Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 07:10 min Ikona

Pozycjonowanie na PLUS! Case Study ze współpracy z firmą Aquos

Pozycjonowanie nie przynosi efektów? Czas skierować wzrok na Sunrise System. Aby sprostać indywidualnym potrzebom każdego Klienta, team specjalistów sięga po innowacyjne, nierzadko niestandardowe rozwiązania. Pozycjonowanie sklepu internetowego dało rezultaty lepsze niż zadowalające – co pokazuje kolejny przykład owocnej współpracy:

Kilka słów o firmie

Aquos – internetowy sklep zoologiczny

Sklep zoologiczny Aquos stworzony został dla miłośników zwierząt domowych. W ofercie posiada szerokie zaplecze poświęcone akwarystyce oraz terrarystyce, a także artykuły przeznaczone dla opiekunów kotów, psów i gryzoni: to m.in. karmy, produkty pielęgnacyjne, akcesoria do transportu oraz zabawki. Ponadto firma zajmuje się sprzedażą dekoracji ogrodowych i sprzętu do zakładania oczek wodnych. Asortyment jest stale poszerzany o produkty marek cenionych w branży zoologicznej. Firma dba nie tylko o dostęp do artykułów odpowiadających potrzebom zwierząt domowych, ale także o fachowe doradztwo. Sklep chętnie dzieli się swoją wiedzą, czego dowodem jest blog, na którym regularnie zamieszczanie są porady dotyczące m.in. doboru sprzętu akwarystycznego.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania

Współpracę z Klientem nawiązaliśmy na początku 2018 roku. W styczniu rozpoczęliśmy wspólne działania w ramach umowy SEO Cloud Plus, dążące do zwiększenia widoczności w wyszukiwarce Google oraz ruchu na stronie. Tym, na czym najbardziej zależało Klientowi podczas realizacji zlecenia pozycjonowania, było również zwiększenie sprzedaży on-line (będącej podstawą funkcjonowania sklepu Aquos), a także wzbogacenie opisów produktowych o profesjonalne, unikatowe treści. Oczekiwany rezultat? Zwiększenie zainteresowania witryną www.zoo-aquos.pl wśród miłośników zwierząt domowych. Co istotne, Klient miał jak dotychczas negatywne doświadczenia związane z SEO. Aby zmienić jego podejście oraz sprostać stawianym wymaganiom, zaproponowaliśmy mu odejście od klasycznego modelu pozycjonowania na rzecz nowatorskich rozwiązań w tym zakresie.

Jakie kroki podjęliśmy

Dla domeny www.zoo-aquos.pl, która funkcjonowała w sieci od dłuższego czasu, ale nie rejestrowała takiego zainteresowania na jakie liczył Klient, idealnym rozwiązaniem okazała się stworzona przez nas formuła SEO Cloud Plus. W ramach prac zoptymalizowaliśmy stronę Klienta, dostosowując ją do wymogów wyszukiwarki, co już przyczyniło się do zwiększenia widoczności domeny w wynikach wyszukiwania. Zajęliśmy się również tworzeniem treści wzbogacających ofertę sprzedażową, poprawiając w ten sposób tematyczność strony, a także uzupełniając ją o frazy istotne dla algorytmów Google oceniających jakość i unikalność tekstów. Zaproponowaliśmy też wzmocnienie merytoryczności strony z pomocą fachowych treści poradnikowych umieszczanych na blogu sklepu Aquos – Klient chętnie skorzystał ze wsparcia dodatku Cloud Content Marketingu, dostępnego w umowie do tworzenia wpisów na bloga.

Formuła SEO Cloud Plus to zupełnie nowa strategia, dzięki której pozycjonowanie nie ogranicza się wyłącznie do wąskiej liczby fraz, ale obejmuje obszerną chmurę wyrażeń związanych stricte z działalnością klienta. Pozwala nam to na odejście od klasycznych metod na rzecz tych bardziej innowacyjnych, dopasowywanych do stale zmieniających się wymogów wyszukiwarki Google. Zamiast więc bazować na wąskim zestawie fraz, pracujemy przy użyciu wyrażeń long tail opisujących prowadzoną działalność, a tym samym odpowiadających oczekiwaniom użytkowników sieci (którzy pytania zadawane wyszukiwarce formułują coraz precyzyjniej).

Efekt I

Liczba wyświetleń na PLUS!

Tak zróżnicowany profil działań naszych Specjalistów przełożył się na świetne efekty pozycjonowania. Pierwszym rezultatem, na jaki warto zwrócić uwagę, jest fakt, że domena www.zoo-aquos.pl była chętnie wyszukiwana za pośrednictwem urządzeń mobilnych: zarejestrowaliśmy aż 2 razy więcej wyświetleń. Oznacza to, że strona jest widoczna dla szerszego grona potencjalnych klientów korzystających na co dzień z Internetu na smartfonach – w ciągu miesiąca było to nawet ponad 50 tysięcy wyświetleń! Marka Aquos stała się w ten nie tylko sposób popularniejsza i co za tym idzie, atrakcyjniejsza dla użytkowników sieci. Dopasowana do wymogów urządzeń mobilnych zyskała także w oczach algorytmów Google, które wspierają responsywność stron internetowych.

Stale obserwujemy również pozostałe zmiany: różnica pomiędzy najstarszym a najnowszym miesiącem w obszarze wyświetleń wyniosła aż 148% in plus i nie zamierza się zmniejszać, a wręcz przeciwnie – uzyskujemy jeszcze lepszą widoczność, a co za tym idzie, także rozpoznawalność. Udowadnia to również zmiana w obrębie kliknięć: wzrost aż o 93% świadczy o dużym zainteresowaniu ofertą Klienta, którzy chętniej zaglądali na stronę i zapoznawali się z asortymentem. Natomiast średni CTR z naturalnych wyników wyszukiwania na świetnym poziomie 4.51% to kolejny powód do zadowolenia – udowadnia, że podjęte przez nas działania zostały dopasowane nie tylko do potrzeb samej domeny, ale także odwiedzających ją użytkowników.

Wykres przedstawia wzrost liczby kliknięć i wyświetleń na przestrzeni ostatnich 10 miesięcy współpracy w oparciu o umowę SEO Cloud Plus. Źródło: GSC

Efekt II

Wzrost liczby widocznych fraz o ponad 129%!

SEO Cloud Plus to formuła, która pozbawia nas ograniczeń w sferze wyrażeń kluczowych. Liczba fraz long tail, na które pozycjonujemy stronę Klienta, jest szersza niż w klasycznym modelu SEO. To znacznie więcej możliwości na dotarcie z ofertą do szerszego grona klientów poszukujących artykułów dla zwierząt za pośrednictwem Internetu. Co więcej, dzięki dodatkowi Cloud Content Marketing uzupełniliśmy stronę o wiele kolejnych treści, wprowadzając do nich więcej wyrażeń kluczowych tematycznie związanych z branżą zoologiczną.

Pomysł na bloga był strzałem w dziesiątkę! Publikacja fachowych tekstów przyczyniła się do wzrostu liczby wyrażeń kluczowych o całe 129%! Większa dbałość o tematyczność strony spotkała się również z dużym zainteresowaniem użytkowników, którzy oprócz korzystnej oferty poszukują także praktycznych wskazówek: regularne wdrażanie nowych treści przyniosło niemal 1000 kliknięć więcej od czasu założenia bloga (a zatem między kwietniem a październikiem 2018 roku). Klient zyskał w ten sposób nowych klientów i utwierdził stałych bywalców, że Aquos to nie tylko sklep zoologiczny, ale także miejsce oferujące cenne porady dla właścicieli zwierząt domowych.

Wykres przedstawia wzrost liczby wyrażeń kluczowych, na które witryna jest wyświetlana. Źródło: GSC

 Kompleksowo znaczy skutecznie!

Wiemy, że każda strona internetowa jest inna – stąd też wymaga indywidualnych pomysłów oraz doboru odpowiedniego sposobu działania. W przypadku firmy Aquos takie podejście przełożyło się na wzrost zainteresowania domeną wśród ściśle określonej grupy docelowej. Klient zyskał grono klientów, którzy oprócz szerokiego asortymentu poszukiwali także informacji na temat wybranych produktów. Od początku współpracy działaliśmy innowacyjnie, sięgając po mniej lub bardziej standardowe działania. Niecały rok wystarczył, aby domena była lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania oraz chętniej odwiedzana przez internautów także za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zanotowaliśmy świetne wzrosty, a obecnie planujemy dalsze prace z obszaru content marketingu oraz optymalizacji witryny. Jak stwierdza Piotr Rusiak, właściciel sklepu Aquos:

„Dla mnie liczą się dwie rzeczy: skuteczność oraz przejrzystość i to właśnie otrzymałem od Sunrise System. To agencja rzetelna, otwarta na moje pomysły, a co najważniejsze potrafiąca dopasować ofertę SEO do moich oczekiwań – mimo, że wcześniej nie miałem z pozycjonowaniem dobrych doświadczeń. Już po kilku miesiącach ruch na stronie oraz sprzedaż uległy zwiększeniu i liczę, że ten wzrost będzie się utrzymywał nadal. Zresztą nie zamierzam zwalniać tempa i przy wsparciu merytorycznym specjalistów Sunrise System dążę ku kolejnym korzystnym zmianom.”

 

Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Monitorowanie konkurencji przy pomocy raportów Google Ads Ikona 3:35 min 18.10.2022 Prowadząc działalność gospodarczą działamy w konkretnym otoczeniu biznesowym, a zatem spotykamy się z konkurencją na każdym kroku. Generalnie są nią wszystkie firmy, które oferują podobne do naszych produkty lub usługi. Natomiast w przypadku działań prowadzonych online lub promocji internetowej, naszą konkurencję stanowią wszyscy przedsiębiorcy, którzy wyświetlają reklamy na podobne do naszych frazy kluczowe, na analogicznym obszarze geograficznym oraz w tym samym przedziale czasu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 32

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak wzmocnić markę działaniami SEO? Ikona 5:00 min 26.09.2023 Przedstawiamy 6 sposobów na to, jak za pomocą SEO zwiększyć widoczność brandu w organicznych wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Case study ze współpracy z marką Rehból Ikona 6:15 min Stworzona od podstaw strona internetowa – z nowoczesnym designem, intuicyjną nawigacją i użytecznymi funkcjonalnościami – była fundamentem do przygotowania dla naszego klienta, zajmującego się terapią manualną, przestrzeni w sieci. Z uwagi na specyfikę branży nasza strategia pozycjonowania uwzględniała oprócz zmian UI/UX także częściowo działania contentowe. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700