61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Kulisy rekrutacji w Sunrise System

Opublikowano: 24-08-2022
Czas potrzebny do przeczytania: 5:40 min

Za wszystkimi procesami w firmie stoją ludzie. Właśnie dlatego tak ogromne znaczenie mają procesy rekrutacyjne, które wspierają całą organizację w pozyskiwaniu nowych talentów i tworzeniu skutecznych zespołów. Jak od kulis wygląda rekrutacja? Dlaczego właśnie teraz o tym piszemy? Nie trzymamy dłużej w napięciu i opowiadamy w tym artykule.

Kulisy rekrutacji
Rekrutacja na konkretne stanowisko rodzi się z określonych potrzeb, które rekruterom sygnalizuje Hiring Manager, a więc osoba wnioskująca o rekrutację. Jest to z reguły lider, manager, kierownik czy dyrektor. Jego zadaniem jest przede wszystkim przekazanie informacji o tym, jakich osób potrzebuje do swojego zespołu – jakie powinny mieć kompetencje i doświadczenie.

Na podstawie zebranych informacji rekruterzy mogą przygotować oferty pracy. W Sunrise System włączamy w proces osoby zajmujące się employer brandingiem, aby w treści ogłoszenia wprowadzić elementy kultury organizacyjnej i wartości firmy. Chcemy już na tym etapie trochę o sobie opowiedzieć.

Treść ogłoszenia o pracę rekruterzy zamieszczają na naszej stronie internetowej w zakładce kariery, ale również w portalach ogłoszeniowych i właśnie wtedy rozpoczyna się jeden z najbardziej ekscytujących etapów – oczekiwanie na aplikacje ze strony kandydatów.

Spływające CV są dokładnie przeglądane pod kątem przede wszystkim zgodności z oczekiwaniami. Zwracamy uwagę też na samo przygotowanie CV, jego staranność oraz jakość. Ogromnie cieszą nas te, z których możemy wyczytać nie tylko doświadczenie zawodowe, ale też odkrywają przed nami drugiego człowieka. Kolejny krok to kontakt z zespołu rekruterów. Zaczęliśmy budować go na przełomie 2018 i 2019 roku, gdy mocno wzrosły potrzeby zatrudniania coraz większej liczby osób. Przełomowy był dla nas 2020 rok, gdy pomimo pandemii postawiliśmy na znaczne poszerzenie naszego zespołu i cel osiągnęliśmy!

 
 
Mamy ogromne szczęście, że nasz zespół rekruterów tworzą osoby ciekawe innych, otwarte i dbające o komfort spotkania – a więc Kamil i Marysia. To oni kontaktują się z wybranymi kandydatami i zapraszają na pierwszą rozmowę. Jest to kontakt telefoniczny lub wideorozmowa, podczas której chcemy lepiej poznać potencjalnych współpracowników.


O co może Cię zapytać rekruter?


Być może zastanawiasz się, w jaki sposób przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej. Podczas pierwszego kontaktu Kamil lub Marysia będą chcieli dowiedzieć się, co robiłeś/aś wcześniej. O co mogą zapytać?

  • Jakie było Twoje wcześniejsze doświadczenie zawodowe?
  • Jakie są Twoje mocne strony?
  • Jak myślisz, co możesz wnieść do naszej organizacji?
  • Z jakimi ludźmi lubisz współpracować?

I wiele innych, bo nie mamy gotowego schematu rozmowy, a każdą prowadzimy pod kątem kompetencji potrzebnych na poszukiwanym stanowisku oraz informacji zawartych w CV kandydata.



Po zakończeniu spotkania Kamil i Marysia konsultują się z Hiring Managerem. Jeśli kandydat wpisuje się w profil stanowiska i potrzeby jego zespołu, to planujemy drugie spotkanie – już między kandydatem a jego przyszłym liderem. Zawsze podkreślamy, że każdy proces rekrutacji jest inny. Niekiedy poza rozmową decydujemy się na zorganizowanie zadania praktycznego czy weryfikację języka obcego, a poszczególne działania podyktowane są konkretnymi umiejętnościami bądź cechami, których poszukujemy u kandydatów.

Zwieńczeniem całego procesu jest zaproszenie do zespołu i zatrudnienie w Sunrise System, rozpoczynające się od doskonale przygotowanego oraz sprawdzonego onboardingu, który doceniła m.in. kapituła plebiscytu, przyznając nam tytuł Dobrego Pracodawcy 2022.

Naszym ideałem jest zamknięcie całego procesu – od otrzymania CV do podpisania umowy – w dwa tygodnie. Mamy przy tym pełną świadomość, że wiele zależy od dostępności kandydata, więc całość działań dopasowujemy tak, aby – kandydat czuł się komfortowo, a my byśmy mogli realizować założone cele.
 
 
 

Szukamy talentów do Działu Handlowego
Wiesz, że właśnie teraz jest doskonała okazja, by osobiście wziąć udział w naszym procesie rekrutacji? Szukamy wielu nowych talentów do Działu Handlowego w Bydgoszczy, Toruniu oraz Wrocławiu, ponieważ intensywnie się rozbudowujemy.


 
 
Potrzebujemy wsparcia osób, których nie krępuje kontakt z drugim człowiekiem. Cenimy sztukę nawiązywania relacji z klientami i potrafimy docenić tych, którzy tę sztukę uprawiają. W naszych zespołach handlowych stawiamy na naukę i rozwój. Pomagamy zdobyć niezbędną wiedzę a wdrożenie nigdy nie trwa 3 dni. Wiemy, że aby móc dobrze doradzać klientom, trzeba rewelacyjnie znać ofertę. Dlatego przez pierwsze trzy miesiące zapoznajemy się zarówno z nią, jak też z praktycznymi narzędziami, uczymy tworzyć bazy klientów i dokumentację, a ponadto zapewniamy 60 godzin szkoleń.
 
„Nim wypuścimy Cię od razu na głęboką wodę, Chcemy być pewni, że poczujesz się tam komfortowo”
 
A co potem? Czy są szanse na awans? Czy z czasem zmienia się zakres obowiązków? Tak! Rozwój ścieżki kariery dopasowujemy do indywidualnych kompetencji i zawsze zwracając uwagę na to, w czym nasi pracownicy dobrze się czują – niektórzy zasilają swoimi umiejętnościami zespół trenerów wewnętrznych, inni wspierają całą ekipę w roli audytorów, a mamy też przypadki przejścia do innych działów. Ponadto wielu managerów i dyrektorów zaczynało u nas właśnie od doradzania klientom.
 
Znasz już całkiem nieźle kulisy naszego procesu rekrutacyjnego. Mamy nadzieję, że to pomoże ci podjąć decyzję o aplikowaniu do nas. Jeśli akurat szukasz nowych wyzwań na polu marketingu internetowego w obszarze sprzedaży, to prowadzimy obecnie dużą akcję rekrutacyjną do teamów w Bydgoszczy, ale też w Toruniu i Wrocławiu. Ciekawi Cię z kim byś pracował, jakie będzie Twoje miejsce pracy, jaki jest nasz „flow”? Koniecznie zajrzyj na naszego Instagrama, który w sierpniu przejęła ekipa sprzedażowa!


Magda - doktor nauk humanistycznych w zakresie historii, ekspert w obszarze content marketingu. Związana z branżą SEO/SEM od 10 lat, skoncentrowana na tworzeniu treści online w oparciu o trendy. Fanka social mediów i nowych technologii, uwielbia wyzwania dotyczące języka komunikacji, zachwycona real time marketingiem i czule spoglądająca na obszar employer brandingu. Prywatnie uwielbia  podróże po świecie, długie spacery ze swoimi psami, dobry reportaż do mocnej kawy bez cukru.
Autor
Magda Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się