Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:50 min Ikona 23.03.2022

Jesteś ekspertem w swojej branży? Pokaż się na LinkedIn!

LinkedIn, czyli portal społecznościowy ułatwiający nawiązywanie relacji biznesowych, jest doskonałym narzędziem pozwalającym budować swój ekspercki wizerunek w sieci. Z zagadaniem tym bezpośrednio łączy się pojęcie „marki osobistej”.

Czym jest „marka osobista” i dlaczego warto ją budować?

„Marka osobista” (personal branding) najprościej ujmując, jest tym jak, jesteśmy postrzegani przez naszych kontrahentów, współpracowników, pracodawców, a wręcz całe otoczenie biznesowe, z którym mamy styczność.

Dobrze wykreowany wizerunek pozwala nam wyróżnić się na tle innych osób, a tym samym łatwiej i szybciej osiągać cele zawodowe.

Gdy chcemy się rozwijać w konkurencyjnej branży, to systematyczne budowanie marki osobistej nie jest kwestią mody czy trendu, ale jest koniecznością.

Należy jednak pamiętać, że kreowanie marki osobistej to nie tylko komunikowanie naszej wiedzy i kompetencji! Równie ważne są emocje, jakie wywołujemy oraz autentyzm. Tylko połączenie tych czynników pozwoli na skuteczne budowanie „personal brandingu”.

 
Dlaczego do budowania i komunikowania marki osobistej warto wykorzystać LinkedIn?
 
LinkedIn nadal bywa jeszcze odbierany jako „wirtualne CV”, a tym samym tylko jako miejsce poszukiwania pracy. Aspekt ten to jednak tylko ułamek możliwości serwisu! LinkedIn mający już 810 milionów użytkowników na całym świecie jest idealnym narzędziem do budowy własnego wizerunku, ale także narzędziem umożliwiającym nam wspieranie komunikacji firmy czy instytucji, w której pracujemy i z którą się identyfikujemy!

Źródło: Google
 
Z budowaniem marki osobistej na LinkedIn ściśle wiąże się też „social selling” rozumiany bardzo szeroko. Nie tylko w ujęciu klasycznym, jako narzędzie do generowania leadów sprzedażowych, ale także jako przestrzeń, gdzie przedstawiamy siebie jako eksperta w danej dziedzinie i „sprzedajemy” naszą wiedzę. Te aspekty są jednak ściśle ze sobą skorelowane i powodują efekt synergii.
 
Jak w praktyce budować markę osobistą na LinkedIn?
 
LinkedIn możliwości w tym zakresie daje na prawdę mnóstwo i cały czas poszerza paletę funkcjonalności, pozwalających jeszcze lepiej komunikować się z naszymi partnerami biznesowymi, w tym potencjalnymi!

Przed stworzeniem czy modyfikacją swojego profilu musimy dogłębnie zastanowić się, jaki cel chcemy osiągnąć! Dlaczego jest to tak ważne? Mamy tutaj dwa kluczowe aspekty. Pierwszy związany jest z jasnością przekazu – tworząc profil musimy spojrzeć oczami naszych potencjalnych partnerów biznesowych. Musimy w związku z tym precyzyjnie i jasno zakomunikować kim jesteśmy i jakie są nasze kluczowe cele biznesowe. Drugi aspekt z kolei wiąże się ze słowami kluczowymi, o których musimy pamiętać tworząc profil. To właśnie po słowach kluczowych będziemy wyszukiwani przez naszych partnerów biznesowych, a to warunkuje naszą skuteczność.

 
Innym filarem budowania wizerunku eksperta na LinkedIn jest po prostu systematyczna aktywność w postaci publikowania wartościowych treści oraz komentowania. W praktyce – jeśli udostępniamy czyjąś publikację, to powinno być to okraszone naszym autorskim komentarzem, aby wzbudzić zainteresowanie i zaangażowanie. Dzielenie się własnymi doświadczeniami, publikowanie ciekawych i merytorycznych treści jest niezbędne, aby zaistnieć w świadomości społeczności, na której nam naprawdę zależy.
 
Warto też wspomnieć, że budując swój ekspercki wizerunek warto zadbać o jakość sieci kontaktów! Bezcelowe jest „kolekcjonowanie” kontaktów, gdyż nadmiernie rozbudowana sieć spowoduje, że treści, które nas faktycznie interesują nie pojawią się na naszej tablicy a ze swoimi publikacjami najzwyczajniej nie trafimy do tych osób, na których nam najbardziej zależy!
 
Podsumowanie
 
Budowanie wizerunku eksperta na LinkedIn jest zadaniem, które wymaga przede wszystkim jasno określonego celu, a w kolejnym kroku systematyczności! Nie można jednak zapominać o emocjach, to właśnie one w dużej mierze pozwalają nam się wyróżnić!

 
Michał – od 7 lat związany z marketingiem w obszarze nowych technologii. Fan skutecznego brand marketingu jako niezbędnego elementu pozwalającego budować organizacji solidną pozycję na rynku. Bardzo ceni rolę znaku graficznego jako elementu identyfikującego firmę ze względu na jego syntetyczność i mnogość informacji, jaką musi komunikować. Prywatnie lubi odkrywać ciekawe brzmienia muzyczne i układać playlisty tworzące spójną całość.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55