Ikona 02:00 min Ikona 13.03.2017

Atrybut hreflang a promocja za granicą

Twoja firma prężnie rozwija się w kraju, wskaźniki wejść na stronę oraz konwersje są bardziej niż optymistyczne, a o dostępne w ofercie produkty zaczynają upominać się klienci zagraniczni? Może nadszedł czas na takie przebudowanie strony, aby mogła być ona wyświetlana w odpowiedniej wersji dla użytkowników znajdujących się w różnych krajach na całym świecie?

 

W osiągnięciu tego celu bardzo pomocny jest atrybut hreflang (rel=”alternate” hreflang=”x”). Jednak – jak wykazały przeprowadzone niedawno badania, zdecydowanie zbyt często jego implementacja nie przebiega prawidłowo.

 

Atrybut hreflang

 

Pojawił się w 2011 roku – wprowadzony został przez Google po to, aby właściciele stron mogli łatwiej dotrzeć z ich contentem do zagranicznych odbiorców i jednocześnie zapobiec tworzeniu duplikatów treści na różnych wersjach językowych witryn. Jest znacznikiem meta stosowanym w kodzie HTML – wskazuje botom miejsce, w którym znajduje się prawidłowa dla danej lokalizacji wersja językowa.

 

Proste, ale jednak nie całkiem

 

Choć teoretycznie implementacja hreflanga nie jest szczególnie skomplikowana, okazuje się, że olbrzymia liczba stron internetowych ma błędy właśnie w tym znaczniku. Przeprowadzone przez SEMrush badania wykazały, że aż 75% z przeanalizowanych 20000 stron internetowych zawiera co najmniej jeden błąd powiązany z implementacją atrybutu.

 

Najczęściej spotykane błędy:

  • aż 58% przebadanych witryn ma problemy związane z konfliktem pomiędzy atrybutem hreflang, a kodem źródłowym (np. więcej niż jeden URL był przypisany do jednej wartości hreflang)
  • w 37% przypadków występuje problem z nieprawidłowymi linkami hreflang (np. wskazywały na przekierowaną stronę lub nie działały wcale)
  • 32% stron posiada różne zestawy języków na różnych podstronach
  • 21% stron to przypadki, w których popełniono literówki lub użyto nieprawidłowych kodów językowych dla danych stron (np. „en-uk” zamiast „en-gb” do określenia anglojęzycznych użytkowników w Wielkiej Brytanii)
  • 15% witryn ma nieprawidłowe wartości atrybutu (nieznany kod języka, nieznany kod kraju).

 

Czy hreflang jest istotny?

 

Jeśli naszym celem jest komunikowanie się z zagranicznymi klientami – jest to wręcz kluczowe dla naszego sukcesu i stanowi bardzo ważny element międzynarodowej strategii SEO. Należy więc skrupulatnie podejść do implementacji atrybutu hreflang, wskazując wyszukiwarce prawidłową wersję językową witryny do wyświetlenia użytkownikowi.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak stworzyć stronę „O nas”, która nie będzie nudna? Ikona 05:15 min 09.05.2017 Strona internetowa każdej firmy pełni funkcję jej swoistej wizytówki oraz w znacznym stopniu stanowi wsparcie prowadzonych przez nią działań marketingowych, również związanych z pozycjonowaniem. Właśnie dlatego tak ważne jest poświęcenie jej wystarczającej ilości uwagi – bardzo często na jej podstawie firma jest oceniana przez Klientów. W kontekście strony internetowej jako całości istotna okazuje się zakładka „O nas”, którą wbrew pozorom czyta wielu internautów. Dzisiaj podpowiemy, na co zwrócić uwagę przy jej tworzeniu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Magiczne sztuczki w SEO – czy istnieją i działają? Ikona 04:10 min 01.09.2017 Taka już chyba nasza ludzka natura, że lubimy drogi na skróty. I nie chodzi tutaj tylko o ścieżkę do sklepu, ale również o działania z zakresu SEO. Wciąż wiele osób wierzy, że istnieją magiczne sztuczki, które w krótkim czasie i bez wielkiego wysiłku pozwolą wypromować daną witrynę na jedne z najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzisiaj opowiemy o tym, dlaczego takie zbytnie upraszczanie SEO nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Robots.txt – plik z instrukcjami dla robotów sieciowych Ikona 06:10 min 13.09.2016 W pierwszej części cyklu o Googlebocie wspominałem o pliku robots.txt, będącym swego rodzaju „przewodnikiem” dla robotów sieciowych w procesie indeksowania naszej witryny. Optymalizacja tego pliku wpływa również na efektywność wykonywanego przez boty deep/main crawla. W sieci można spotkać wiele faktów i mitów na temat pliku robots.txt. Poniżej postaram się w najprostszy możliwy sposób przybliżyć czym jest robots.txt, dlaczego odgrywa ważną rolę, a także jak go tworzyć i optymalizować. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700