Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:35 min Ikona 15.04.2020

Długi ogon – by nie być w tyle z pozycjonowaniem

Optymalne wykorzystanie długoogonowych fraz kluczowych – skuteczna strategia pozycjonowania.


Niezaprzeczalnym faktem jest, iż pozycjonowanie na krótkie wyrażenia kluczowe, tzw. frazy główne staje się coraz droższe. Wynika to ze wzrostu konkurencyjności tych wyrażeń. Internet to medium, które ciągle się rozrasta. Praktycznie w każdej dziedzinie biznesu powstają nowe strony zawierające podobne treści i pozycjonujące się na te same frazy. W związku z tym, promowanie swojej witryny w sieci bazujące na głównych wyrażeniach kluczowych staje się coraz mniej opłacalne.
Stosunkowo nową formą pozycjonowania, jest tzw. metoda Long Tail, czyli sposób na Długi ogon. Różnica polega na tym, że zamiast promowania się na krótkie, popularne wyrażenia, jak ma to miejsce w pozycjonowaniu tradycyjnym, wykorzystujemy frazy długie, niepopularne, niszowe. Takie długie wyrażenia są nieporównywalnie tańsze od fraz głównych, dlatego w metodzie Long Tail, witrynę pozycjonuje się na kilkadziesiąt, a nawet na kilkaset sformułowań. W ten sposób, zapewniamy sobie większą ilość odwiedzin, strona jest lepiej widoczna i możemy sami eksponować najlepsze aspekty naszej oferty. Dodatkowo na naszą witrynę trafiają głównie klienci zdecydowani, doskonale znający swoje potrzeby, co zwiększa szansę na to, że zakupią u nas dany produkt czy usługę.


Zalety metody Long Tail w procesie pozycjonowania stron internetowych.


Metoda Long Tail czyli tzw. pozycjonowanie szerokie ma jeszcze jedną, bardzo ważną zaletę. Z powodu bardzo dużej liczby użytych haseł kluczowych, spadek pozycji na jednej, czy nawet kilku z nich, nie powoduje nam od razu spadku w odwiedzalności strony. W pozycjonowaniu tradycyjnym, kiedy promujemy się tylko na pięć czy dziesięć wyrażeń, taki spadek pozycji od razu może negatywnie odbić się na liczbie użytkowników, którzy nas odwiedzą. Długi ogon zapewnia nam więc nie tylko większą skuteczność, ale także większe bezpieczeństwo.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kampania w Zakupach Google. Od ID do wyświetlenia. Ikona 02:00 min 09.05.2014 Kampania w Zakupach Google opiera się na przygotowaniu pliku xml i sformułowaniu podstawowych priorytetów działań reklamowych. Czy reklamujemy tylko wybrane produkty, a może określoną markę lub kategorię w sklepie? A możemy przyjmujemy model udziału w kampanii wszystkich dostępnych produktów? Koncepcje mogą być różne. Po wskazaniu strategii przystępujemy do analizy danych, w której kluczową kwestią jest: czy nasza kampania sprzedaje, a jeśli tak, to w jakim wymiarze? W kampanii Google Shopping nie innego kryterium oceny działań jak finalizację zakupów osób trafiających do strony. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 28.07.2014 Mimo pojawiających się głosów na temat tego, jakoby Facebook przeżywał kryzys i w najbliższej przyszłości miał stracić znaczną część użytkowników, jak na razie nic nie wskazuje na to, aby podejrzenia te miały się potwierdzić. Przeciwnie – portal w dalszym ciągu cieszy się zainteresowaniem ludzi na całym świecie i stara się utrzymać pozycję lidera, zaskakując nas kolejnymi udogodnieniami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:50 min 29.10.2008 Klienci coraz chętniej i częściej wyrażają opinie na temat dokonywanych za pośrednictwem Sieci zakupów. Nie szczędzą słów - zarówno tych pochlebnych, jak i krytycznych. W ten sposób nie tylko dają upust swoim emocjom, ale dodatkowo mogą wpływać na wizerunek firmy w Internecie. Na szczęście obszar ten można efektywnie wykorzystać do tworzenia pożytecznej reklamy. W jaki sposób? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700