Co to jest content marketing?

Content marketing określa proces tworzenia oraz publikacji treści (głównie tekstów, choć nie tylko), których celem jest osiągnięcie określonego efektu marketingowego i wywołanie pożądanej reakcji. Treści są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO, a przy tym atrakcyjne dla potencjalnego odbiorcy.

 

Rodzaje content marketingu

Treści publikowane w ramach content marketingu można podzielić na trzy główne kategorie:

  • teksty – artykuły specjalistyczne, wpisy blogowe, posty social media, wywiady, e-booki, mailingi;
  • grafiki – zdjęcia, infografiki, prezentacje, memy;
  • wideo – filmy reklamowe, podcasty, webinary.

 

Zalety content marketingu

Korzyści płynące ze skutecznego content marketingu krążą przede wszystkim wokół siły Twojej marki. Największe zalety to:

  • większa rozpoznawalność marki,
  • wizerunek branżowego eksperta,
  • wzrost zaangażowania klientów,
  • większe zasięgi,
  • efekt biznesowy (sprzedaż).

 

Narzędzia do content marketingu

Istnieje szereg przydatnych narzędzi, które pomogą Ci w realizacji strategii content marketingu. Oto wybrane z nich:

  • Google Trends – udostępnia informacje na temat rodzaju oraz liczby zapytań wpisywanych przez użytkowników w konkretnym regionie,
  • Buzzsumo – pozwala monitorować trendy w social mediach,
  • Feedly – agregator artykułów, które mogą stanowić dla Ciebie inspirację,
  • Google Analytics – umożliwia monitorowanie efektywności praktycznie każdego elementu strony,
  • Facebook Audience Insight – dostarcza informacji na temat Twoich odbiorców na platformie Facebook,
  • Asana – świetnie sprawdza się do organizacji pracy w kilkuosobowych zespołach content marketingu,
  • Canva – umożliwia przygotowanie projektów graficznych,
  • Google Ads – platforma dystrybucji płatnego contentu reklamowego (PPC),
  • WhitePress – umożliwia współpracę z wydawcami i autorami treści.

 

 

Content marketing i SEO – jak je zintegrować?

Content to obecnie jeden z najbardziej istotnych czynników rankingowych Google, które decydują o pozycji Twojego serwisu w wynikach wyszukiwania. Algorytmy wyszukiwarek premiują atrakcyjne treści, wychodząc z założenia, że to one są najważniejsze z punktu widzenia użytkownika. Takie podejście sprawdza się w praktyce – angażujące teksty na dłużej przykuwają uwagę odbiorców, przez co spędzają oni więcej czasu na stronie i są bardziej skłonni do interakcji.

Jednocześnie nie warto zapominać o technicznych aspektach publikacji treści w ramach content marketingu. Na SEO wpływa m.in. odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi, linkowanie wewnętrzne, a nawet struktura nagłówków.

 

Content marketing dla firm usługowych B2B

Marketing treści w segmencie B2B opiera się przede wszystkim na budowaniu wizerunku eksperta oraz pielęgnowaniu relacji z kontrahentami. Charakterystyczną cechą jest tutaj rozciągnięty cykl zakupowy, w którym przez długi czas pozostajesz w kontakcie ze swoimi klientami. Większy jest także poziom wsparcia po finalizacji sprzedaży. Klienci z sektora B2B spędzają również więcej czasu na poznawaniu usługi oraz świadczącej ją firmy przed podjęciem ostatecznej decyzji. Koniecznie weź to pod uwagę, opracowując strategię content marketingu.

Content marketing w sklepach internetowych

W przypadku sklepów internetowych na pierwszy plan zdecydowanie wysuwają się opisy produktów, a także całych kategorii oraz ofert specjalnych czy sezonowych. Dobrze opisana oferta powinna informować klienta o wszystkich istotnych cechach towaru (w tym o specyfikacji technicznej), jednocześnie podkreślając realne korzyści płynące z zakupu. Istotną kwestią jest również nasycenie odpowiednimi słowami kluczowymi, dzięki któremu strona pojawi się w organicznych wynikach wyszukiwania.

 

Content marketing w artykułach sponsorowanych

Treści sponsorowane publikowane na zewnętrznych serwisach to dobry sposób na dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Z jednej strony wykorzystujesz zasięgi zewnętrznego wydawcy, z drugiej – wzmacniasz ekspercki wizerunek przy pomocy wartościowych treści. Kluczem jest tutaj wybór właściwego kanału publikacji oraz tematyki, która odpowie na potrzeby Twojej grupy docelowej.

 

Content marketing w mediach społecznościowych

Media społecznościowe pozwalają na zdecydowanie najbardziej bezpośredni kontakt z klientami. Warto zatem wykorzystać ten skrócony dystans i oferować treści, które skutecznie przyciągną uwagę odbiorców, a jednocześnie wywołają określoną reakcję. Content marketing za pośrednictwem kanałów social media nie tylko daje Ci przestrzeń do publikacji autonomicznych treści (wpisów, zdjęć, relacji wideo), ale świetnie sprawdzi się także do promocji bloga, strony ofertowej czy wreszcie konkretnych produktów.

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Przeczytaj także
Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700