Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:05 min Ikona 09.01.2014

Akcja i reakcja, czyli o współzależności człowieka, Internetu i reklamy

Nowa era W XXI wieku dochodzi na naszych oczach do upadku ery przemysłowej, zapoczątkowanej w końcu XIX stulecia. Jesteśmy obecnie świadkami ogromnego rozwoju ery zdominowanej przez społeczeństwo informacyjne. W najprostszym i ogólnie uznanym przez badaczy rozumieniu jest to społeczeństwo które „[…] charakteryzujące się przygotowaniem i zdolnością do użytkowania systemów informatycznych, skomputeryzowane i wykorzystujące usługi telekomunikacji do przesyłania i zdalnego przetwarzania informacji” [I Kongres Informatyki Polskiej, 1994].

Początek tej transformacji datuje się przeważnie na lata 80-te XX wieku. Wówczas następuje wyraźny skok techniczny i technologiczny, rozszerza się zakres środków przekazu, a głównym fundamentem gospodarki staje się wiedza, czyli zasób informacji i umiejętność ich wykorzystania. Podstawą istnienia społeczeństwa informacyjnego jest sieć połączeń, która pozwala na zbieranie, magazynowanie, przetwarzanie i udostępnianie danych, a najlepiej funkcjonującą siecią jest Internet.

Informacja i komunikacja należą do najczęściej wykorzystywanych oraz silnie eksploatowanych funkcji Internetu. Powszechnie użytkowana poczta e-mail, niezliczona liczba przeglądanych codziennie stron www, aktywność w social mediach i użytkowanie komunikatorów – a wszystko po to, by znaleźć pożądaną informację, którą można zachować dla siebie albo przekazać dalej.

Jestem w Sieci Obecność w Internecie może ograniczać się do krótkich wizyt na ulubionych portalach informacyjnych, gdzie zdobywamy aktualne informacje ze świata, jak też do wyjątkowo aktywnego, graniczącego z uzależnieniem, obcowania z innymi członkami społeczeństwa informacyjnego.

Szczególnie popularnym w ostatnim czasie zjawiskiem są portale społecznościowe, które umożliwiają nie tylko komunikację ze znajomymi, ale także poznawanie nowych osób o podobnych zainteresowaniach. Ponadto pozwalają na uczestniczenie w konkursach, komentowanie ważnych wydarzeń, śledzenie życia gwiazd, itp.

Ciekawym zjawiskiem jest także tworzenie i przeglądanie tzw. memów, czyli ironicznych obrazków, stanowiących komentarz do zastanej sytuacji. Bardzo często są to zobrazowane opinie na temat aktualnych wydarzeń ze świata polityki czy sportu, ale mogą także dotykać bieżących problemów społecznych.

Punkt szczytowy rozwoju osiągnęły także blogi. Prowadzenie tematycznych, „internetowych” dzienników jest szczególnie popularne wśród młodych osób, zwłaszcza kobiet zainteresowanych modą. Taka aktywność w Sieci przekłada się na budowanie nowego zjawiska społecznego, jakim są tzw. szafiarki.

Reakcja marketerów Nasza obecność w Sieci nie pozostaje niezauważona. Klikając w dany link, pozostawiając po sobie lajka, zamieszczając komentarz dajemy informację zwrotną wszystkim, których interesują nasze gusta, zainteresowania,itp. Dzielimy się wiedzą o sobie z innymi, wśród których duży odsetek stanowią marketerzy.

Na popularnych stronach pojawiają się reklamy produktów. Link przekierowuje nas na domenę o charakterze podobnym do naszej ulubionej strony www. Internet podpowiada nam co może się nam spodobać, a co niekoniecznie. To ogromna baza danych, którą wykorzystujemy do zdobywania wiedzy, ale proces działa także odwrotnie. Dzięki naszej aktywności marketerzy poznają lepiej swoich klientów i budują grupy docelowe.

Źródła: Psychologia, ISS, Silesia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:05 min 13.12.2019 Zbliżający się okres świąteczny to czas intensywnych przygotowań, nie tylko w naszych domach, ale również w Pracowni Świętego Mikołaja. Przygotowanie oraz pakowanie wymarzonych upominków, a także dostarczenie ich we właściwy adres, może być kłopotliwe. Sprawdź, z jakimi problemami musi zmierzyć się zaprzęg z Głównym Reniferem ds. Transportu na czele. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Atrybut hreflang a promocja za granicą Ikona 02:00 min 13.03.2017 Prawidłowa implementacja atrybutu hreflang ma duże znaczenie dla międzynarodowej strategii SEO. Wskazuje bowiem robotom wyszukiwarek, którą wersję językową strony należy wyświetlić użytkownikowi jako prawidłową, w zależności od tego, w jakim kraju się znajduje. Jednak często podczas wdrażania zmian pojawiają się błędy. Przeprowadzone niedawno badania naświetlają ogromną skalę tego problemu. Czytaj więcej
Pozycjonowanie na miarę sklepu internetowego – case study ze współpracy z firmą ACS Auto Części Serwis s.c. Ikona 5:05 min Sukces w zakresie pozycjonowania to nie tylko uzyskanie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google, ale również spełnienie oczekiwań biznesowych Klienta. Taki efekt wypracowaliśmy wraz z firmą ACS Auto Części Serwis, która zdecydowała się na skorzystanie z naszego wsparcia. Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z naszym case study! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700