Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Zakazana reklama w Internecie

Opublikowano: 21-07-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min

Prace nad nowelizacją ustawy o prawie telekomunikacyjnym w Ministerstwie Infrastruktury dobiegają końca. Nowelizacja wprowadza zaostrzone kary za irytującą reklamę w Sieci. Nowe przepisy mogą oznaczać zmierzch usług, które można określić jako „spamerska” reklama w Sieci - i jednocześnie zwiastować jeszcze większych inwestycji np. w pozycjonowanie!

Dzięki nowym przepisom Internet będzie spokojniejszym miejscem, w którym dotarcie do pożądanej informacji nie będzie musiało się wiązać z przedzieraniem się przez gąszcz pop-upów. Ustawa wprowadzić ma zapis, że pop-up, który nie ma jasno wyróżnionego pola, które umożliwia zamknięcie obrazu, to naruszenie interesów i praw użytkowników Internetu. Reklamodawca stosujący tę formę reklamy może narazić się na karę nawet do 100 tys. zł.

Takie same przepisy dotycząc zbyt głośnych reklam, reklamy ukrytej (takiej, która nie podaje źródła pochodzenia, w której przedsiębiorca nie ujawnia komercyjnego celu przekazu, lub jest stylizowana na obiektywny przekaz, np. informację prasową) oraz niechcianego mailingu - za przesyłanie i zlecanie przesyłania spamu grozić będzie kara od 100 do 100 tys. złotych. Na podobną karę naraża się osoba lub firma, która z przesyłania spamu odnosi korzyści. Ustawodawstwo polskie zaczyna dbać o nienaruszalną swobodę Internauty. Podobne trendy wyznacza legislacja Komisji Europejskiej.

Te trendy w prawie europejskim pokazują kolejny tryumf reklamy w wyszukiwarkach internetowych i pozycjonowania (SEO) nad inwazyjnymi formami reklamy (tj. display ad czy e-mail marketing) a także wskazują na bezpieczeństwo korzystania z tej formy przekazu promocyjnego.

Źródło: Gazeta Prawna

Autor
Anna Czekałowska
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się