Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:00 min Ikona 29.11.2016

Android Pay w Polsce – z czym to się je?

Od 16 listopada mamy możliwość korzystania z mobilnego portfela Google. Android Pay to kolejne, dostępne na polskim rynku rozwiązanie umożliwiające płatności zbliżeniowe przy pomocy aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Do tej pory kartę mogliśmy zostawić w domu dzięki takim rozwiązaniom jak PeoPay banku Pekao S.A., IKO banku PKO B.P., MyWallet od T-Mobile, czy iKasa dyskontu Biedronka.

Przykładasz telefon i gotowe!

Google zapewnia, że korzystanie z ich nowej aplikacji to przysłowiowa bułka z masłem. Patrząc na poniższą grafikę, płatności faktycznie nie powinny przysparzać nam żadnych problemów.

Przy płatnościach poniżej 50zł (niewymagających autoryzacji kodem PIN), wystarczy wybudzić, a następnie zbliżyć telefon do terminala. Jeśli nasze zakupy będą kosztować więcej niż 50zł, aplikacja poprosi o wprowadzenie numeru PIN na terminalu. Czasem aplikacja może poprosić dodatkowo o odblokowanie komórki. Michał Kisiel – analityk portalu Bankier.pl, który przetestował już Androida Pay, zwraca uwagę na to, że czasem, gdy aplikacja prosi o odblokowanie telefonu, konieczne jest ponowne przyłożenie go do terminala. Są jednak użytkownicy, którzy nie mieli takiego problemu. Trzeba przekonać się na własnej… karcie.

Co wyróżnia Androida Pay?

Do największych korzyści mobilnego portfela, zaraz obok zdecydowanego uproszczenia płatności w sklepach i punktach usługowych, należy dbałość Google o bezpieczeństwo naszych danych. W trakcie płatności aplikacja korzysta z wirtualnego numeru konta, dzięki czemu sklep nie otrzymuje informacji o prawdziwym numerze karty!

Poza tym aplikację zawsze można szybko zablokować bądź zabezpieczyć przy pomocy Menedżera urządzeń Android. Nie musimy więc martwić się o nasze środki na koncie, gdy zgubimy komórkę.

Decydując się na Androida Pay nie musimy ponadto rezygnować z różnych promocji oferowanych przez banki, sklepy, czy punkty usługowe. Dalej możemy zbierać punkty lojalnościowe i wymieniać je na nagrody. W aplikacji możesz bowiem dodać zarówno karty debetowekredytowe, jak również lojalnościowe oraz podarunkowe!

Dla kogo mobilny portfel Google?

Aktualnie z Androida Pay korzystać mogą Klienci Banku Zachodniego WBK, Alior Banku oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Wkrótce do tego grona dołączyć ma także mBank.

Aby korzystać z aplikacji do płatności mobilnych Google trzeba być nie tylko Klientem jednego z powyższych banków. Kluczowym wymogiem jest posiadanie smartfona obsługującego NFC (technologię bezprzewodowej wymiany danych na niewielkie odległości), jak i, co nie powinno nikogo dziwić, opartego na systemie Android. System nie może być też, kolokwialnie mówiąc, za stary. Aby cieszyć się mobilnym portfelem od giganta z Mountain View musi być to minimum wersja KitKat 4.4.

Gdzie na zakupy z Androidem Pay?

Google zapewnia, że płatności przy pomocy ich aplikacji akceptuje już ponad 400 tys. polskich sklepów i punktów usługowych, w tym takie marki jak Rossman, McDonald’s, Pizza Hut, Carrefour, Lidl, czy Netto. Do tego grona wciąż dołączają kolejne miejsca, a już wkrótce płatności z Androidem Pay możliwe będą także w aplikacjach Allegro, Ceneo, czy Uber!

Tak więc posiadacze telefonów z Androidem, telefony w dłoń  i na zakupy!

 

Źródła: Blog Google, Blog Google Polska, Android.com, Bankier.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce Ikona 7:25 min 03.03.2023 Prowadzisz na swojej stronie blog, który nie generuje widoczności i ruchu? Twoja witryna zawiera już wiele wpisów, ale część z nich jest niektualna, a Ty dawno nie dodałeś nic nowego? A może dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem, ale nie wiesz, jakie tematy warto poruszyć, aby były poczytne i przynosiły wartościowy ruch na stronę? Jeśli tak – ten wpis jest dla Ciebie! Czytaj więcej
Z życia firmy Ikona 02:35 min Ta współpraca była dla nas prawdziwą przyjemnością, a wszystkie sukcesy firmy osiągnięte za pomocą działań w sieci uznawaliśmy po części za nasze własne zwycięstwo. Historia Grupy Jaan Nordglass jest szalenie imponująca, a wspólnie podjęte działania w świecie Internetu pozwoliły nam dołożyć cegiełkę do prężnego rozwoju przedsiębiorstwa. Wyniki są naprawdę zadowalające. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lepsza optymalizacja Google AdWords pod kątem konwersji Ikona 02:00 min 28.03.2013 Tzw. „ścieżki w sieci wyszukiwania” to wprowadzona przez Google nowość mająca na celu ułatwienie reklamodawcom skutecznej optymalizacji swoich kampanii pod kątem osiąganych konwersji. Do dyspozycji właścicieli kont oddany został kolejny zestaw bardzo interesujących informacji, pozwalających na sprawniejsze i przede wszystkim bardziej efektywne zarządzanie swoją strategią. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700