Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 13.03.2017

Atrybut hreflang a promocja za granicą

Twoja firma prężnie rozwija się w kraju, wskaźniki wejść na stronę oraz konwersje są bardziej niż optymistyczne, a o dostępne w ofercie produkty zaczynają upominać się klienci zagraniczni? Może nadszedł czas na takie przebudowanie strony, aby mogła być ona wyświetlana w odpowiedniej wersji dla użytkowników znajdujących się w różnych krajach na całym świecie?

W osiągnięciu tego celu bardzo pomocny jest atrybut hreflang (rel=”alternate” hreflang=”x”). Jednak – jak wykazały przeprowadzone niedawno badania, zdecydowanie zbyt często jego implementacja nie przebiega prawidłowo.

Atrybut hreflang

Pojawił się w 2011 roku – wprowadzony został przez Google po to, aby właściciele stron mogli łatwiej dotrzeć z ich contentem do zagranicznych odbiorców i jednocześnie zapobiec tworzeniu duplikatów treści na różnych wersjach językowych witryn. Jest znacznikiem meta stosowanym w kodzie HTML – wskazuje botom miejsce, w którym znajduje się prawidłowa dla danej lokalizacji wersja językowa.

Proste, ale jednak nie całkiem

Choć teoretycznie implementacja hreflanga nie jest szczególnie skomplikowana, okazuje się, że olbrzymia liczba stron internetowych ma błędy właśnie w tym znaczniku. Przeprowadzone przez SEMrush badania wykazały, że aż 75% z przeanalizowanych 20000 stron internetowych zawiera co najmniej jeden błąd powiązany z implementacją atrybutu.

Najczęściej spotykane błędy:

  • aż 58% przebadanych witryn ma problemy związane z konfliktem pomiędzy atrybutem hreflang, a kodem źródłowym (np. więcej niż jeden URL był przypisany do jednej wartości hreflang)
  • w 37% przypadków występuje problem z nieprawidłowymi linkami hreflang (np. wskazywały na przekierowaną stronę lub nie działały wcale)
  • 32% stron posiada różne zestawy języków na różnych podstronach
  • 21% stron to przypadki, w których popełniono literówki lub użyto nieprawidłowych kodów językowych dla danych stron (np. „en-uk” zamiast „en-gb” do określenia anglojęzycznych użytkowników w Wielkiej Brytanii)
  • 15% witryn ma nieprawidłowe wartości atrybutu (nieznany kod języka, nieznany kod kraju).

 

Czy to istotne?

Jeśli naszym celem jest komunikowanie się z zagranicznymi klientami – jest to wręcz kluczowe dla naszego sukcesu i stanowi bardzo ważny element międzynarodowej strategii SEO. Należy więc skrupulatnie podejść do implementacji atrybutu hreflang, wskazując wyszukiwarce prawidłową wersję językową witryny do wyświetlenia użytkownikowi.

Źródła: Google, SearchEngineJournal, MOZ, SEMrush

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55