Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Lokalność to dzisiaj ważny trend, który stoi za sukcesem wielu firm i marek. To też sprawne narzędzie marketingowe, które – umiejętnie wykorzystane – może przyczynić się do wzrostu ruchu na stronie internetowej lub sprawić, że nasz sklep będzie chętniej odwiedzany przez klientów. Lokalnie znaczy przecież blisko, szybko i przyjaźnie. Zasada ta sprawdzi się również w Toruniu, gdzie potencjał biznesowy miejscowego promowania się online przyciągnie mieszkańców, studentów, ale i turystów licznie odwiedzających miasto.
wypracowanie widoczności na konkretne, popularne frazy kluczowe
Liczby mówią same za siebie – już ponad połowa zapytań w wyszukiwarce Google pochodzi od użytkowników urządzeń mobilnych. Jeśli skojarzymy to jeszcze z faktem, że coraz większa liczba tych zapytań dotyczy usług w najbliższej okolicy czy regionie, otrzymamy proste równanie. Skuteczne pozycjonowanie lokalne z agencją SEO po prostu się opłaca. Mechanizm zda egzamin, bez względu na to, jaką branżą się zajmujemy. No dobrze, ale jak to właściwie działa?
Sprawdzimy Twoją stronę WWW i przygotujemy dla Ciebie ofertę.
Bezpłatna wycenaSięgnijmy po konkretne przykłady. Załóżmy, że traf chciał, że mieszkańcowi toruńskiej Skarpy, spieszącemu się rano do pracy, nie odpalił silnik samochodu. W pierwszym odruchu zapewne nie będzie z tego powodu zadowolony, ale zaraz później sięgnie po smartfona i istnieje duże prawdopodobieństwo, że wpisze w wyszukiwarkę frazę typu: „naprawa aut Rubinkowo” czy „warsztat samochodowy Szosa Lubicka”. Jeśli akurat Twoja firma już wcześniej pomyślała o pozycjonowaniu lokalnym w Toruniu i znajduje się w tej okolicy, szukający szybkiej pomocy mieszkaniec zobaczy najpewniej Twoją ofertę. W ten sam sposób wyszukiwarka Google pokaże odpowiedź na pytanie Torunianki, która wybiera się na rodzinną uroczystość i musi umówić wizytę u fryzjera lub u turysty, który poszukuje toruńskiego specjału na prezent dla znajomych, czyli pierników.
Ciekawymi przykładami potencjału lokalnego SEO są tu zapytania typu:
Fraza | Prognozowana miesięczna liczba zapytań wg Planera słów kluczowych Google |
---|---|
fryzjer Toruń | 5400 |
pierniki toruńskie | 2900 |
Mikołaj Kopernik Toruń | 110 |
pozycjonowanie Toruń | 3600 |
mieszkanie Rubinkowo | 110 |
O tym, że Google potrafi z dużą precyzją wskazać lokalizację użytkownika smartfona, tabletu czy laptopa, nikogo nie trzeba przekonywać. Nawet jeśli nie doprecyzujemy naszego zapytania o konkretne miejsce, Google oprócz ogólnych wskazań, zaprezentuje nam usługi w sąsiedztwie. Wytypuje je w oparciu o naszą aktywność w sieci oraz specjalny algorytm o wdzięcznej nazwie „Gołąb”. Google intuicyjnie rozpoznaje potrzeby użytkowników i tworzy na tej podstawie lokalną bazę – ten swoisty przewodnik po usługach i produktach z okolicy to duża wygoda dla konsumentów zorientowanych na załatwianie sprawunków „po sąsiedzku”. Dla Twojego biznesu to z kolei doskonała okazja do powiększenia grona potencjalnych klientów i powód, aby przeprowadzić w agencji audyt SEO pod kątem pozycjonowania lokalnego.
No dobrze, wiemy już jak to działa, ale jak przedsiębiorca z Torunia ma tak właściwie rozpocząć swoją przygodę z pozycjonowaniem lokalnym?
Nie chodzi o to, żeby szczegółowo opisywać kolejne działania, które wywindują nasz biznes w wyszukiwaniach na frazy związane z daną okolicą. Schemat zawsze wygląda w podobny sposób. Prace nad optymalizacją strony w Google rozpoczynamy od podstaw, czyli od tworzenia wizytówki Twojej firmy na Mapach Google. Niby proste, ale wielu przedsiębiorców z Torunia i nie tylko pomija ten krok, ale wręcz uważa go za przysłowiowe zawracanie głowy.
Tymczasem, warto poświęcić na to chwilę – już sam fakt posiadania przez nasze przedsiębiorstwo wirtualnego świadectwa z adresem, może zwiększyć nasze szanse w starciu z konkurencją. Wizytówka z dołączoną mapką to też wielka wygoda dla użytkowników. To tutaj sprawdzą błyskawicznie, do której godziny otwarta jest jego ulubiona restauracja na Starówce i czy zakład szewski położony obok bloku na Wrzosach będzie otwarty w godzinach, w których może tam zanieść buty do naprawy.
Za dobrym lokalnym SEO stoi też szereg innych działań, które znamy z tradycyjnego pozycjonowania. Nie możemy zapominać o poczciwej optymalizacji strony internetowej – mechanizm znany jest od dawna, ale nie traci na aktualności, a poprawianie treści na naszym www pod tym kątem i z uwzględnieniem lokalnych zapytań, na pewno naszej firmie wyjdzie na dobre.
Jak mawia stare porzekadło „jak Cię widzą, tak Cię piszą” – zasada, choć w odwróconej formie, funkcjonuje też w wirtualnym świecie, a baczne śledzenie opinii użytkowników na temat firmy na Mapach Google powinno wejść Ci w krew. Z prostego powodu – zarządzanie oceną i komentarzami będzie pomocne w budowaniu wizerunku solidnej toruńskiej firmy. Wystawienie biznesowi pozytywnej noty spodoba się też algorytmowi Google, który z pewnością doceni zaangażowanie naszej społeczności i jeszcze chętniej pokaże im akurat Twoją ofertę.
Pozycjonowanie lokalne może mieć różne oblicza i może polegać m.in. na angażowaniu się w miejscowe wydarzenia i akcje. Jeśli prowadzisz biznes w Toruniu, może warto pokazać, że interesujesz się okolicą np. poprzez wzięcie udziału w zbiórce dla schroniska dla psów na Bydgoskim Przedmieściu albo Azylu dla Królików. Takimi prostymi z pozoru czynnościami, udokumentowanymi odpowiednio w sieci, możemy zapunktować u potencjalnych klientów.
Jesteśmy liderami w budowaniu pozycji marki w sieci i zwiększaniu jej widoczności. Wśród naszych klientów, którzy zlecili pozycjonowanie naszej agencji, znajdują się małe, średnie i duże firmy, również z Torunia, gdzie od niedawna mamy swoją siedzibę. Na wypracowanie lepszych wyników przez Twój biznes mamy swoje sposoby. I specjalne pakiety, dzięki którym wybierzesz to, co Twoim zdaniem będzie najkorzystniejsze dla sklepu czy przedsiębiorstwa.
Dzięki odpowiedniej optymalizacji www, dostarczaniu wartościowego contentu i lokalnemu SEO zwiększamy rozpoznawalność naszych klientów w sieci. Nasi toruńscy partnerzy mogą korzystać z naszych usług w różnym zakresie – każdemu z klientów przedstawiamy ofertę skrojoną na potrzeby danego biznesu. Nie osiadamy na laurach – zdajemy sobie sprawę z tego, że działamy w dynamicznie kształtującej się branży, która wymaga od nas nieustannego trzymania ręki na pulsie. Zmieniające się algorytmy, nowinki w wyszukiwarkach – z tymi informacjami jesteśmy na bieżąco, po to, żeby jak najskuteczniej promować Twój lokalny biznes w Toruniu i województwie kujawsko-pomorskim.
Nie ograniczamy się tylko do kampanii SEO. Dla właścicieli firm z Torunia przygotujemy też reklamy w Google Ads. Sponsorowane treści na platformie Google są dyskretne, ale skuteczne – potrafią zwiększyć ruch w serwisie, nie wspominając o widoczności naszej oferty. Ta wyświetli się na samej górze strony, przed wynikami organicznymi wyszukiwania.
Na życzenie klientów zajmiemy się też prowadzeniem niestandardowych kampanii. Będziemy zarządzać firmowym profilem w mediach społecznościowych. Przekażemy Ci również dokładne raporty i audyty z danymi statystycznymi, które opowiedzą Ci nieco więcej o zachowaniach konsumenckich mieszkańców regionu. Zorganizujemy też szkolenie branżowe, podczas którego przybliżymy zagadnienia związane z marketingiem internetowym i lokalnym SEO.
Pracujemy w klimatycznej, odrestaurowanej willi przy Szosie Chełmińskiej 81. Trzykondygnacyjny budynek przez wiele lat pozostawał niezagospodarowany, co martwiło miłośników toruńskiej architektury, ale teraz stanowi centrum naszego dowodzenia nad kampaniami SEO dla firm z Torunia i okolicy. Sąsiadujemy z Gimnazjum i Liceum Akademickim, jednymi z najlepszych placówek edukacyjnych w kraju, a takie sąsiedztwo zobowiązuje. To pewnie dlatego wśród naszych pracowników znajdują się sami specjaliści od lokalnego rynku i wirtualnych strategii.
Siedziba naszej agencji SEO jest dogodnie zlokalizowana i dotrzesz do niej z łatwością zarówno komunikacją miejską (liniami nr: 40, 31, 27), jak i samochodem, co będzie tym łatwiejsze, że można do nas dojechać szybką trasą średnicową. Na miejscu na zmotoryzowanych czekają miejsca postojowe na parkingu. Odległość naszej willi od przystanków autobusowych nie jest duża, a pieszo można pokonać tę trasę w zaledwie kilka minut.
Jeśli spojrzeć na mapę Torunia znajdujemy się dokładnie… pośrodku, w samym sercu miasta. To się nazywa lokalizacja w punkt! Bardzo sobie chwalimy również możliwość szybkiego dotarcia na naszą zabytkową Starówkę. Krótki 20-minutowy spacer wystarczy, żebyśmy mogli się przywitać z tym, który „wstrzymał słońce, ruszył Ziemię”. Maszerując chwilę dłużej możemy dotrzeć na piękne Bulwary z widokiem na nadwiślańską panoramę. Po drodze nad rzekę nie zaszkodzi zatrzymać się na rogu Rynku Staromiejskiego, gdzie przywitamy się z sympatycznym pupilem Profesora Filutka – Filusiem.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: