Wyższy standard skuteczności
Lokalizacje

Pozycjonowanie lokalne - Poznań

Nowoczesne przedsiębiorstwa coraz częściej zwiększają zasięg swojej oferty z wykorzystaniem wyszukiwarki Google i innych kanałów promocji online. W dobie globalizacji łatwo jednak zapomnieć o tych Klientach, którzy wciąż chętniej kupują i odbierają zakupy samodzielnie, w siedzibie lub sklepie firmy. Jak pokazują badania rynku i statystyki, pozycjonowanie lokalne ma ogromny potencjał biznesowy, również w Poznaniu. Co ciekawe, dotyczy to zarówno sprzedaży online, jak i tej bardziej tradycyjnej – offline.

Mówiąc wprost – pozycjonowaniem lokalnym warto i należy zająć się również wtedy, kiedy prowadzi się firmę o zasięgu ogólnopolskim, a nawet międzynarodowym. Gdyż wciąż istnieje ogromna rzesza konsumentów, preferujących bezpośredni kontakt z firmą. Z kolei dla mniejszych firm (np. salonów fryzjerskich, restauracji, pubów) SEO lokalne to absolutna podstawa promocji, bez której trudno myśleć o rozwoju.
W Poznaniu jesteśmy od samego początki istnienia firmy, czyli już od 15 lat, dlatego doskonale znamy lokalny rynek i potrzeby miejscowych przedsiębiorców. W naszych dwóch oddziałach, zlokalizowanych w biurowcach Delta i Andersia, skupiamy się nie tylko na wypracowaniu widoczności na konkretne, popularne frazy kluczowe. Optymalizując strony internetowe poznańskich firm i sklepów uwzględniamy znacznie szerszą promocję, która może przynieść zyski również offline – tradycyjnymi kanałami sprzedaży.
Dbamy o to, aby pozycjonowanie stron internetowych przełożyło się na wzrost widoczności online, a w rezultacie również na większy ruch w placówce Twojej firmy w Poznaniu.

Rosnący potencjał pozycjonowania lokalnego

Wielkopolski konsument wychowany ze smartfonem w dłoni coraz rzadziej skupia się na różnicy pomiędzy światem wirtualnym, a tym rzeczywistym. W końcu dzięki tabletom, smartfonom, a nawet laptopom, online jesteśmy właściwie cały czas. W rezultacie ścieżka zakupowa typowego poznaniaka łączy w sobie elementy researchu/zakupów online oraz bezpośredniego kontaktu z firmą w świecie offline.
Zasada działania jest w gruncie rzeczy prosta – w pierwszym kroku robimy tzw. „research” z wykorzystaniem swojego smartfona lub komputera stacjonarnego, a następnie udajemy się do sklepu, aby towar kupić, odebrać lub skorzystać z oferowanych przez firmę usług.
Czym kieruje się nowoczesny konsument?
Zakupy online mają wciąż jedną istotną wadę – nie otrzymujemy towaru natychmiast, w tym momencie, ale dopiero za kilka dni. A nawet jeden dzień zwłoki to dla XXI-wiecznego konsumenta, przyzwyczajonego do otrzymywania „nagrody” tu i teraz, zbyt długo. Chcemy natychmiast otrzymać nowy produkt, nie czekając na kuriera do następnego dnia. Np. wyszukiwania mobilne w Google związane z „dostawą tego samego dnia” wzrosły od 2015 do 2017 roku aż o 120%!
Poznańskie firmy muszą więc być dostępne dla swoich Klientów również „tu i teraz” – w najbliższej okolicy, o odpowiedniej godzinie, w której Klient ze smartfonem w ręku podejmie decyzję o zakupie.
Ciekawostką jest, że cena nie musi wcale mieć w takim przypadku największego znaczenia. Często to właśnie odległość od sklepu i możliwość szybkiego odbioru produktu ma decydujące znaczenie. Wg badań Google niemal co 3 internauta podejmuje decyzję o zakupie na podstawie odległości w jakiej znajduje się sklep, a niemal co 4 na podstawie jego godzin otwarcia. Jednocześnie aż 64% użytkowników decyduje się odebrać kupiony produkt osobiście w sklepie!
Sytuacja jest jeszcze bardziej klarowna dla restauracji, klubów, zakładów fryzjerskich, salonów kosmetycznych i podobnych placówek usługowych w Poznaniu. Wychodząc „na miasto” konsument-użytkownik wpisze w Google np. „restauracja poznań" albo wręcz samo „restauracja”, a wyszukiwarka podpowie mu lokale w jego najbliższej okolicy. Jeśli nasz biznes nie zadba o odpowiednią widoczność w wynikach lokalnych – stracimy potencjalnego Klienta!
Bez wykorzystania skutecznego pozycjonowania lokalnego i promocji w swoim najbliższym sąsiedztwie, można naprawdę dużo stracić. Szczególnie, jeśli nasza konkurencja już prowadzi działania w kierunku promocji w lokalnych wynikach organicznych Google.
FrazaPrognozowana miesięczna liczba zapytań wg Planera słów kluczowych Google
restauracja823 000
restauracja poznań18 100
fryzjer135 000
fryzjer poznań8 100
mechanik40 500
mechanik poznań1 900
Niezależnie od tego, które zapytanie wpiszemy do wyszukiwarki, Google dostarczy nam wyniki lokalne – z naszej okolicy. Dzieje się tak, ponieważ użytkownicy zdążyli się już przyzwyczaić do tego, że smartfony znają naszą rzeczywistą lokalizację i dostosowują do niej wyświetlane wyniki wyszukiwania. Coraz rzadziej precyzują więc swoje zapytania, dodając do nich np. „Poznań” (czy nawet „Winogrady”, „Rataje” i inne dzielnice), ponieważ wiedzą, że Google i tak prawidłowo odczyta ich intencje i wyświetli okoliczne poznańskie restauracje, fryzjerów, czy mechaników.
Wg danych Google, w ciągu ostatnich dwóch lat podobne do siebie wyszukiwania bez „w pobliżu” (czyli wskazywania, że szukamy firm w swojej okolicy) wzrosły o 150%.
Dla firm skupiających się przede wszystkim na Poznaniu i jego okolicach, pozycjonowanie lokalne może stać się jednym z głównych źródeł ruchu na stronie internetowej i bardzo ważnym czynnikiem zwiększającym ruch offline. W dobie coraz ściślejszego przylegania do siebie świata wirtualnego i rzeczywistego, nie można zaniedbać promocji w żadnym z tych obszarów.

Wsparcie agencji SEO z Poznania

czyli optymalizacja i pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (Google)
Z poznańskim firmami działamy nie tylko w pozycjonowaniu lokalnym – oferujemy kilka modeli współpracy, uwzględniających różne budżety i różne potrzeby biznesowe wielkopolskich przedsiębiorstw. Czy to w ramach innowacyjnej usługi SEO Cloud®, czy też innych form promocji, zwiększymy widoczność Twojej firmy w wyszukiwarkach: lokalnie w Poznaniu oraz w całej Polsce. Wybierz wsparcie zespołu specjalistów i wykorzystaj zalety SEO w nowoczesnym wydaniu lokalnym.
czyli reklamy Google Ads, Facebook i inne formy promocji online
Certyfikowany specjalista Google Ads poprowadzi Twoją kampanię z uwzględnieniem specyfiki lokalnego rynku poznańskiego i wielkopolskiego, a także zaproponuje najskuteczniejsze rozwiązania, sprawdzające się właśnie w Twojej branży. Jednocześnie będziesz miał pełną kontrolę nad swoim budżetem w trakcie przebiegu kampanii. Wybierz agencję Premium Google Partner i zainwestuj w kampanie reklamowe, dzięki którym zyskasz natychmiastową widoczność w swojej okolicy.
czyli szkolenia, audyty, analizy, tworzenie treści i inne niestandardowe działania SEO/SEM
Nasz zespół od zadań specjalnych jest do Twojej dyspozycji, jeśli masz niestandardowe oczekiwania względem reklamy w Poznaniu i pozycjonowania lokalnego. Zadbamy o reputację Twojej firmy w sieci, przygotujemy kompleksowy audyt witryny, a także stworzymy fachowe treści zgodnie z Twoimi wytycznymi. Przeprowadzimy też szkolenia dla Twoich pracowników i zrealizujemy inne niestandardowe zadania związane z marketingiem w wyszukiwarkach internetowych.

Wybierz poznańskich ekspertów od pozycjonowania lokalnego

Rynek poznański znamy od podszewki: to tutaj 15 lat temu rozpoczynaliśmy swoją działalności i to tutaj, po dziś dzień, mamy swoją Centralę i Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowe. Doskonale znamy specyfikę i charakter prowadzenia firmy w stolicy Wielkopolski, co pozwala nam zaproponować takie rozwiązania, które idealnie sprawdzają się właśnie w naszym bezpośrednim sąsiedztwie.
Doświadczenie
Nasza historia sięga początków branży SEO w Polsce i obejmuje ogromny zakres wiedzy i doświadczenia budowanego na solidnych podstawach praktycznych i teoretycznych. Nieustannie przeprowadzamy analizy, testy i badania, które pozwalają nam być zawsze o krok przed konkurencją i jeszcze lepiej realizować zadania związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Świetnie znamy również wyszukiwarkę Google, rozumiemy zachodzące w niej zmiany i dostosowujemy do nich strony naszych Klientów przez umiejętną, planową optymalizację.
Zawsze na bieżąco
Środowisko wyszukiwarek internetowych zmienia się niezwykle dynamicznie. Dlatego poświęcamy sporo uwagi wszelkim sygnałom z Google, mogącym świadczyć o zmianach rewolucyjnych i ewolucyjnych w sposobie oceny i rankingowania stron internetowych. Nie umyka nam żaden szczegół, a wiele zmian w wynikach wyszukiwania jesteśmy w stanie przewidzieć z wyprzedzeniem.
Zespół ekspertów
Nie jesteśmy małą firmą, w której jedna osoba realizuje jednocześnie zadania pozycjonera, copywritera i specjalisty od obsługi Klienta. Nad skutecznością pozycjonowania lokalnego pracuje cały zespół ekspertów SEO, który ma jasno wytyczone zadania i podział obowiązków pomiędzy pozycjonera, copywritera i np. analityka. Dzięki temu jakość naszej pracy, a więc wyniki Twojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania, są jeszcze lepsze.
Raporty
Dbamy o to, abyś zawsze wiedział na jakim etapie są prace nad optymalizacją i pozycjonowaniem strony internetowej. Przesyłamy raporty, udostępniamy przejrzysty panel Klienta i jesteśmy do Twojej dyspozycji pod telefonem oraz mailowo, abyś zawsze miał możliwość zweryfikowania naszej pracy i kontaktu z naszymi specjalistami.

Gdzie nas znajdziesz? W Poznaniu!

Centrala Firmy – Budynek Andersia Tower
Plac Andersa 3, Poznań
Nasza Centrala mieści się w jednym z najwyższych (102 metry) budynków w całym Poznaniu, a z okien biura rozciąga się przepiękna panorama Starego Miasta, Wildy, a nawet odleglejszych zakątków stolicy Wielkopolski. Tuż obok mieści się budynek Poznań Financial Centre oraz uznany w 2005 roku za najlepsze centrum handlowe na świecie – Stary Browar.
Choć nasza Centrala znajduje się w centrum finansowym miasta, obok znajduje się jedna z najbardziej „turystycznych” poznańskich ulic – Półwiejska, którą można dotrzeć niemal do samego Starego Rynku, mijając po drodze mnóstwo kawiarni, sklepów i… Starego Marycha!
Jak dojechać?
Budynek Andersia Tower, z uwagi na swoją centralną lokalizację, jest świetnie skomunikowany z resztą miasta. Bez problemu można do nas dotrzeć samochodem, taksówką, komunikacją miejską (przystanek „Półwiejska”; tramwaje 5, 6, 7, 12, 18, 29), a nawet pieszo!
Na przykład z dworca głównego podróż samochodem zajmuje ok. 10 minut, tramwajem ok. 11 minut, a pieszo – jedynie ok. 14 minut.
Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowe – Biurowiec Delta
ul. Towarowa 35, Poznań
W biurowcu Delta mieści się nasze pozycjonerskie koło zamachowe – to tutaj pracują nasi poznańscy pozycjonerzy, copywriterzy, ale także poznański team działu handlowego. Budynek znajduje się naprzeciwko dworca PKP i PKS (oraz centrum handlowego Avenida, a także w odległości ok. 2 minut marszu od Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz ok. 4 minut od Świętego Marcina – najbardziej rozpoznawalnej ulicy miasta, na której mieści się m. in. Zamek Cesarski.
Jak dojechać?
Z uwagi na swoją świetną lokalizację, do biurowca Delta można bezproblemowo dojść pieszo z dworców PKP i PKS (w przypadku podróży pociągiem lub autobusem dalekobieżnym), dojechać komunikacją miejską (przystanek „Poznań Główny”; tramwaje: 2, 5, 6, 10, 12, 18; autobusy: 51, 71). Uważaj, żeby nie zabłądzić! Obok biurowca Delta znajdują się 2 przystanki o tej samej nazwie „Poznań Główny”.
Dodatkowe porady poznaniaka:
Szukając wskazówek dojazdu warto korzystać nie tylko z Map Google, ale także z takich portali, jak Jakdojade.pl.
Z kolei miłośnicy rowerów mogą skorzystać z Poznańskiego Roweru Miejskiego – stacja znajduje się m.in. na ul. Półwiejskiej (niecałe 100 metrów od Andersii), Towarowej (300 metrów od Delty) i obok Avenidy (150 metrów od Delty).
Ciekawym rozwiązaniem są również działające w Poznaniu systemy „carsharingowe” (m.in. Click2Go) i dające możliwość wypożyczenia skutera na minuty (blinkee.city).
Ocena artykułu
4.80 - (56 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się