61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Relacja z Konferencji - SEO Poland 2022

Opublikowano: 21-09-2022
Czas potrzebny do przeczytania: 7:55 min

 

SEO Poland 2022 za nami! Konferencja odbyła się w zeszły piątek (16.09.2022 r.), a jej organizatorami byli doskonale wszystkim znani PapaSEO oraz Linkhouse. W piątkowe popołudnia czekało na nas, aż 14 prelegentów poruszających różnorodne tematy dotyczące SEO. Organizacyjnie wszystko było dopięte na ostatni guzik. Przez oficjalną część konferencji prowadziła nas nietuzinkowymi zapowiedziami – Aleksandra Szwed.

Na pierwszy ogień
Część merytoryczną wydarzenia rozpoczął Michał Suski z Sufrer SEO. Przedstawił nam jakie korzyści uzyskamy stosując AI w przetwarzaniu danych i tworzeniu contentu. Pokazał, że zamiast spędzać wiele godzin w Excelu i na przeglądaniu SERPów możemy zoptymalizować procesy, dzięki sztucznej inteligencji (AI). Pomoże nam w tym nowe narzędzie od Surfer SEO, które będzie analizować dobierane frazy na bieżąco. Nie zapominajmy o samym Google – to najlepszy dostarczyciel informacji. A wolny czas wykorzystajmy, jak chcemy – np. na rozwój.

Z kolejnego wykładu dowiedzieliśmy się, w jaki sposób raportować wyniki SEO. Korzystanie ze złożonych i zbyt rozbudowanych raportów, jakimi są popularne ostatnio zestawienia z Google Data Studio zabiera mnóstwo czasu. Michał Wacławski podkreślił jak ważna jest sama prezentacja i zalecił wykorzystywanie wykresów odpowiednio dostosowanych do źródła danych.  Natomiast przy doborze komunikacji z klientem warto stosować techniki framingu.

Jako ostatni w tej części występował Sebastian Heymann z tematem niespodzianką. Była nią prezentacja nowego narzędzia przygotowanego we współpracy z Linkhouse – a mianowicie Link Planner. Ma on ułatwić proces doboru wyrażeń kluczowych oraz przyspieszyć samo linkowanie.  Wszystko to przy pomocy stworzonego autorskiego wskaźnika Link Score, który bierze pod uwagę znacznie więcej czynników niż często przeceniany DR (Domain Rating). Co do skuteczności tego narzędzia – czas pokaże. Narzędzie dedykowane będzie przede wszystkim dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z pozycjonowaniem stron i procesem link buildingu.