Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Gazela Biznesu na top pozycjach

Opublikowano: 29-01-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 2:35 min

 W ciągu kilkunastu lat koszalińska spółka przekształciła się w firmJAANę o międzynarodowym zasięgu, wyróżnioną w licznych konkursach dla przedsiębiorców i sponsorującą kierowców w rajdzie Dakar. Tak w skrócie przedstawia się dynamiczna historia GRUPY JAAN NORDGLASS. Początkiem przedsiębiorstwa jest firma założona w 1991 roku przez Janusza Jankowiaka i Andrzeja Woźniakowskiego. Sztandarowy produkt – szyby samochodowe – trafił na chłonny, podatny rynek krajowy. W efekcie powstało 30 filii, z centralą w Koszalinie. JednoczeGazela Biznesu na top pozycjachśnie wzrosły obroty, co pozwoliło stworzyć własną fabrykę szyb samochodowych – NORDGLASS, która z czasem stała się jednym z czołowych producentów w tej branży. Ważne etapy w rozwijaniu biznesu wyznaczyły zmiany statusu prawnego, podpisania umowy franczyzy ze światowym liderem w zakresie wymiany i naprawy szyb samochodowych i – ostatecznie – przekształcenie w AUTOGLASS JAAN. Dobre posunięcia w biznesie przyniosły firmie MEDAL EUROPEJSKI, tytuł Managera Województwa Koszalińskiego i obecność wśród „Gazel Biznesu”.

Dziś firma jest obecna nie tylko w 30 polskich miastach i na rynkach zagranicznych, lecz także w równoległej rzeczywistości biznesowej, w Internecie. Pierwszą decyzją e-marketingową było przedstawienie oferty za pomocą strony internetowej, czego naturalną konsekwencją stało się zaangażowanie w kompleksową kampanię marketingową w wyszukiwarkach – pozycjonowanie i linki sponsorowane Google AdWords.

Google AdWordsNa początku 2007 roku AUTOGLASS JAAN nawiązał współpracę z firmą Sunrise System w zakresie pozycjonowania domeny głównej przedsiębiorstwa. W efekcie optymalizacji pozycjonerskiej i intensywnej pracy nad otoczeniem sieciowym strony serwis z miesiąca na miesiąc uzyskiwał lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Co najważniejsze, firmowy serwis Jaan pojawia się w pierwszej trójce wyników na najbardziej prestiżowe wyrażenia powiązane z ofertą przedsiębiorstwa. Wyrażenia te stały się wizytówką firmy w Internecie: ilekroć potencjalny klient wpisze je jako zapytanie, AUTOGLASS JAAN pojawia się jako lider rynkowy na top pozycjach.

Zadowolenie z efektów pozycjonowania sprawiło, że AUTOGLASS JAAN w 2008 roku zlecił Sunrise System pozycjonowanie kolejnej witryny promującej ofertę na szyby samochodowe własnej marki – NORDGLASS. Dla wzmocnienia efektu marketingowego w Internecie, AUTOGLASS JAAN rozpoczął także kampanię linków sponsorowanych opartą na licznych wyrażeniach i kierowaną precyzyjnie do odbiorców z różnych regionów Polski. Każdy link promujący poszczególne produkty i usługi AUTOGLASS JAAN odpowiada na konkretną potrzebę konkretnego odbiorcy, wyrażoną w zapytaniu skierowanym do wyszukiwarki. W krótkim czasie zaowocowało to wyświetleniem linków kilkanaście tysięcy razy i pozyskaniem tysięcy unikalnych użytkowników!

Dobra firma musi mieć dobrą stronę. Dobra strona musi mieć dobry wizerunek. GRUPY JAAN NORDGLASS każdym marketingowym posunięciem potwierdza swoją biznesową klasę: od jakości oferty, przez kanały dystrybucji i formę reklamy, po styl uprawiania biznesu.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się