Ikona 00:00 min Ikona 20.08.2014

Konwersje czy świadomość marki?

Nie ulega wątpliwości, iż każdy rozwojowy przedsiębiorca szuka coraz to nowych kanałów reklamowych, dzięki którym zrealizuje nie tylko cele sprzedażowe, ale też wizerunkowe.

W obecnych czasach liczy się już nie tylko realizacja potrzeb konsumenta w atrakcyjnej cenie, wysokiej jakości oferowanych produktów czy usług. Dynamiczny przyrost branżowej konkurencji wymusza innowacyjność działań zwiększających zaufanie, rozpoznawalność marki i przyciągnięcie uwagi konsumentów, na tyle silnie, by ostatecznie przekonać ich do skorzystania z proponowanej oferty.

 

Ludzie kupują emocję, nie produkt, czyżby?

Wybitny teoretyk komunikacji, Marshall McLuhan, powiedział: „Reklamy nie są przeznaczone do świadomego odbioru. Są to pigułki, które działają na podświadomość i rzucają na ludzi (…) hipnotyczny czar.”

Pamiętajmy, że potencjalny klient, jak każdy człowiek, kieruje się w życiu zespołem 9 podstawowych odczuć, takich jak: radość, gniew, zainteresowanie, zaskoczenie, pogarda, zmartwienie, wstręt, wina, lęk, czy wstyd. Skuteczna reklama ma na celu pobudzenie wybranych emocji, by naturalnie przyciągnąć uwagę szerszego grona potencjalnych odbiorców, ale też wytworzyć podświadomą identyfikację przyszłego klienta z proponowanym artykułem czy usługą. Ostatecznie jej celem jest nie tylko przekazanie rzetelnych informacji produktowych, lecz trwała relacja emocjonalna między konsumentem a marką.

 

Jak świadomie zaplanowany przekaz może zmienić dotychczasowe odczucia w stosunku do pozornie znanych form?

Dotychczasowe reklamy odwoływały się do głównie do pozytywnych skojarzeń,  kreując radosne nastawienie przyszłych konsumentów do marki.  Dynamiczny przyrost reklam zmusza jednak do bardziej kontrowersyjnych działań. Umiejętnie kreowany wizerunek marki, jak również intrygujący przekaz samej reklamy stwarza szersze możliwości sprzedażowe.

Kluczem do zwiększonej konwersji jest czytelny motyw przewodni, ściśle  dopasowany do potrzeb, czy zainteresowań odbiorców,  wzbudzając silniejsze emocje. Ostatecznie ma  go przekonać do szybszej realizacji zakupu.

Poniższy schemat obrazuje naturalne etapy cyklu zakupowego, z wyróżnieniem  standardowych  działań reklamodawcy, oraz naturalnych zachowani konsumenta:

– budowania świadomości  i generowania potrzeb,

– przyciągnięcia zainteresowania,

– przekonania do podjęcia pozytywnej decyzji,  zakończonej konwersją.

EFEKT: wygenerowania na tyle silnych emocji, by ponowne zaprosić do zakupu.

Jak stworzyć niepowtarzalną reklamę i skąd czerpać inspiracje?

Profesjonalna kampania reklamowa z wykorzystaniem różnorodnych technik wizualnych czy wybranych elementów – umiejętnie zestawionych, by tworzyły harmonijną całość – buduje wiarygodny wizerunek. Często wywyższając go na tle konkurencji. Reklama staje się zatem nie tylko elementem graficznym, ale wyzwaniem zasługującym na miano sztuki.

Ciekawym przykładem jest ADIDAS ORIGINALS z serią grafik BATTLE BEETLES.

Niby ogólnie znane insekty, a jednak świadoma manipulacja przyszłym odbiorcą. Reklamy przygotowane zostały tuż przed Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, organizowanymi w Brazylii. Użyte schematy 4 insektów to niepowtarzalne gatunki występujące właśnie jedynie w Ameryce Południowej. Mamy zatem przykład tradycyjnego brand buildingu, wypełniającego etapy cyklu sprzedażowego, z kreatywnością i elementami sztuki.

 

Kolejnym przykładem jest konsekwentna ‘walka’ marki Android o wzrost swojej pozycji na rynku. Znane wszystkim zielone logo sympatycznego ludka przybrało już tak wiele twarzy, iż potrafi promować nie tylko swój brand, ale też skutecznie deprymować branżowych konkurentów.

 

Oceńcie sami. Czerpcie inspiracje. Rozbudźcie w sobie duszę artysty, na tyle by przyszłe reklamy zasłużyły na miano sztuki, budując szerszą świadomość marki.

 

Źródła:

„Psychologia reklamy”

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 03.10.2014 W odpowiedzi na głosy tych, którzy coraz częściej skarżą się na brak prywatności podczas korzystania z Facebooka, Marc Zuckerberg postanowił znaleźć rozwiązanie tego problemu. W tym celu rozpoczął współpracę z twórcami aplikacji Cluster, przeznaczonej dla użytkowników pragnących dzielić się publikowanymi treściami w obrębie wybranych grup odbiorców. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 07.10.2014 Rozpoznawanie obrazów jest technologią, która umożliwia klasyfikację, identyfikację i interpretację obrazów. Opiera się ona na algorytmach, które pozwalają na szczegółową analizę badanego przedmiotu. Czas, aby została ona wykorzystana w działaniach marketingowych. Pierwszą w Polsce kampanię opartą na tej technologii realizują agencje NEXT i Brand24 dla marki Coca-Cola. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 19.08.2014 Media społecznościowe, w szczególności Facebook, zdecydowanie ułatwiają tzw. skrzykiwanie się w konkretnej sprawie. Wyobraźnia oraz kreatywność Internatuów jest w tym zakresie niegraniczona. Społeczności w Sieci motywują do przyjęcia określonej postawy, jak bycie alternatywnym, rezygnację z objadania się w kinie, walkę z cenzurą w Sieci, a także dużo poważniejszych problemów jak walkę z jazdą pod wpływem alkoholu, walkę z kazirodztwem, walkę z przemocą. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700