Ikona 02:05 min Ikona 09.01.2014

Akcja i reakcja, czyli o współzależności człowieka, Internetu i reklamy

Nowa era W XXI wieku dochodzi na naszych oczach do upadku ery przemysłowej, zapoczątkowanej w końcu XIX stulecia. Jesteśmy obecnie świadkami ogromnego rozwoju ery zdominowanej przez społeczeństwo informacyjne. W najprostszym i ogólnie uznanym przez badaczy rozumieniu jest to społeczeństwo które „[…] charakteryzujące się przygotowaniem i zdolnością do użytkowania systemów informatycznych, skomputeryzowane i wykorzystujące usługi telekomunikacji do przesyłania i zdalnego przetwarzania informacji” [I Kongres Informatyki Polskiej, 1994].

Początek tej transformacji datuje się przeważnie na lata 80-te XX wieku. Wówczas następuje wyraźny skok techniczny i technologiczny, rozszerza się zakres środków przekazu, a głównym fundamentem gospodarki staje się wiedza, czyli zasób informacji i umiejętność ich wykorzystania. Podstawą istnienia społeczeństwa informacyjnego jest sieć połączeń, która pozwala na zbieranie, magazynowanie, przetwarzanie i udostępnianie danych, a najlepiej funkcjonującą siecią jest Internet.

Informacja i komunikacja należą do najczęściej wykorzystywanych oraz silnie eksploatowanych funkcji Internetu. Powszechnie użytkowana poczta e-mail, niezliczona liczba przeglądanych codziennie stron www, aktywność w social mediach i użytkowanie komunikatorów – a wszystko po to, by znaleźć pożądaną informację, którą można zachować dla siebie albo przekazać dalej.

Jestem w Sieci Obecność w Internecie może ograniczać się do krótkich wizyt na ulubionych portalach informacyjnych, gdzie zdobywamy aktualne informacje ze świata, jak też do wyjątkowo aktywnego, graniczącego z uzależnieniem, obcowania z innymi członkami społeczeństwa informacyjnego.

Szczególnie popularnym w ostatnim czasie zjawiskiem są portale społecznościowe, które umożliwiają nie tylko komunikację ze znajomymi, ale także poznawanie nowych osób o podobnych zainteresowaniach. Ponadto pozwalają na uczestniczenie w konkursach, komentowanie ważnych wydarzeń, śledzenie życia gwiazd, itp.

Ciekawym zjawiskiem jest także tworzenie i przeglądanie tzw. memów, czyli ironicznych obrazków, stanowiących komentarz do zastanej sytuacji. Bardzo często są to zobrazowane opinie na temat aktualnych wydarzeń ze świata polityki czy sportu, ale mogą także dotykać bieżących problemów społecznych.

Punkt szczytowy rozwoju osiągnęły także blogi. Prowadzenie tematycznych, „internetowych” dzienników jest szczególnie popularne wśród młodych osób, zwłaszcza kobiet zainteresowanych modą. Taka aktywność w Sieci przekłada się na budowanie nowego zjawiska społecznego, jakim są tzw. szafiarki.

Reakcja marketerów Nasza obecność w Sieci nie pozostaje niezauważona. Klikając w dany link, pozostawiając po sobie lajka, zamieszczając komentarz dajemy informację zwrotną wszystkim, których interesują nasze gusta, zainteresowania,itp. Dzielimy się wiedzą o sobie z innymi, wśród których duży odsetek stanowią marketerzy.

Na popularnych stronach pojawiają się reklamy produktów. Link przekierowuje nas na domenę o charakterze podobnym do naszej ulubionej strony www. Internet podpowiada nam co może się nam spodobać, a co niekoniecznie. To ogromna baza danych, którą wykorzystujemy do zdobywania wiedzy, ale proces działa także odwrotnie. Dzięki naszej aktywności marketerzy poznają lepiej swoich klientów i budują grupy docelowe.

Źródła: Psychologia, ISS, Silesia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.01.2014 7 lutego to data, którą na pewno mają już zakreśloną grubym markerem wszyscy fani sportów zimowych na całym świecie. Tego dnia zapłonie znicz olimpijski w Soczi i rozpoczną się Igrzyska, które już zapowiadane są jako najbardziej "społecznościowa olimpiada" w historii. Pozostając przy terminologii sportowej - "czarnym koniem" tych igrzysk może zostać portal VK. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:15 min 06.02.2014 Internauci nauczyli się już jakie hasła wpisywać w Google tak, aby odnaleźć pożądane treści. Niejako nauczyli się języka wyszukiwarki. Jednak wraz z podnoszeniem się poziomu technologii, to oprogramowanie uczy się ludzkich metod komunikacji. Coraz więcej rozwiązań wskazuje na to, że wzrost popularności zanotuje głosowe wprowadzanie tekstu. Warto zastanowić się nad tym jak to, co mówimy różni się od tego, co piszemy i jak nadchodzące zmiany wpłyną na działanie wyszukiwarek internetowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 03.01.2014 Największy portal społecznościowy na świecie przeżywał w minionym roku zarówno chwile wzlotów, jak i upadków. Serwis wprowadził wiele nowości, ale nie wszystkie okazały się strzałem w dziesiątkę. Cieszące użytkowników zmiany, np. większa liberalizacja wypowiedzi, przeplatały się z całkowicie nieudanymi posunięciami. Jak w związku z tym przedstawiają się dla Facebooka prognozy na nowy, 2014 rok? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700