w stosunku do pozornie znanych form?

Dotychczasowe reklamy odwoływały się do głównie do pozytywnych skojarzeń,  kreując radosne nastawienie przyszłych konsumentów do marki.  Dynamiczny przyrost reklam zmusza jednak do bardziej kontrowersyjnych działań. Umiejętnie kreowany wizerunek marki, jak również intrygujący przekaz samej reklamy stwarza szersze możliwości sprzedażowe.

Kluczem do zwiększonej konwersji jest czytelny motyw przewodni, ściśle  dopasowany do potrzeb, czy zainteresowań odbiorców,  wzbudzając silniejsze emocje. Ostatecznie ma  go przekonać do szybszej realizacji zakupu.

Poniższy schemat obrazuje naturalne etapy cyklu zakupowego, z wyróżnieniem  standardowych  działań reklamodawcy, oraz naturalnych zachowani konsumenta:

 

– budowania świadomości  i generowania potrzeb,

– przyciągnięcia zainteresowania,

– przekonania do podjęcia pozytywnej decyzji,  zakończonej konwersją.

EFEKT: wygenerowania na tyle silnych emocji, by ponowne zaprosić do zakupu.

Jak stworzyć niepowtarzalną reklamę i skąd czerpać inspiracje?

Profesjonalna kampania reklamowa z wykorzystaniem różnorodnych technik wizualnych czy wybranych elementów – umiejętnie zestawionych, by tworzyły harmonijną całość – buduje wiarygodny wizerunek. Często wywyższając go na tle konkurencji. Reklama staje się zatem nie tylko elementem graficznym, ale wyzwaniem zasługującym na miano sztuki.

Ciekawym przykładem jest ADIDAS ORIGINALS z serią grafik BATTLE BEETLES.

Niby ogólnie znane insekty, a jednak świadoma manipulacja przyszłym odbiorcą. Reklamy przygotowane zostały tuż przed Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, organizowanymi w Brazylii. Użyte schematy 4 insektów to niepowtarzalne gatunki występujące właśnie jedynie w Ameryce Południowej. Mamy zatem przykład tradycyjnego brand buildingu, wypełniającego etapy cyklu sprzedażowego, z kreatywnością i elementami sztuki.

 

Źródło: slideshare.net

 

Kolejnym przykładem jest konsekwentna ‘walka’ marki Android o wzrost swojej pozycji na rynku. Znane wszystkim zielone logo sympatycznego ludka przybrało już tak wiele twarzy, iż potrafi promować nie tylko swój brand, ale też skutecznie deprymować branżowych konkurentów.

 

Źródło: Google

 

Oceńcie sami. Czerpcie inspiracje. Rozbudźcie w sobie duszę artysty, na tyle by przyszłe reklamy zasłużyły na miano sztuki, budując szerszą świadomość marki. 

 

Źródła:

„Psychologia reklamy”

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55