Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:50 min Ikona 18.06.2020

5 popularnych i darmowych narzędzi od Google przydatnych dla przedsiębiorców

Odkąd przed pięcioma stuleciami Gutenberg skonstruował nowoczesną prasę drukarską, dzięki czemu wszelkiego rodzaju publikacje stały się tańsze i powszechniej osiągalne, żaden inny wynalazek nie zrewolucjonizował dostępu do informacji w takim stopniu jak wyszukiwarka Google” –  David A. Vise, Mark Malseed, „Google Story”. Upowszechnienie dostępu do informacji nie jest jedynym celem Google. Stworzona przez Giganta z Mountain View wyszukiwarka dąży stale do poprawy trafności wyników na zapytania użytkowników, starając się ułatwić im poszukiwania w sieci. Jednak Google myśli nie tylko o odbiorcach, ale też i nadawcach, czyli między innymi o firmach. Oto 5 popularnych i darmowych narzędzi od Google, które mogą wesprzeć Twój biznes online.  

Google Moja Firma (Google My Bussines) 

Jest to bezpłatne narzędzie, które umożliwia właścicielom firm wyświetlanie nazwy i adresu swojego przedsiębiorstwa w Mapach Google oraz w wyszukiwarce. W tym celu należy założyć profil na platformie Google Moja Firma i uzupełnić go zgodnie ze stanem faktycznym o wymagane informacje, takie jak m.in. kategoria działalności, adres siedziby, obszar działalności, dane kontaktowe. Możemy pomóc Ci założyć lub zaktualizować wizytówkę w Google Moja Firma. 

Dlaczego warto? 
Mapy Google są popularnym rozwiązaniem wśród użytkowników, poszukujących dostawców produktów i usług w regionie, mieście czy nawet w dzielnicy. Obecność firmy na Mapach Google może skierować osoby znajdujące się w pobliżu Twojej lokalizacji właśnie do Ciebie! 

Dysk Google (Google Drive) 

To częściowo bezpłatne narzędzie (każdy użytkownik otrzymuje do 15 GB pamięci za darmo, za większą pojemność trzeba dopłacić), które pozwala przechowywać pliki oraz otwierać i edytować je na dowolnym urządzeniu. Dysk online pozwala na przechowywanie plików w różnych formatach – grafiki, dokumenty, nagrania wideo, itp. Umożliwia również ich udostępnianie innym osobom, dzięki czemu można wyeliminować zewnętrzne dyski, np. pendrive’y.  
Dlaczego warto? 

Korzystanie z dysków w chmurze, takich jak m.in. Google Drive czy Microsoft OneDrive eliminuje problem z przekazywaniem plików o większych “rozmiarach”, których nie można przesłać mailem. Dysk online ułatwia wymianę plików i usprawnia obieg dokumentacji.  

Google Search Console   

To darmowe narzędzie, które umożliwia weryfikację statusu indeksowania strony przez wyszukiwarkę Google i pozwala na zoptymalizowanie widoczności witryny. Dostępne funkcjonalności pozwalają także mierzyć ruch pochodzący z wyszukiwarki, jak również sprawdzać czy nie pojawiły się błędy, które niekorzystnie wypływają na parametry strony i jej ocenę przez roboty Google.  Alerty na e-mail dotyczące problemów znalezionych przez Google w Twojej witrynie pozwalają szybko je rozwiązać dzięki dokładnym adreom URL. 
Dlaczego warto? 

Google Search Console pozwala przesyłać do indeksowania pojedyncze adresy URL i mapy witryn oraz sprawdzać stan indeksu strony. Dzięki temu masz pewność, że Google ma najbardziej aktualne informacje o Twojej witrynie.  

 
Google Analytics   
 
Jest to bezpłatne narzędzie umożliwiające zaawansowaną analizę danych z witryny www. Pozwala zarówno na proste monitorowanie kondycji witryny aż po pogłębioną weryfikację zachowań użytkowników na stronie. Narzędzie pozwala generować dowolne raporty dotyczące różnych sekcji – Odbiorców, Pozyskiwania, itp. Ponadto jest zintegrowane z innymi usługami Google dla reklamodawców oraz wydawców, dzięki czemu możliwe jest osiąganie jeszcze lepszych wyników.
 
Dlaczego warto? 

Analityka jest kluczowym elementem w badaniu skuteczności strategii online. Korzystając z Google Analytics można sprawdzić czy podjęte działania przynoszą pożądany efekt, co pozwala na reakcję we właściwym czasie. 

Google Trends  

Jest bezpłatnym narzędziem pozwalającym na śledzenie trendów. Google Trends to serwis udostępniający dane dotyczące liczby, pochodzenia, jak też regionów i zależności od czasu zapytań wprowadzanych do wyszukiwarki Google. Dzięki niemu możesz sprawdzić,czego poszukują użytkownicy w internecie na całym świecie, jakie tematy cieszyły się największym zainteresowaniem danego dnia, a także sprawdzić najczęściej wyszukiwane informacje w danym roku.  Masz również dostęp do informacji o wyszukiwaniach, które odnotowały duży wzrost ruchu w czasie rzeczywistym w porównaniu do wszystkich innych wyszukiwań. 
Dlaczego warto? 

Google Trends pozwala Ci być zawsze na bieżąco z popularnymi wśród użytkowników tematami. Wiedząc, co jest najczęściej wyszukiwane, możesz dostosować przekaz na swojej stronie i w mediach społecznościowych, aby przyciągnąć w ten sposób uwagę odbiorców. 
 
 
Zawirowania ekonomiczne i gospodarcze, związane z pandemią wywołaną wirusem SARS-CoV-2, wpłynęły na prowadzenie biznesu online w wielu różnych branżach. W minionych miesiącach zauważalny stał się wzrost liczby nowych sklepów internetowych oraz nowych stron. Przedstawione w artykule narzędzia od Google mogą być wsparciem zarówno dla przedsiębiorców, którzy przenieśli swój biznes do sieci, jak i dla tych, którzy pragną działać online efektywnie przy ograniczonym budżecie.  
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55