Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:50 min Ikona 23.03.2022

Jesteś ekspertem w swojej branży? Pokaż się na LinkedIn!

LinkedIn, czyli portal społecznościowy ułatwiający nawiązywanie relacji biznesowych, jest doskonałym narzędziem pozwalającym budować swój ekspercki wizerunek w sieci. Z zagadaniem tym bezpośrednio łączy się pojęcie „marki osobistej”.

 

Czym jest „marka osobista” i dlaczego warto ją budować?

 

„Marka osobista” (personal branding) najprościej ujmując, jest tym jak, jesteśmy postrzegani przez naszych kontrahentów, współpracowników, pracodawców, a wręcz całe otoczenie biznesowe, z którym mamy styczność.

Dobrze wykreowany wizerunek pozwala nam wyróżnić się na tle innych osób, a tym samym łatwiej i szybciej osiągać cele zawodowe.

Gdy chcemy się rozwijać w konkurencyjnej branży, to systematyczne budowanie marki osobistej nie jest kwestią mody czy trendu, ale jest koniecznością.

Należy jednak pamiętać, że kreowanie marki osobistej to nie tylko komunikowanie naszej wiedzy i kompetencji! Równie ważne są emocje, jakie wywołujemy oraz autentyzm. Tylko połączenie tych czynników pozwoli na skuteczne budowanie „personal brandingu”.

 

Dlaczego do budowania i komunikowania marki osobistej warto wykorzystać LinkedIn?

 

LinkedIn nadal bywa jeszcze odbierany jako „wirtualne CV”, a tym samym tylko jako miejsce poszukiwania pracy. Aspekt ten to jednak tylko ułamek możliwości serwisu! LinkedIn mający już 810 milionów użytkowników na całym świecie jest idealnym narzędziem do budowy własnego wizerunku, ale także narzędziem umożliwiającym nam wspieranie komunikacji firmy czy instytucji, w której pracujemy i z którą się identyfikujemy!

Źródło: Google
 
Z budowaniem marki osobistej na LinkedIn ściśle wiąże się też „social selling” rozumiany bardzo szeroko. Nie tylko w ujęciu klasycznym, jako narzędzie do generowania leadów sprzedażowych, ale także jako przestrzeń, gdzie przedstawiamy siebie jako eksperta w danej dziedzinie i „sprzedajemy” naszą wiedzę. Te aspekty są jednak ściśle ze sobą skorelowane i powodują efekt synergii.

 

Jak w praktyce budować markę osobistą na LinkedIn?

 

LinkedIn możliwości w tym zakresie daje na prawdę mnóstwo i cały czas poszerza paletę funkcjonalności, pozwalających jeszcze lepiej komunikować się z naszymi partnerami biznesowymi, w tym potencjalnymi!

Przed stworzeniem czy modyfikacją swojego profilu musimy dogłębnie zastanowić się, jaki cel chcemy osiągnąć! Dlaczego jest to tak ważne? Mamy tutaj dwa kluczowe aspekty. Pierwszy związany jest z jasnością przekazu – tworząc profil musimy spojrzeć oczami naszych potencjalnych partnerów biznesowych. Musimy w związku z tym precyzyjnie i jasno zakomunikować kim jesteśmy i jakie są nasze kluczowe cele biznesowe. Drugi aspekt z kolei wiąże się ze słowami kluczowymi, o których musimy pamiętać tworząc profil. To właśnie po słowach kluczowych będziemy wyszukiwani przez naszych partnerów biznesowych, a to warunkuje naszą skuteczność.

 
Innym filarem budowania wizerunku eksperta na LinkedIn jest po prostu systematyczna aktywność w postaci publikowania wartościowych treści oraz komentowania. W praktyce – jeśli udostępniamy czyjąś publikację, to powinno być to okraszone naszym autorskim komentarzem, aby wzbudzić zainteresowanie i zaangażowanie. Dzielenie się własnymi doświadczeniami, publikowanie ciekawych i merytorycznych treści jest niezbędne, aby zaistnieć w świadomości społeczności, na której nam naprawdę zależy.
 
Warto też wspomnieć, że budując swój ekspercki wizerunek warto zadbać o jakość sieci kontaktów! Bezcelowe jest „kolekcjonowanie” kontaktów, gdyż nadmiernie rozbudowana sieć spowoduje, że treści, które nas faktycznie interesują nie pojawią się na naszej tablicy a ze swoimi publikacjami najzwyczajniej nie trafimy do tych osób, na których nam najbardziej zależy!

 

Podsumowanie

 

Budowanie wizerunku eksperta na LinkedIn jest zadaniem, które wymaga przede wszystkim jasno określonego celu, a w kolejnym kroku systematyczności! Nie można jednak zapominać o emocjach, to właśnie one w dużej mierze pozwalają nam się wyróżnić!

 
Michał – od 7 lat związany z marketingiem w obszarze nowych technologii. Fan skutecznego brand marketingu jako niezbędnego elementu pozwalającego budować organizacji solidną pozycję na rynku. Bardzo ceni rolę znaku graficznego jako elementu identyfikującego firmę ze względu na jego syntetyczność i mnogość informacji, jaką musi komunikować. Prywatnie lubi odkrywać ciekawe brzmienia muzyczne i układać playlisty tworzące spójną całość.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 03.03.2016 Treści reklamowe stanowią nieodłączny element każdego przekazu medialnego - filmu, informacji, komunikacji. Każdego dnia mamy więc kontakt z różnego rodzaju materiałami graficznymi, dźwiękowymi czy video, których celem jest przekonanie nas o zaletach jakiegoś produktu, usługi czy firmy. Osoby dorosłe często nie zwracają na te treści uwagi, coraz częściej są odporne na taki przekaz lub potrafią świadomie i skutecznie selekcjonować informacje ze względu na ich użyteczność oraz wiarygodność. Inaczej wygląda to jednak w przypadku dzieci. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Skuteczne pozycjonowanie Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 04.04.2013 Pliki cookies istnieją nie od dziś, jednak dopiero niedawno wprowadziły zamęt w przestrzeni internetowej. Ich obecność dla nikogo nie była tajemnicą, jednak wraz z wprowadzeniem nowej regulacji zostały szerzej zauważone. Na forum rozgorzała dyskusja na temat znaczenia plików cookies – czy są nam potrzebne, komu służą i czy mogą uczynić z internautów niewolników cyberprzestrzeni? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700