Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Branża: wyposażenie wnętrz | Domena:wyjatkowaposciel.pl |
Przed podjęciem współpracy Klient samodzielnie prowadził kampanie reklamowe w okresie od czerwca do lipca 2021 roku. Wykorzystywał przede wszystkim kampanię search (kampanię tekstową). W pierwszym ze wskazanych miesięcy liczba konwersji osiągnęła bardzo niski poziom przy wysokim koszcie konwersji, zaś w drugim miesiącu liczba konwersji znacznie się podniosła jednak kosztem prawie 7-krotnego wzrostu kosztów całej kampanii. Naszym zadaniem było znalezienie złotego środka – czyli zapewnienie jak najwyższej wartości konwersji przy niskim koszcie konwersji.
W chwili przejęcia opieki nad kampanią rozpoczęliśmy pracę nad zmianą strategii. W pierwszej kolejności nasz specjalista wprowadził do stałych działań promocyjnych kampanię produktową, jak również kampanię dynamiczną (DSA).
Warto podkreślić, że już w pierwszym miesiącu strategia działań w obszarze kampanii produktowej (PLA) ulegała dynamicznej optymalizacji. Na początek wprowadzona została jedna kampania produktowa, na cały asortyment. W kolejnym tygodniu wydzielony został najważniejszy dla Klienta asortyment i tym sposobem konto zostało wzmocnione drugą kampanią produktową. Pod koniec pierwszego miesiąca współpracy udało się zamienić standardowe kampanie produktowe na kampanię inteligentną (PLA Smart).
Wyłączona również została standardowa kampania wyszukiwarkowa – w ocenie specjalisty koszty jej prowadzenia w odniesieniu do przychodu były zbyt nieopłacalne. Jej miejsce zajęła kampania dynamiczna (DSA).
W efekcie już po pierwszym miesiącu współpracy z Sunrise System wyniki kampanii znacząco się poprawiły w stosunku do poprzedniego okresu (gdy kampania prowadzona była samodzielnie przez Klienta):
Celem na kolejny miesiąc stało się obniżenie kosztów konwersji do poziomu poniżej 100 zł/zakup. Aby osiągnąć ten wynik należało wprowadzić wiele zmian w zakresie strategii, jak również przetestować nowe rozwiązania.
We wrześniu aktywne były zatem zarówno kampanie produktowe (standardowe) – szczególnie w okresach, w których kampanie inteligentne zawyżały koszty konwersji – jak i kampanie wyszukiwarkowe.
Analiza danych sprzedażowych pozwoliła wyodrębnić asortyment cieszący się największym zainteresowaniem. Dla tych kategorii przygotowana została osobna kampania linków sponsorowanych (kampania wyszukiwarkowa – Search).
Powyższe działania przełożyły się na wyniki i przy wyższym koszcie kampanii we wrześniu osiągnęliśmy rewelacyjne efekty w postaci:
Październik upłynął pod znakiem analizy ścieżki konwersji Klienta docelowego. W oparciu o wyniki tych badań udało się wyodrębnić w kampanii okresy wzmożonego zainteresowania ofertą (okolice 10-tego dnia każdego miesiąca oraz okolice 28-go dnia każdego miesiąca). Odpowiedzią na te wnioski były adekwatne zmiany w kampaniach, pozwalające zagospodarować ruch w tym okresie.
Ciekawym spostrzeżeniem było również dostrzeżenie, iż Klienci sklepu dzielą się przede wszystkim na 2 grupy: pierwsza finalizuje zakup w trakcie 1 sesji odwiedzin, a druga – po ponad 21 dniach od pierwszej wizyty. Z tego względu, decyzją specjalisty, głównym silnikiem napędowym strategii pozostała kampania inteligentna (PLA Smart).
Przy wyższym niż we wrześniu koszcie kampanii osiągnęliśmy jeszcze lepsze wyniki. Obniżyliśmy koszt konwersji, natomiast na szczególną uwagę zasługuje:
W kolejnym miesiącu wraz z Klientem podjęliśmy kroki mające na celu przygotowanie oferty na Black Week. Wyodrębniliśmy osobną kategorię, wyeksponowaliśmy rabaty oraz przygotowaliśmy grafiki, które w toku działań wykorzystaliśmy do promocji oferty w sieci reklamowej (Google Display Network).
Efektywna współpraca, dbałość o czytelną i atrakcyjną ekspozycję oferty oraz odpowiednio przygotowana odpowiedź w postaci kampanii reklamowej na Black Friday, dały spektakularne wyniki:
W miesiącu zamykającym rok kalendarzowy wraz z Klientem uwzględniliśmy w promocji dodatkowo asortyment świąteczny. Były to przede wszystkim obrusy, które zostały wyodrębnione w pierwszej kolejności jako osobna grupa w kampanii dynamicznej (DSA), a następnie – jako oddzielna kampania dynamiczna, z dedykowanym sobie budżetem dziennym.
Dodatkowo – do działań wprowadzone zostało nowe narzędzie – kampania Performance Max, która zastąpiła dotychczasową kampanię inteligentną (PLA Smart). Dzięki tym działaniom przy kosztach kampanii o ok. 5 tys. zł wyższych i przy kosztach konwersji niższych o ok. 8 zł niż w listopadzie wypracowaliśmy w grudniu rekordową wartość konwersji i ROAS.
Oceniając efekty współpracy warto bazować na konkretnych wskaźnikach, które obrazują, jak wiele udało się osiągnąć w zaledwie 5 miesiącach współpracy. Zestawiając ze sobą wyniki z pierwszego miesiąca kampanii (samodzielnie prowadzonej przez Klienta) z efektem współpracy ze specjalistą Sunrise System (5 miesiąc współpracy) widzimy, że:
Do tego celu wykorzystaliśmy w toku kilkumiesięcznych działań następujące typy kampanii:
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: