Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Marketing generacyjny - co go łączy z tworzeniem tekstów na strony www?

Opublikowano: 23-11-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 5:25 min
Nie ma co się oszukiwać – trzeba przyznać, że internet staje się powoli najpopularniejszym narzędziem do wyszukiwania informacji, robienia zakupów czy śledzenia aktualnych wydarzeń. Korzystanie z wirtualnych zasobów stało się na tyle proste i intuicyjne, że obserwuje się wzrost zainteresowania siecią u osób w każdym wieku.



Źródło: Giphy


Kiedy myślimy o korzystaniu z internetu, do głowy przychodzi nam najczęściej najmłodsze pokolenie. Na każdym kroku bowiem możemy zobaczyć nastolatków z nosem w swoim smartfonie. Czy tak jest jednak w rzeczywistości? Czy tylko młodsze pokolenia chętnie podchodzą do korzystania z komputerów, tabletów czy smartfonów?

Dwie popularne agencje – Buzzstream oraz Fractl wspólnie przeprowadziły badania z zakresu marketingu generacyjnego, mające na celu uzyskanie informacji, jaki stosunek do korzystania z internetu oraz poszczególnych sieci społecznościowych mają konkretne generacje – Millenialsi (osoby urodzone w latach 1981-1999), Generacja X (1965-1980) oraz Baby Boomersi (1946-1964).

Patrząc na poniższy wykres można łatwo dostrzec najważniejsze wnioski z badań. Co ciekawe, największy odsetek osób, spędzających w sieci ponad 20 godzin tygodniowo należy do pokolenia Baby Boomers. W przypadku Generacji X oraz Millenialsów wyniki są bardzo podobne – około 23%  korzysta z sieci od 5 do 10 godzin tygodniowo.
Na uwagę zasługuje również zestawienie, przedstawiające najczęściej wykorzystywane urządzenia przez poszczególne pokolenia. Badania wskazują, że najmłodsze generacje – Millenialsi oraz X-ersi – najchętniej sięgają po urządzenia mobilne. W przypadku Baby Boomersów wynik jest znacznie niższy – osoby te wolą korzystać ze standardowych komputerów. Znawcy tematu jednak podkreślają, że w przypadku wszystkich grup odsetek sięgających po tablety czy smartfony ciągle wzrasta.






Jaki związek ma marketing generacyjny z tworzeniem treści w witrynach internetowych?

Każdy, kto zajmuje się tworzeniem stron internetowych musi być świadomy, że na pozycjonowanie składa się wiele czynników. Należy pamiętać, że każda witryna, którą chcemy wypromować, musi być przyjazna przede wszystkim dla użytkownika, ponieważ to, co jest dobre dla czytelnika, to jest dobre dla robotów wyszukiwarek.

Przedstawione powyżej badania mogą pomóc twórcom contentu uzyskać odpowiedź, w jaki sposób kreować treści, które najlepiej trafią do odbiorców w każdym wieku. Warto więc skupić się na tym, jak dostosowywać daną stronę internetową do potrzeb konkretnego użytkowników.

Na początku warto określić, do kogo szczególnie są skierowane treści naszej strony – do Millenialsów, Generacji X czy Baby Boomersów.



Zastanów się, co oferujesz na swojej stronie internetowej – czy jest to wirtualny sklep, serwis informacyjny czy może blog z poradnikami. Następnie pomyśl, kto mógłby być najbardziej zainteresowany tym, co umieszczasz w swojej witrynie.



Jeśli np. sprzedajesz hoverboardy czy odzież hip-hopową, wiadomo, że Twoimi odbiorcami są Millenialsi. Prowadzisz bloga z praktycznymi poradami z zakresu mody, motoryzacji czy prowadzenia gospodarstwa domowego? W tym przypadku najczęściej odwiedzać Cię będą z pewnością osoby z Generacji X. Jeżeli natomiast tematem Twojego contentu jest np. zdrowie, najświeższe informacje czy różnego rodzaju ciekawostki, być może największy odsetek Twoich czytelników stanowią Baby Boomersi.

Jesteśmy świadomi, że w przypadku wielu stron ustalenie jednej, konkretnej grupy odbiorców jest trudne, czy nawet niemożliwe. W takich sytuacjach warto określić choć ogólne cechy użytkowników, do których chcemy trafić.

Kiedy już określisz najbardziej prawdopodobną grupę Twoich potencjalnych czytelników, możesz zacząć tworzyć treści dostosowane do ich potrzeb. Poniżej przedstawiamy kilka porad, dotyczących  kreowania contentu dla poszczególnych generacji.


Millenialsi
  • Pisz krótko, zwięźle i na temat – nastolatkowie są niecierpliwymi użytkownikami, z pewnością więc długie czy źle sformatowane teksty ich odstraszą.
  • Staraj się używać prostego języka oraz wyrażeń wykorzystywanych przez młode pokolenie – w ten sposób możesz ocieplić wizerunek swojej firmy, zwiększając zaufanie czytelników względem niej.
  • Nie poprzestawaj wyłącznie na dodawaniu samych tekstów – pamiętaj o odpowiednim formatowaniu, stosuj przyciągające uwagi kolory i wzory czcionek, jak również żartobliwe czy ciekawe obrazki.

Źródło: Giphy



Generacja X
  • Zadbaj o to, aby czytelnicy ufali Twojej stronie – zamieszczaj fachowe teksty, porady ekspertów czy rzetelne opisy.
  • Zwróć uwagę na poprawny język i formatowanie – wiele osób, zobaczywszy błąd ortograficzny na Twojej stronie, momentalnie przestanie jej ufać.
  • Zamieszczaj czasami dodatkowe materiały czy teksty z tematyki życia codziennego, wplatając w nie tematykę Twojej strony – pamiętaj jednak, aby teksty te były aktualne!

Źródło: Giphy



Baby Boomers
  • Zwróć szczególną uwagę na wygląd Twojej strony – starsze osoby często mają problemy ze wzrokiem, dlatego zamieszczaj teksty o stosunkowo dużej i wyraźnej czcionce, nie wykorzystuj też zbyt wielu jaskrawych kolorów.
  • Niech Twoje treści będą zawsze aktualne – generacja ta szuka często najświeższych informacji (jak pisać treści „wiecznie zielone”, możesz sprawdzić tutaj).
  • Niech Twoja strona będzie intuicyjna – zadbaj o to, aby w Twojej witrynie można było się łatwo przemieszczać pomiędzy poszczególnymi działami.

Na podstawie omawianych badań wysnuwa się jeszcze jeden bardzo ważny wniosek – coraz częściej, zamiast tradycyjnych komputerów, korzystamy z urządzeń mobilnych. Dlatego też, jeśli zależy Ci na skutecznym pozycjonowaniu, dostosuj swoją stronę internetową do wymagań smartfonów i tabletów.





Wszystkie wyżej wymienione porady pomogą Ci stworzyć content świetnie dopasowany do Twoich odbiorców. Dlatego też zachęcamy do ich stosowania przy kreowaniu kolejnych podstron Twojej witryny. Jeśli natomiast posiadasz już gotowe treści, sprawdź, czy spełniają one oczekiwania potencjalnych odbiorców. Kto wie, być może zmiany wprowadzone na podstawie naszych podpowiedzi wspomogą pozycjonowanie Twojej domeny?


Źródła: Social Media Today, Socialpress, Content Marketing Institute, Contently.com, E-Marketer
Autor
Anna Grubich
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się