Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:00 min Ikona

SEO to strzał w „dziesiątkę” – Case study ze współpracy z PROCE I PESTKI

Kilka słów o firmie

Proceipestki.pl to sklep internetowy i stacjonarny z bronią palną, amunicją i akcesoriami. Prowadzi go licencjonowany zawodnik i pasjonat strzelectwa, wielokrotny mistrz Polski. Z klientem współpracujemy od lipca 2022 roku.

Cel:

  • zwiększenie sprzedaży online przy utrzymaniu widoczności
  • zwiększenie przychodów
  • „odczarowanie” negatywnej opinii o agencjach SEO, które miał klient

 

186
semstorm-lipiec-luty

Wyzwanie:

Główną przeszkodą, jaką musieliśmy pokonać, a właściwie dostosować do niej naszą strategię, był fakt, że w Polsce nie ma dużego zainteresowania bronią palną. Posiada ją niecałe 200 000 Polaków, czyli ok. 0,52% populacji.

Drugim wyzwaniem były utrudnienia w sprzedaży części asortymentu sklepu przez internet, przez co konieczne było wyważenie strategii pozycjonowania szerokiego i pozycjonowania lokalnego.

Strategia:

W ramach opracowania strategii dla klienta Proce i Pestki określiliśmy następujące grupy docelowe:

  • osoby posiadające odpowiednie zezwolenia i zainteresowane zakupem broni,
  • osoby poszukujące broni bez zezwolenia,
  • osoby posiadające broń i potrzebujące akcesoriów i pocisków do nich oraz informacji o konserwacji broni i jej przechowywaniu,
  • osoby chcące rozpocząć przygodę ze strzelectwem (klient oferuje szkolenia),
  • firmy prowadzące działalność powiązaną z bronią (zakup pocisków, akcesoriów).

Zdecydowaliśmy się na przyjęcie strategii pozycjonowania szerokiego i promowanie fraz long tail.

Jednocześnie musieliśmy zadbać o pozycjonowanie lokalne i zwiększenie widoczności strony www przez frazy związane z lokalizacją sklepu w Zgierzu.

Założyliśmy, że połączenie strategii pozycjonowania szerokiego i pozycjonowania lokalnego przyniesie najlepsze efekty.

Zwiększenie sprzedaży online chcieliśmy osiągnąć także przez poprzez optymalizację sklepu internetowego w zakresie zmian SEO oraz przeprowadzenie kompleksowej analizy UX.

seo-ranking-search-engine-optimization-to-improve-search-result

Wybrane działania:

Prace na rzecz uwolnienia potencjału strony rozpoczęliśmy od podstawowej optymalizacji. Te z pozoru oczywiste działania pozwalają nam na zrobienie pierwszego kroku do dalszej poprawy widoczności witryny.

  • poprawiliśmy opisy kategorii oraz zlikwidowaliśmy duplikaty,
  • zoptymalizowaliśmy metatagi i nawigację wewnętrzną,
  • poprawiliśmy strukturę nagłówków oraz zajęliśmy się optymalizacją pod kątem wyświetlania nazw produktów,
  • zbudowaliśmy także efektywny profil linkowy, który wsparł wiarygodność strony.

Oprócz tego przystąpiliśmy do:

  • weryfikacji istnienia i poprawności przekierowania domeny,
  • weryfikacji poprawności i optymalizacja pliku robots.txt,
  • optymalizacji nagłówków tytułowych na stronie.

Pamiętając o tym, że Google jest wyszukiwarką tekstową, zadbaliśmy o optymalizację treści dla aktualnych podstron oraz przygotowanie nowych wpisów blogowych zgodnie z naszą strategią przyciągnięcia na stronę pasjonatów strzelectwa. W sumie przygotowaliśmy 36 tys. znaków treści wspomagających pozycjonowanie sklepu internetowego.

Zoptymalizowaliśmy atrybuty alt na grafikach produktów, wprowadziliśmy zmiany wizualne poprawiające czytelność na blogu oraz rozpoczęliśmy analizy pod dalszą rozbudowę contentu na bazie priorytetów klienta.

Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:30 min 12.07.2013 Jednym z elementów optymalizacji kampanii jest śledzenie realnie wpisywanych do wyszukiwarki fraz kluczowych, gdy w grupach reklam stosujemy dopasowania inne niż ścisłe. Z racji, że obecnie Google pyta się już o właściwie wszystko, to również reklamy mogą być wyświetlane po dość zastanawiających wpisach internautów do wyszukiwarki. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Coś więcej niż wykres — rodzaje infografik w contencie internetowym Ikona 05:30 min 11.04.2022 Content graficzny pozwala w atrakcyjny wizualnie sposób zaprezentować ważny dla autora przekaz. Wyjątkowo interesującą jego formą są infografiki. Łączą w prosty sposób to, co najważniejszego chcesz przekazać, z dopracowaną warstwą wizualną. Najlepsze są te, które już przy pierwszym rzucie oka rozwiązują problemy czytelnika. Jakie rodzaje infografik można spotkać w sieci? Koniecznie zajrzyj do tego artykułu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 23.02.2015 W internecie już prawie nic nie jest statyczne. Wszystko jest zmienne, dostosowane do konkretnych preferencji, dopasowane do oczekiwań i wcześniejszych aktywności. Choć wiele technologii pojawiło się stosunkowo niedawno, oswoiliśmy się z nimi zaskakująco szybko. Pragniemy chronić naszą prywatność, ale jednocześnie chcemy by żyło nam się wygodniej, by aplikacje uwzględniały nasze położenie geograficzne, by dostarczane nam treści dopasowane były specjalnie do nas. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700