Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:15 min Ikona 20.04.2022

Czym jest marketing społecznie zaangażowany?

Niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności każda firma potrzebuje reklamy. Dzięki temu może zyskać większą rozpoznawalność, a co za tym idzie również nowych klientów. Każdy z nas doskonale wie, że istnieje wiele kanałów, którymi można dystrybuować komunikaty promocyjne – prasa, radio, telewizja czy też internet. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, jak dużo możliwości daje nam marketing i co możemy osiągnąć, stosując różne sposoby dotarcia do klienta. Nie musimy się ograniczać tylko i wyłącznie do sloganów typu: „Najlepsza jakość w najniższej cenie”, aby zachęcić kogoś do wybrania akurat naszej oferty. Co więc można zrobić? Dobrym rozwiązaniem, z którego zaczyna korzystać coraz więcej firm, jest marketing społecznie zaangażowany. Co to jest? Na czym on polega? Przeczytaj do końca ten artykuł.
 
Marketing społecznie zaangażowany – co to jest?
 
Jest to połączenie ekonomicznych zadań firmy z zadaniami społecznymi. Marketing społecznie zaangażowany (CRM – caused related marketing) pozwala na stworzenie partnerstwa pomiędzy przedsiębiorstwem a organizacjami non-profit. Dzięki takiemu połączeniu marka promuje swój wizerunek, produkt czy też usługę i jednocześnie wspiera swoim działaniem wybrany problem społeczny. W tego typu sytuacjach wysokość wsparcia dla danej sprawy ma związek bezpośrednio z wielkością sprzedaży marki.
 
Zarówno sama firma, jak i organizacja, ale także i klient powinni mieć z takiej kampanii określone korzyści. W przypadku przedsiębiorstwa chodzi o zwiększone zyski z tytułu sprzedaży, a także pozytywny wpływ na wizerunek marki. Jeśli chodzi o inicjatywy i organizacje, to po pierwsze otrzymują one fundusze, a po drugie – obecność w działaniach marketingowych zwiększa ich rozpoznawalność. Dzięki temu łatwiej będzie dotrzeć do nowej grupy darczyńców. W przypadku klientów korzyścią będzie poczucie czynienia dobra i wspierania danej kampanii.
 
 Typy mechanizmów CRM
Istnieje kilka rodzajów działań w ramach CRM. Nie musimy ograniczać się tylko i wyłącznie do przekazywania określonej części z dochodów na rzecz różnego rodzaju organizacji społecznych. Prezentujemy wszystkie typy mechanizmów CRM:
  • purchase triggered donation – jest to darowizna, której wysokość zależy od liczby dokonanych zakupów. Od każdej transakcji przekazywana jest określona kwota na dany cel.
  • trail triggered donation – wpływy uzależnione są od liczby podpisanych umów lub też skorzystania z usług danej firmy.
  • voucher colletion scheme – każdy klient zbiera punkty w programie lojalnościowym. Może je przekazać na wskazany cel.
  • CRM as incentive to action – organizując wydarzenie, można zachęcić do udziału w nim uczestników poprzez obietnicę wpłaty określonej kwoty na dany cel.
 
Co zrobić, aby marketing społecznie zaangażowany był skuteczny?
 
Przede wszystkim, jeśli zdecydujemy się na skorzystanie z CRM, musimy pamiętać o tym, aby wszystkie działania były dostosowane do charakteru naszej marki, a także i samych możliwości.
  • Powinniśmy zadbać o to, aby podejmowana współpraca z organizacją non-profit nawiązywała w jakimś stopniu do naszej branży. Przykładowo – jeśli oferujemy produkty kosmetyczne, możemy zdecydować się na wsparcie inicjatywy związanej z walką z ubóstwem menstruacyjnym w Afryce czy innych częściach świata.
  • Lepiej skupić się na jednej sprawie niż na kilku – przynajmniej na samym początku swojej drogi z CRM.
  • Zasady współpracy z daną organizacją powinny być jasne i klarowne, aby żaden klient nie miał wątpliwości co do podejmowanych działań.
Przykłady marketingu społecznie zaangażowanego
 
O początkach CRM możemy mówić na przykładzie American Express. Bank w 1983 roku rozpoczął kampanię, w której od każdego użycia karty płatniczej przekazywał 1 centa na renowację Statuy Wolności. Co więcej, przy zawieraniu nowej umowy i otrzymywaniu karty, instytucja wpłacała na rzecz symbolu Nowego Jorku jednego dolara.
 
Doskonałym przykładem mechanizmu CRM jest także kampania marki Rossmann. Posiadając założone konto lojalnościowe, za każde dokonane zakupy zbierane są punkty (1zł = 1pkt). W określonym momencie możemy wskazać organizację non-profit, na rzecz której przekażemy zebrane środki i wesprzemy ją. Inicjatywy związane są z działalnością na rzecz m.in. domów dziecka, zwierząt czy też ubóstwa menstruacyjnego w Polsce.
 
Marketing społecznie zaangażowany jest także wykorzystywany przez markę odzieżową House. Firma zadeklarowała, że 50% zysków ze sprzedaży kolekcji dla zwierząt zostanie przekazane na zakup karmy marki Wiejska Zagroda, która zdecydowała się na podwojenie zamówienia i wspólne wsparcie Fundacji dla Szczeniąt Judyta.
 
Oprócz tego warto także wspomnieć, że wiele firm włączyło się w pomoc Ukrainie po wybuchu wojny 23 lutego. Expo Sweet przeznaczyło cały dochód z zakupionych biletów na wsparcie dla uchodźców. Firma Rossmann w swojej aplikacji wygenerowała dla każdego użytkownika specjalny kupon rabatowy -40% na artykuły higieniczne dla osób potrzebujących. Do akcji włączyła się także marka Answear. Stworzyła ona specjalną kolekcję „No shame. No fear.”, a dochód z jej sprzedaży przeznaczony jest dla osób poszkodowanych w wyniku wojny.

Natalia – w wolnych chwilach czyta kryminały i ogląda trzymające w napięciu seriale. Wyjątkiem jest sitcom Przyjaciele, do którego regularnie wraca. Jako fanka sportu, a zwłaszcza piłki nożnej doskonale wie czym jest spalony, karny oraz rożny – swoje zamiłowanie do sportu rozwijała pisząc dla portalu sportowego. Obecnie spełnia się jako Copywriter, a także śledzi nowinki ze świata marketingu i mediów społecznościowych.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55