Ikona 03:00 min Ikona 29.11.2016

Od 16 listopada mamy możliwość korzystania z mobilnego portfela Google. Android Pay to kolejne, dostępne na polskim rynku rozwiązanie umożliwiające płatności zbliżeniowe przy pomocy aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Do tej pory kartę mogliśmy zostawić w domu dzięki takim rozwiązaniom jak PeoPay banku Pekao S.A., IKO banku PKO B.P., MyWallet od T-Mobile, czy iKasa dyskontu Biedronka.

 

Przykładasz telefon i gotowe!

 

Google zapewnia, że korzystanie z ich nowej aplikacji to przysłowiowa bułka z masłem. Patrząc na poniższą grafikę, płatności faktycznie nie powinny przysparzać nam żadnych problemów.

 

Przy płatnościach poniżej 50zł (niewymagających autoryzacji kodem PIN), wystarczy wybudzić, a następnie zbliżyć telefon do terminala. Jeśli nasze zakupy będą kosztować więcej niż 50zł, aplikacja poprosi o wprowadzenie numeru PIN na terminalu. Czasem aplikacja może poprosić dodatkowo o odblokowanie komórki. Michał Kisiel – analityk portalu Bankier.pl, który przetestował już Androida Pay, zwraca uwagę na to, że czasem, gdy aplikacja prosi o odblokowanie telefonu, konieczne jest ponowne przyłożenie go do terminala. Są jednak użytkownicy, którzy nie mieli takiego problemu. Trzeba przekonać się na własnej… karcie.

 

Co wyróżnia Androida Pay?

 

Do największych korzyści mobilnego portfela, zaraz obok zdecydowanego uproszczenia płatności w sklepach i punktach usługowych, należy dbałość Google o bezpieczeństwo naszych danych. W trakcie płatności aplikacja korzysta z wirtualnego numeru konta, dzięki czemu sklep nie otrzymuje informacji o prawdziwym numerze karty!

 

Poza tym aplikację zawsze można szybko zablokować bądź zabezpieczyć przy pomocy Menedżera urządzeń Android. Nie musimy więc martwić się o nasze środki na koncie, gdy zgubimy komórkę.

 

Decydując się na Androida Pay nie musimy ponadto rezygnować z różnych promocji oferowanych przez banki, sklepy, czy punkty usługowe. Dalej możemy zbierać punkty lojalnościowe i wymieniać je na nagrody. W aplikacji możesz bowiem dodać zarówno karty debetowekredytowe, jak również lojalnościowe oraz podarunkowe!

 

Dla kogo mobilny portfel Google?

Aktualnie z Androida Pay korzystać mogą Klienci Banku Zachodniego WBK, Alior Banku oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Wkrótce do tego grona dołączyć ma także mBank.

 

Aby korzystać z aplikacji do płatności mobilnych Google trzeba być nie tylko Klientem jednego z powyższych banków. Kluczowym wymogiem jest posiadanie smartfona obsługującego NFC (technologię bezprzewodowej wymiany danych na niewielkie odległości), jak i, co nie powinno nikogo dziwić, opartego na systemie Android. System nie może być też, kolokwialnie mówiąc, za stary. Aby cieszyć się mobilnym portfelem od giganta z Mountain View musi być to minimum wersja KitKat 4.4.

 

Gdzie na zakupy z Androidem Pay?

 

Google zapewnia, że płatności przy pomocy ich aplikacji akceptuje już ponad 400 tys. polskich sklepów i punktów usługowych, w tym takie marki jak Rossman, McDonald’s, Pizza Hut, Carrefour, Lidl, czy Netto. Do tego grona wciąż dołączają kolejne miejsca, a już wkrótce płatności z Androidem Pay możliwe będą także w aplikacjach Allegro, Ceneo, czy Uber! Tak więc posiadacze telefonów z Androidem, telefony w dłoń  i na zakupy!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 30.11.2016 Jeżeli należysz do osób, którym zależy na tym, aby przywrócić dawny blask rodzinnym fotografiom, to z pewnością spodoba Ci się nowa propozycja od Google. Aplikacja PhotoScan może być prawdziwym przełomem jeżeli chodzi o digitalizację starych fotografii. Przy jej pomocy możemy nie tylko zeskanować i w dowolnym miejscu zapisać nasze stare zdjęcia, ale także zadbać o ich odpowiedni wygląd, unikając np. odkształceń lub usuwając odblaski. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:47 min 19.12.2016 Kończy się 2016 rok, czas więc zrobić podsumowanie… wyszukiwań w Google. Sporo się wydarzyło. Furorę zrobiła gra Pokémon Go, odbyło się Euro 2016, odeszło od nas wiele znanych i lubianych postaci, Donald Trump wygrał wybory w USA… Całe to zestawienie wydarzeń doskonale przedstawiają hasła, jakich najczęściej wyszukiwaliśmy w przeglądarce w ciągu minionych 12 miesięcy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:00 min 31.10.2016 Google Doodle jak zwykle nie zawodzi – z okazji przeróżnych świąt zaskakuje świetnie wykombinowanymi gierkami, które wciągają na dłużej niż kilka minut. W związku z obchodzonym w wielu krajach świętem duchów, czyli popularnym Halloween, Google wciąga nas w świat magii, czarów i duchów, które czyhają na nasze życie i nie spoczną, dopóki nie wyssą z nas całej energii. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700