Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Ikona

Co to jest copywriting?

Copywriting to sztuka pisania tekstów reklamowych i promocyjnych, które mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy, wzbudzenie zainteresowania oraz skłonienie do podjęcia określonych działań, takich jak zakup produktu czy skorzystanie z usługi. 

 

Rola copywritingu 

Copywriting odgrywa kluczową rolę w komunikacji marketingowej. Umożliwia firmom efektywne dotarcie do konkretnych grup docelowych poprzez przekazanie istotnych informacji w przystępny, przekonujący i atrakcyjny dla odbiorcy sposób. 

Rodzaje copywritingu 

– SEO copywriting – specjalizuje się w tworzeniu treści zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek internetowych; zwiększa widoczność strony w wynikach wyszukiwania. 

– UX copywriting – koncentruje się na tworzeniu tekstów, które poprawiają doświadczenie użytkownika na stronach internetowych czy w aplikacjach, zachęcając go do interakcji i wykonania określonych działań. 

– Content writing – obejmuje szeroki zakres tworzenia treści, od artykułów po posty na mediach społecznościowych, mających na celu budowanie zaangażowania i zainteresowania odbiorców. 

– Ghost writing – polega na tworzeniu tekstów przez osobę zewnętrzną, która pozostaje anonimowa, a prawa autorskie do tekstu przysługują innemu autorowi lub instytucji. 

 

Copywriting w AI 

Copywriting wykorzystuje sztuczną inteligencję jako źródło inspiracji. Narzędzia oparte na AI, takie jak ChatGPT, mogą być wykorzystywane do researchu, generowania pomysłów na treści czy konspektów ze strukturą artykułu. Mogą wspierać w przygotowania tekstów reklamowych, artykułów czy opisów produktów i przyspieszać procesy. Skutecznie analizują preferencje odbiorców i podpowiadają treści dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań. To z kolei może przekładać się na lepsze rezultaty kampanii marketingowych.  

 

Copywriter vs copywriting 

Copywriter to osoba specjalizująca się w tworzeniu tekstów reklamowych i promocyjnych, podczas gdy copywriting to sam proces tworzenia tych treści. Copywriter jest odpowiedzialny za dostosowanie tekstu do obowiązującej strategii komunikacyjnej marki, dobór tonu i stylu treści oraz skuteczne przekazanie klientowi informacji, aby osiągnąć zamierzone cele marketingowe. 

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Przeczytaj także
Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700