Ikona 04:20 min Ikona 03.07.2018
Na naszym blogu często mówimy o tym, co i jak pisać, by treści były wartościowe i zarazem atrakcyjne. Radziliśmy m.in. jak tekst formatować, a także jak oczarować czytelnika za pomocą pierwszego zdania. Wszystko po to, by zainteresować odbiorcę, zwrócić jego uwagę na produkt czy usługę, ostatecznie – przekonać go do swojego zdania. Ciągle mówimy jednak o słowach. A na nieszczęście wszystkich copywriterów dla użytkowników Internetu słowo nie jest atrakcyjne. W sieci wszyscy jesteśmy wzrokowcami.

Słowa a infografiki

 

Niestety, możesz mieć wyjątkowo lekkie pióro i niespotykanie szeroki zakres słownictwa, możesz być samym Stephenem Kingiem copywritingu – nie ma to znaczenia bo statystyki i tak nie będą po Twojej stronie. Te w jasny sposób bowiem pokazują, że aż 90% informacji dostarczanych do mózgu to przekaz wizualny, który dodatkowo trafia tam 60 000 razy szybciej niż tekst. Nieco to przygnębiające liczby dla osób, które żyją z pisania, prawda?
Nie tylko jednak dla nich. Ból głowy muszą mieć również firmy, które swoje działania marketingowe w sieci opierają w znacznym stopniu na słowie pisanym i udostępniają na stronach www oraz profilach w social mediach artykuły, opisy produktów itd.
To, że trudno jest przykuć uwagę odbiorcy samym tekstem nie oznacza jednak jeszcze, że copywriterzy powinni rzucać pracę, a firmy rezygnować z umieszczania tekstów. Pamiętajmy, że działania marketingowe w sieci opierają się w znacznej mierze na treściach słownych mających wpływ na pozycjonowanie – rankingowanie strony przez wyszukiwarki. Poza tym, w pewnych sytuacjach teksty są po prostu niezbędne.

Przygotowanie infografiki: przez agencję czy samemu?

Treści wizualne mogą jednak sprawić, że działania marketingowe będą miały większą moc i będą atrakcyjniejsze, nie warto zatem ograniczać się do słów.  Badania pokazują, że przeciętna osoba w ciągu 5 sekund od wejścia na stronę www podejmuje decyzję, czy chce na niej pozostać. Umieszczenie na stronie infografiki może zatem zwiększyć Twoje szanse na zyskanie klienta. Tym bardziej, że infografiki są czytane 30 razy chętniej niż sam tekst. Na potrzeby artykułu załóżmy, że przygotowujemy treść wizualną: mamy już wybrany temat oraz niezbędne do jej wykonania materiały. Pojawia się jednak pytanie – jak zrobić infografikę? Rozwiązania są dwa: zadanie możemy zlecić grafikiowi lub profesjonalnej agencji albo przygotować ją samemu.
Opcja pierwsza jest gwarancją tego, że grafika będzie wykonana profesjonalnie, rozwiązanie drugie jest natomiast tańsze, niekoniecznie jednak gorsze. W sieci dostępnych jest wiele programów i aplikacji, dzięki którym – przy odrobinie zaangażowania – można przygotować ciekawe i atrakcyjne treści wizualne. Do takich oprogramowani zaliczają się m.in. Piktochart, Infogr.am, Easel.ly czy Visual.ly – umożliwiają one stworzenie infografik za darmo lub niewielkim kosztem.
blogowanie

Jak użycie grafik przekłada się na działania SEO?

O tym, jak powinna wyglądać profesjonalnie wykonana infografika powiemy jeszcze na naszym blogu w osobnym wpisie, teraz natomiast skupmy się na tym, jakie korzyści niesie ze sobą używanie treści graficznych? Przytoczone na początku liczby mówią, że są one dla ludzi przystępniejsze i atrakcyjniejsze niż sam tekst. Szybko przekazują komunikat, nie wymagają większego zaangażowania i – co najważniejsze – są skuteczne. To właśnie infografiki są najczęściej udostępnianymi w social mediach treściami. A każde udostępnienie to kilku kolejnych potencjalnych klientów. Jeszcze raz odnieśmy się tutaj do statystyk. Te pokazują, że:

  • użycie infografiki sprawia, że zrozumienie treści wzrasta o 323%,
  • posty wzbogacone o grafikę zapewniają 53% więcej polubień, 84% więcej kliknięć i 104% więcej komentarzy niż posty tekstowe.
Bardzo często projekty grafik i infografik dostosowane są do charakteru danej firmy i już na pierwszy rzut oka budzą pewne skojarzenia – mogą też zawierać charakterystyczne dla marki kolory, odcienie i fonty. Dzięki takim zabiegom marka staje się rozpoznawalna i zapamiętywana.

Zarówno grafiki, jak i infografiki często zawierają ponadto przyciski CTA (Call To Action), czyli linki, po kliknięciu których użytkownik przenosi się na stronę internetową firmy, kartę produktu w sklepie czy stronę z logowaniem do aplikacji.

Dlaczego warto korzystać z infografik – podsumowanie

Wzbogacenie treści marketingowych o materiały graficzne znacznie rozszerza grupę odbiorców i potencjalnych klientów. Jeśli udostępniona przez nas grafika stanie się popularna w social mediach, możemy być pewni, że przełoży się to na sukces naszej strony www. Każda kolejna osoba, która szukając źródła grafiki wchodzi na stronę naszej firmy przyczynia się do zwiększenia odwiedzin witryny. A im większa liczba wejść na stronę, tym potencjalnie lepiej dla pozycjonowania: strona ma szansę piąć się coraz wyżej w rankingach wyszukiwarki.

 
 
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 06:05 min 01.08.2018 Stworzenie przekonującej infografiki i przedstawienie problemu za jej pomocą jest pod wieloma względami bardziej złożone niż zrobienie tego poprzez tekst. Do dyspozycji mamy niewielki obszar, na którym w spójny i przejrzysty sposób - łącząc elementy graficzne i słowa - musimy przedstawić złożone historie i procesy. Gra jest jednak warta świeczki - choćby dlatego, że infografiki to najchętniej udostępniane w social mediach materiały. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:10 min 10.09.2018 Niepochlebne komentarze na temat firmy pozostawione w Internecie spędzają sen z powiek wielu przedsiębiorcom. Przerażają, niepokoją, najczęściej jednak wywołują gniew – zupełnie niepotrzebnie. Czas przymierzyć na chwilę różowe okulary i spojrzeć na negatywne opinie jak na coś, co może przynieść mnóstwo korzyści. Wystarczy tylko podejść do nich nieco inaczej niż zwykle. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:10 min 18.06.2018 Statystyki mówią same za siebie – połączenie unikalnych treści z materiałami wideo to jeszcze większa szansa na to, że nasza strona wskoczy na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie często powierzamy zewnętrznym agencjom – i bardzo dobrze! W tej sprawie warto zaufać profesjonalistom. Jednak sami też możemy wesprzeć te działania – uzupełniając je o przekaz wizualny. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700