Co działo się w marketingu internetowym w maju 2022?
Opublikowano: 31-05-2022
Czas potrzebny do przeczytania: 5:05 min
Kolejny miesiąc za nami, a przed Wami kolejna porcja marketingowego tortu. Zgodnie z naszą tradycją, rzucamy okiem na minione tygodnie i serwujemy Wam co ciekawsze kąski z wydarzeń, które miały miejsce w maju – a nie było tego mało. Pęczniejąca lista wydarzeń branżowych, zniesione obostrzenia Covidowe, nowe rozwiązania w świecie social mediów, czy promocja kultowego serialu na Netflixie, w skrócie – działo się!
Offline o marketingu online
W dniach 5-7 maja 2022 odbyła się konferencja SEO&Content Camp, zorganizowana przez agencję WhitePress w Szczyrku. W tym czasie była możliwość wzięcia udziału w aż 13 wykładach, prowadzonych przez ekspertów i menadżerów z obszaru SEO i contenu. Przysłuchiwała się im jedna z naszych specjalistek – Marta Młynarczyk – od ponad 8 lat związana z branżą, tworząca praktyczne treści zoptymalizowane z myślą o jak najlepszych wynikach naszych klientów.
Konferencja SEO&Content Camp, którą zorganizował zespół WhitePress, to wydarzenie, które naprawdę warto wpisać do swojego kalendarza. To były dwa bardzo intensywne dni po brzegi wypełnione praktyczną wiedzą i to jeszcze z malowniczymi Beskidami w tle. Jako Copywriterka doceniam przede wszystkim fakt, że mogłam wysłuchać prelekcji Mileny Majchrzak oraz Piotra Michalaka, które dotyczyły generowania treści z pomocą AI i modelu GPT-3. Poza tym konferencja okazała się też świetną okazją do przetestowania edytora treści od SEMSTORM oraz oczywiście nawiązania nowych znajomości! - Marta Młynarczyk
Trzymamy rękę na pulsie i bierzemy udział w wydarzeniach branżowych. Osoby z naszego zespołu można spotkać na eventach dotyczących marketingu internetowego w całej Polsce, uważnie słuchamy, ale też chętnie dzielimy się wiedzą. Sezon na wydarzenia branżowe jest w pełni rozkwitu, więc nie wykluczamy, że z niektórymi z Was możemy się spotkać na evencie.
Cyfrowy event o cyfrowych możliwościach Google
Pozostańmy na chwilę przy branżowych wydarzeniach, tym razem jednak w świecie online. 24 maja odbył się Google Marketing Live, na którym omawiano innowacje w Google w obszarze reklamy i handlu. Usprawnienia pojawią się między innymi w kwestii zakupów w wyszukiwarce Google. Mają stać się jeszcze bardziej intuicyjne, a to za sprawą odpowiednich oznaczeń i wyświetlania w dedykowanych boksach reklamowych na całej stronie. W planach jest także umożliwienie sprzedawcom wyświetlania swoich produktów w modelu 3D.
17 maja, Meta opublikowała raport za pierwszy kwartał 2022 roku, dotyczący szeroko oglądanej treści. Zawiera dane na temat wyświetleń i przeglądających treści w kanale, w tym polecane treści, oglądane w USA. Jakie najistotniejsze wnioski można z niego wyciągnąć?
Najczęściej użytkownicy oglądają na Facebooku posty bez linków od znajomych lub z grup, do których dołączyli (to aż 85,3%).
Najchętniej oglądane posty na Facebooku pochodzą z feeda użytkownika, w dalszej kolejności z rekomendacji kanału, podpowiadanych ze źródeł, z którymi użytkownicy nie są połączeni, ale mogą wzbudzać zainteresowanie.
Wśród powszechnie oglądanych domen, najpopularniejszą w 1 kwartale 2022 była: youtube.com
Do najchętniej oglądanych w 1 kwartale stron na Facebooku należały strony: LADBible Australia, The Dodo, Woof Woof, Ryan Engel, UNILAD.
Branded Mission na TikTok
Na oficjalnej stronie TikToka pojawiła się 18 maja informacja, zapowiadająca uruchomienie nowego rozwiązania reklamowego – Branded Mission. Ma ono umożliwiać reklamodawcom pozyskiwanie autentycznych treści od twórców TikToka, a także przekształcanie najskuteczniejszych filmów w reklamy. W ten sposób TikTok chce poprawić współpracę między markami a twórcami i zwiększyć po obu stronach zaangażowanie, a także przybliżyć marki do społeczności.
Obecnie Branded Mission jest w fazie testowania, ale jak widać TikTok nie zatrzymuje się w miejscu i ciągle próbuje nowych rozwiązań.
W skrócie:
Snapchat odnotował spadek akcji na giełdzie, prawdopodobnie sytuację wywołała wcześniejsza wypowiedź CEO platformy na temat niższych przychodów i zysków oraz mniejszego zatrudnienia.
Reddit to miejsce, które jednym kojarzy się z plotkami, innym z memami lub gorącymi dyskusjami na bieżące tematy (często z tzw. dramami internetowymi), tymczasem sam Reddit chce pokazać, że sprawdzi się też w marketingu cyfrowym – i to głównie dzięki wysoce zaangażowanym społecznościom w wielu różnych niszach.
Według badania, przeprowadzonego przez Fundację Kobiety e-biznesu wśród osób powyżej 60. roku życia, seniorzy stają się coraz bardziej świadomi korzyści, jakie zapewnia im internet. Już nie tylko samodzielnie przeglądają zasoby sieci, ale też chętnie dokonują w niej zakupów.
Długo wyczekiwany 4 sezon kultowego serialu „Stranger Things” produkcji Netflixa miał w maju swoją premierę. Jednak zanim odcinki mogli obejrzeć wszyscy użytkownicy platformy, zorganizowana została ogólnoświatowa akcja promocyjna w kilkunastu miastach na świecie – w tym również w Krakowie. Do promocji akcji zaproszeni zostali influencerzy.