Analytics służy kontroli – efektywności kampanii linków sponsorowanych, skuteczności słów kluczowych, tendencji odwiedzania strony, lokalizowania momentów i znajdowania przyczyn największego ruchu na stronie.
Czy się reklamować, czy kampania jest dobrze konstruowana? Czy klienci klikają w link na banerze, billboardzie, w e-mailingu, w biuletynie firmowym?
Analytics odpowiada na te pytania. Wystarczy właściwie interpretować dane liczbowe. Aby zyskać właściwy obraz, należy stosować zmienne śledzenia kampanii. Są to identyfikatory skojarzone z hiperlinkami, prowadzącymi do strony reklamodawcy. Dzięki zmiennym można „namierzyć” wszystkie źródła odwiedzin witryny i przygotować raport obrazujący popularność witryny.
Dołączanie zmiennych do hiperlinków to tagowanie. Prowadząc kampanię AdWords można ustawić automatyczne tagowanie linków i śledzić różne kampanie, źródła odwiedzin, popularność konkretnego linku i słowa kluczowe prowadzące do kliknięcia strony reklamodawcy.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: