Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Ikona

Co to jest Google Merchant Center?

Google Merchant Center to platforma, która umożliwia firmom przesyłanie danych dotyczących oferowanych produktów – nazw, cen, zdjęć, parametrów technicznych i opisów – do różnych usług Google, np. Google Ads, Google Shopping czy Google Search. To ważne narzędzie dla e-commerce, umożliwiające promocję produktów w sieci.

 

Po co wykorzystujemy Merchant Center?

Google Merchant Center umożliwia:

  • zarządzanie danymi produktowymi, czyli ich dodawanie, aktualizowanie i usuwanie,
  • promowanie oferty w środowisku Google,
  • tworzenie kampanii w Google Ads,
  • monitorowanie efektywności kampanii reklamowych, w tym liczby kliknięć, kosztów i konwersji.

 

 

Gdzie wyświetlają się produkty z Merchant Center?

Produkty z Google Merchant Center wyświetlają się na różnych platformach Google:

  • wyniki wyszukiwania Google, w tym Google Shopping, gdzie użytkownicy mogą przeszukiwać i porównywać produkty oferowane przez różnych sprzedawców,
  • Google Shopping Ads w formie reklam tekstowych, graficznych lub kafelków w wynikach wyszukiwania Google,
  • Google Display Network jako reklamy graficzne na stronach partnerskich Google,
  • YouTube na przykład w formie reklam wideo lub banerów.

Wyświetlanie produktów zależy od wielu czynników wpływających na algorytmy Google, takich jak zgodność danych produktowych, oferowane stawki za kliknięcia (CPC) czy konkurencja w danym rynku.

 

Dla kogo jest Google Merchant Center?

Google Merchant Center jest narzędziem przede wszystkim dla sklepów internetowych, producentów i dystrybutorów, którzy chcą promować swoją ofertę online.

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700