Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:30 min Ikona 17.09.2008

Archiwa Google

Koniec z papierem? Odejście ery Gutenberga na rzecz zelektronizowania zasobów bibliotecznych wieszczono nie raz. Dzięki projektowi Google Books oraz najnowszej idei skatalogowania w Sieci wszystkich tytułów prasowych – także tych mocno archiwalnych – staje się to coraz bardziej realne.

Jeśli weźmie się pod uwagę liczbę papierowych publikacji, to można sobie wyobrazić, że za jakiś czas, przy takim tempie druku, książki i gazety pochłoną tyle przestrezni, że zabraknie miejsca dla czytelników…. To oczywiście najczarniejszy scenariusz, ale z perspektywy ekologicznej warto się przyjrzeć, co Google zamierza.

 

Jak długo Google przechowuje informacje

 

Korporacja chce zmagazynować w zasobach sieciowych gazety nawet sprzed 250 lat. Na razie podpisano porozumienia z setką amerykańskich tytułów, które są do zlokalizowania w wyszukiwarce Google News Archive (www.news.google.com/archivesearch). Naukowcy mają powody do radości – kulturoznawcy, socjologowie czy historycy będą mieć dostęp do wiadomości aktualnych w minionych dwóch wiekach – to ogromna porcja istotnej wiedzy o wydarzeniach, ludziach, obyczajach.

Koniec ze ślęczeniem w w bibliotekach nad zetlałymi stertami papieru. Teraz wystarczy wpisać wyrażenie kluczowe i w ułamku sekundy trafiają do nas pożądane informacje. Dostęp do archiwów poszczególnych wydawnictw jest w większości przypadków bezpłatny.

Z przymrużeniem oka można by się zastanawiać, co za jakiś czas pojawi się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu tytułu klasyka: „Don Juan” albo „Niebezpieczne związki” – e-book rejestrujący arcydzieła literatury czy zwierzenia z prywatnych blogów…? I czy Hamlet będzie się musiał pozycjonować, by nie ryzykować przypadkowych wyników? 😉

Źródło: Dziennik

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

TikTok – Twoje nowe “ja” w marketingu internetowym! Ikona 03:55 min 07.09.2022 Jeśli dotychczas korzystałeś z wyłącznie Facebooka lub Instagrama, aby dotrzeć do młodych odbiorców, to przykro mi, ale jesteś boomerem – czyli zgodnie z definicją słownika slangu i mowy potocznej osobą, która nie nadąża za najnowszymi trendami. Liczącym się graczem na rynku mediów społecznościowych, który cieszy się obecnie największą popularnością wśród młodzieży, jest bowiem TikTok! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.01.2014 7 lutego to data, którą na pewno mają już zakreśloną grubym markerem wszyscy fani sportów zimowych na całym świecie. Tego dnia zapłonie znicz olimpijski w Soczi i rozpoczną się Igrzyska, które już zapowiadane są jako najbardziej "społecznościowa olimpiada" w historii. Pozostając przy terminologii sportowej - "czarnym koniem" tych igrzysk może zostać portal VK. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:55 min 12.05.2009 Warszawiacy mogą być dumni - od dziś są widoczni w Internecie za sprawą Google Street View. Samochody internetowego giganta przywitały polską stolicę i uwieczniły wygląd ulic oraz budynków. To znakomita wiadomość dla biznesmenów, ale zarazem pożywka dla sceptyków takiego rozwiązania, który twierdzą, że to ułatwienie dla włamywaczy. Obecności na mapie nie trzeba się jednak obawiać. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700