Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 04:50 min Ikona 18.06.2020

5 popularnych i darmowych narzędzi od Google przydatnych dla przedsiębiorców

Odkąd przed pięcioma stuleciami Gutenberg skonstruował nowoczesną prasę drukarską, dzięki czemu wszelkiego rodzaju publikacje stały się tańsze i powszechniej osiągalne, żaden inny wynalazek nie zrewolucjonizował dostępu do informacji w takim stopniu jak wyszukiwarka Google” –  David A. Vise, Mark Malseed, „Google Story”. Upowszechnienie dostępu do informacji nie jest jedynym celem Google. Stworzona przez Giganta z Mountain View wyszukiwarka dąży stale do poprawy trafności wyników na zapytania użytkowników, starając się ułatwić im poszukiwania w sieci. Jednak Google myśli nie tylko o odbiorcach, ale też i nadawcach, czyli między innymi o firmach. Oto 5 popularnych i darmowych narzędzi od Google, które mogą wesprzeć Twój biznes online.

Google Moja Firma (Google My Bussines)

Jest to bezpłatne narzędzie, które umożliwia właścicielom firm wyświetlanie nazwy i adresu swojego przedsiębiorstwa w Mapach Google oraz w wyszukiwarce. W tym celu należy założyć profil na platformie Google Moja Firma i uzupełnić go zgodnie ze stanem faktycznym o wymagane informacje, takie jak m.in. kategoria działalności, adres siedziby, obszar działalności, dane kontaktowe. Możemy pomóc Ci założyć lub zaktualizować wizytówkę w Google Moja Firma.

Dlaczego warto?

Mapy Google są popularnym rozwiązaniem wśród użytkowników, poszukujących dostawców produktów i usług w regionie, mieście czy nawet w dzielnicy. Obecność firmy na Mapach Google może skierować osoby znajdujące się w pobliżu Twojej lokalizacji właśnie do Ciebie!

 

Dysk Google (Google Drive)

To częściowo bezpłatne narzędzie (każdy użytkownik otrzymuje do 15 GB pamięci za darmo, za większą pojemność trzeba dopłacić), które pozwala przechowywać pliki oraz otwierać i edytować je na dowolnym urządzeniu. Dysk online pozwala na przechowywanie plików w różnych formatach – grafiki, dokumenty, nagrania wideo, itp. Umożliwia również ich udostępnianie innym osobom, dzięki czemu można wyeliminować zewnętrzne dyski, np. pendrive’y.

Dlaczego warto?

Korzystanie z dysków w chmurze, takich jak m.in. Google Drive czy Microsoft OneDrive eliminuje problem z przekazywaniem plików o większych “rozmiarach”, których nie można przesłać mailem. Dysk online ułatwia wymianę plików i usprawnia obieg dokumentacji.

 

To darmowe narzędzie, które umożliwia weryfikację statusu indeksowania strony przez wyszukiwarkę Google i pozwala na zoptymalizowanie widoczności witryny. Dostępne funkcjonalności pozwalają także mierzyć ruch pochodzący z wyszukiwarki, jak również sprawdzać czy nie pojawiły się błędy, które niekorzystnie wypływają na parametry strony i jej ocenę przez roboty Google.  Alerty na e-mail dotyczące problemów znalezionych przez Google w Twojej witrynie pozwalają szybko je rozwiązać dzięki dokładnym adreom URL.

Dlaczego warto?

Google Search Console pozwala przesyłać do indeksowania pojedyncze adresy URL i mapy witryn oraz sprawdzać stan indeksu strony. Dzięki temu masz pewność, że Google ma najbardziej aktualne informacje o Twojej witrynie.

 

Google Analytics

Jest to bezpłatne narzędzie umożliwiające zaawansowaną analizę danych z witryny www. Pozwala zarówno na proste monitorowanie kondycji witryny aż po pogłębioną weryfikację zachowań użytkowników na stronie. Narzędzie pozwala generować dowolne raporty dotyczące różnych sekcji – Odbiorców, Pozyskiwania, itp. Ponadto jest zintegrowane z innymi usługami Google dla reklamodawców oraz wydawców, dzięki czemu możliwe jest osiąganie jeszcze lepszych wyników.

Dlaczego warto?

Analityka jest kluczowym elementem w badaniu skuteczności strategii online. Korzystając z Google Analytics można sprawdzić czy podjęte działania przynoszą pożądany efekt, co pozwala na reakcję we właściwym czasie.

 

Jest bezpłatnym narzędziem pozwalającym na śledzenie trendów. Google Trends to serwis udostępniający dane dotyczące liczby, pochodzenia, jak też regionów i zależności od czasu zapytań wprowadzanych do wyszukiwarki Google. Dzięki niemu możesz sprawdzić,czego poszukują użytkownicy w internecie na całym świecie, jakie tematy cieszyły się największym zainteresowaniem danego dnia, a także sprawdzić najczęściej wyszukiwane informacje w danym roku.  Masz również dostęp do informacji o wyszukiwaniach, które odnotowały duży wzrost ruchu w czasie rzeczywistym w porównaniu do wszystkich innych wyszukiwań.

Dlaczego warto?

Google Trends pozwala Ci być zawsze na bieżąco z popularnymi wśród użytkowników tematami. Wiedząc, co jest najczęściej wyszukiwane, możesz dostosować przekaz na swojej stronie i w mediach społecznościowych, aby przyciągnąć w ten sposób uwagę odbiorców.

Zawirowania ekonomiczne i gospodarcze, związane z pandemią wywołaną wirusem SARS-CoV-2, wpłynęły na prowadzenie biznesu online w wielu różnych branżach. W minionych miesiącach zauważalny stał się wzrost liczby nowych sklepów internetowych oraz nowych stron. Przedstawione w artykule narzędzia od Google mogą być wsparciem zarówno dla przedsiębiorców, którzy przenieśli swój biznes do sieci, jak i dla tych, którzy pragną działać online efektywnie przy ograniczonym budżecie.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym jest analityka konwersji i kto jej potrzebuje? Ikona 06:10 min 23.02.2022 Wzrost konwersji to pożądana sytuacja w świecie marketingu internetowego, ponieważ niesie ze sobą korzyści w postaci np. większej liczby sprzedanych artykułów bądź usług, czy większej liczby wypełnionych formularzy kontaktowych. W jaki jednak sposób można konwersję optymalizować i oceniać? Czy w ogóle takie działania są potrzebne -  a jeśli tak, to komu? Potężną dawkę wiedzy na temat analityki konwersji znajdziecie w tym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak ocenić ruch na stronie w czasie sezonu? Ikona 05:45 min 14.04.2022 Wysoki lub niski – sezon w niektórych branżach ma ogromny wpływ na ilość i jakość konwersji. Dlatego warto zastanowić się nad tym, czym jest sezonowość? Czy ma wpływ na analizę stronę internetowej? Jak analizować dane strony z perspektywy sezonu? To ważne pytania, na które w tym artykule odpowiada Bartłomiej – praktyk w obszarze analityki konwersji stron internetowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pozycjonowanie osCommerce – sesje i robots.txt Ikona 01:10 min 18.02.2019 Przedstawiamy kilka prostych porad, które pomogą sklepom internetowym opartym na osCommerce uniknąć tworzenia duplikatów. Wyjaśniamy w jaki sposób i co zablokować przed indeksowaniem przez wyszukiwarkę, aby algorytmy Google nie oceniły witryny internetowej niżej niż powinny w rzeczywistości. Serdecznie zachęcamy do przeczytania całości tekstu! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700