Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Mapy witryny wideo – część 1

Opublikowano: 25-08-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Mapy witryny wideoCelem mapy jest dostarczenie wyszukiwarce informacji o treściach wideo tak, aby serwis był poprawnie wykryty i indeksowany, co, jeśli chodzi o pozycjonowanie, jest niezwykle ważne. Wskazane są dwie metody tworzenia mapy: w oparciu o protokół Sitemap lub kanał mRSS. Dziś pokrótce omówimy pierwszą z metod.

Tworzenie mapy witryny wideo – wytyczne Google:

na mapie powinny się znaleźć wyłącznie adresy URL z treścią wideo, czyli: witryny z plikami wideo, adresy odtwarzaczy plików wideo, adresy plików wideo w naszej witrynie (robot Google nie zaindeksuje adresów URL nie zawierających treści wideo);
każdy film wideo umieszczony na danej stronie internetowej powinien na mapie mieć jeden wpis – na przykład, zależnie od zamieszczonych informacji:
<video.video>; <video:player_loc>; <video:content_loc>;
mapa wideo może zawierać duplikatów filmu, nie jest jednak zalecane udostępniania tego samego filmu pod dwoma różnymi adresami URL;
mapa musi zawierać tag <video:player_loc> lub <video:content_loc>, lub też oba te tagi – umożliwi to robotowi sprawdzenie, czy na stronie dostępny jest aktywny film wideo;
plik mapy nie może zawierać więcej niż 50 000 elementów wideo;
• w przypadku, gdy na witrynie znajduje się więcej filmów, można zgłosić wiele map oraz plik indeksu mapy;
mapy witryn wideo nie obsługują zagnieżdżania;
obsługiwane typy plików wideo: mpg, mpeg, mp4, m4v, mov, wmv, asf, avi, ra, ram, rm, flv, swf;
nie są obsługiwane metapliki, które wymagają pobrania źródła przy użyciu protokołów transmisji strumieniowej;
pliki muszą być dostępne za pośrednictwem protokołu HTTP;
żadnego adresu URL zawartego w mapie witryny nie powinien blokować plik robots.txt;
w polach <video:title> i <video:description> muszą być podane informacje faktycznie odzwierciedlające zawartość strony – Google to zweryfikuje;
istnieje możliwość stworzenia pojedynczej mapy witryny zawierającej adresy URL różnych witryn.

Jednak wszystkie uwzględnione witryny muszą być zweryfikowane przy użyciu Narzędzi dla webmasterów. Ciąg dalszy poraz związanych z pozycjonowaniem nastąpi już wkrótce...

Źródło: Centrum dla webmasterów

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się