Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Google Analytics – obserwacja kampanii Google AdWords

Opublikowano: 23-10-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 0:50 min

Analytics służy kontroli – efektywności kampanii linków sponsorowanych, skuteczności słów kluczowych, tendencji odwiedzania strony, lokalizowania momentów i znajdowania przyczyn największego ruchu na stronie.

Czy się reklamować, czy kampania jest dobrze konstruowana? Czy klienci klikają w link na banerze, billboardzie, w e-mailingu, w biuletynie firmowym?

Analytics odpowiada na te pytania. Wystarczy właściwie interpretować dane liczbowe. Aby zyskać właściwy obraz, należy stosować zmienne śledzenia kampanii. Są to identyfikatory skojarzone z hiperlinkami, prowadzącymi do strony reklamodawcy. Dzięki zmiennym można „namierzyć” wszystkie źródła odwiedzin witryny i przygotować raport obrazujący popularność witryny.

Dołączanie zmiennych do hiperlinków to tagowanie. Prowadząc kampanię AdWords można ustawić automatyczne tagowanie linków i śledzić różne kampanie, źródła odwiedzin, popularność konkretnego linku i słowa kluczowe prowadzące do kliknięcia strony reklamodawcy.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się