Optymalne wykorzystanie długoogonowych fraz kluczowych – skuteczna strategia pozycjonowania.
Niezaprzeczalnym faktem jest, iż
pozycjonowanie na krótkie wyrażenia kluczowe, tzw. frazy główne staje się coraz droższe. Wynika to ze wzrostu konkurencyjności tych wyrażeń. Internet to medium, które ciągle się rozrasta. Praktycznie w każdej dziedzinie biznesu powstają nowe strony zawierające podobne treści i pozycjonujące się na te same frazy. W związku z tym, promowanie swojej witryny w sieci bazujące na głównych wyrażeniach kluczowych staje się coraz mniej opłacalne.
Stosunkowo nową formą pozycjonowania, jest
tzw. metoda Long Tail, czyli sposób na Długi ogon. Różnica polega na tym, że zamiast promowania się na krótkie, popularne wyrażenia, jak ma to miejsce w pozycjonowaniu tradycyjnym, wykorzystujemy frazy długie, niepopularne, niszowe. Takie długie wyrażenia są nieporównywalnie tańsze od fraz głównych, dlatego w metodzie Long Tail,
witrynę pozycjonuje się na kilkadziesiąt, a nawet na kilkaset sformułowań. W ten sposób, zapewniamy sobie większą ilość odwiedzin, strona jest lepiej widoczna i możemy sami eksponować najlepsze aspekty naszej oferty. Dodatkowo na naszą witrynę trafiają głównie klienci zdecydowani, doskonale znający swoje potrzeby, co zwiększa szansę na to, że zakupią u nas dany produkt czy usługę.
Zalety metody long tail w procesie pozycjonowania stron internetowych.
Metoda Long Tail czyli tzw. pozycjonowanie szerokie ma jeszcze jedną, bardzo ważną zaletę. Z powodu bardzo dużej liczby użytych haseł kluczowych, spadek pozycji na jednej, czy nawet kilku z nich, nie powoduje nam od razu spadku w odwiedzalności strony. W pozycjonowaniu tradycyjnym, kiedy promujemy się tylko na pięć czy dziesięć wyrażeń, taki spadek pozycji od razu może negatywnie odbić się na liczbie użytkowników, którzy nas odwiedzą. Długi ogon zapewnia nam więc nie tylko większą skuteczność, ale także większe bezpieczeństwo.