61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Case study ze współpracy z marką Noffo

Opublikowano: 21-02-2022
Czas potrzebny do przeczytania: 5:45 min
Branża: wyposażenie wnętrzDomena:wyjatkowaposciel.pl
 
Firma NOFFO – wyjatkowaposciel.pl – oferuje w swoim sklepie internetowym całą gamę dodatków, które mają za zadanie upiększyć sypialnie. Są to poduszki dekoracyjne, poszewki, komplety pościeli (w tym seria pościeli i dodatków zaprojektowanych przez znaną projektantkę – Evę Minge), lampy, zasłony czy narzuty. W ofercie sklepu znalazły się także dodatki dekoracyjne – m.in. obrusy.

Oczekiwania względem kampanii

Przed podjęciem działań odbyliśmy z Klientem owocną wideokonferencję, w trakcie której specjalista Google Ads udzielił wszelkich odpowiedzi oraz wypytał szczegółowo o cel i oczekiwania względem kampanii. Co więcej – zaprezentowany został szkicowy harmonogram oraz propozycja strategii przygotowana z myślą o kampanii dla tego konkretnego sklepu. W trakcie rozmowy specjalista wskazał również najsłabsze strony prowadzonej samodzielnie przez Klienta kampanii, jak również pokazał drogę ich poprawy.


Model realizacji

Przed podjęciem współpracy Klient samodzielnie prowadził kampanie reklamowe w okresie od czerwca do lipca 2021 roku. Wykorzystywał przede wszystkim kampanię search (kampanię tekstową). W pierwszym ze wskazanych miesięcy liczba konwersji osiągnęła bardzo niski poziom przy wysokim koszcie konwersji, zaś w drugim miesiącu liczba konwersji znacznie się podniosła jednak kosztem prawie 7-krotnego wzrostu kosztów całej kampanii. Naszym zadaniem było znalezienie złotego środka – czyli zapewnienie  jak najwyższej wartości konwersji przy niskim koszcie konwersji.

ETAP I

W chwili przejęcia opieki nad kampanią rozpoczęliśmy  pracę nad zmianą strategii. W pierwszej kolejności nasz specjalista wprowadził do stałych działań promocyjnych kampanię produktową, jak również kampanię dynamiczną (DSA).

Warto podkreślić, że już w pierwszym miesiącu strategia działań w obszarze kampanii produktowej (PLA) ulegała dynamicznej optymalizacji. Na początek wprowadzona została jedna kampania produktowa, na cały asortyment. W kolejnym tygodniu wydzielony został najważniejszy dla Klienta asortyment i tym sposobem konto zostało wzmocnione drugą kampanią produktową. Pod koniec pierwszego miesiąca współpracy udało się zamienić standardowe kampanie produktowe na kampanię inteligentną (PLA Smart).

Wyłączona również została standardowa kampania wyszukiwarkowa – w ocenie specjalisty koszty jej prowadzenia w odniesieniu do przychodu były zbyt nieopłacalne. Jej miejsce zajęła kampania dynamiczna (DSA).

W efekcie już po pierwszym miesiącu współpracy z Sunrise System wyniki kampanii znacząco się poprawiły w stosunku do poprzedniego okresu (gdy kampania prowadzona była samodzielnie przez Klienta):

  • koszt kampanii zmalał o 36%
  • koszt konwersji zmalał o 42%
  • liczba konwersji wzrosła o 9%
  • wartość konwersji wzrosła o 129%
  • ROAS wzrósł o 130%
 ETAP II

Celem na kolejny miesiąc stało się obniżenie kosztów konwersji do poziomu poniżej 100 zł/zakup. Aby osiągnąć ten wynik należało wprowadzić wiele zmian w zakresie strategii, jak również przetestować nowe rozwiązania.

We wrześniu aktywne były zatem zarówno kampanie produktowe (standardowe) – szczególnie w okresach, w których kampanie inteligentne zawyżały koszty konwersji – jak i kampanie wyszukiwarkowe.

Analiza danych sprzedażowych pozwoliła wyodrębnić asortyment cieszący się największym zainteresowaniem. Dla tych kategorii przygotowana została osobna kampania linków sponsorowanych (kampania wyszukiwarkowa – Search).

Powyższe działania przełożyły się na wyniki i przy wyższym koszcie kampanii we wrześniu osiągnęliśmy rewelacyjne efekty w postaci:

  • obniżenia kosztów konwersji o 48%
  • zwiększenia liczby konwersji o 152%
  • podniesienia wartości  konwersji o 191%
  • poprawy ROAS o 215%
ETAP III

Październik upłynął pod znakiem analizy ścieżki konwersji Klienta docelowego. W oparciu o wyniki tych badań udało się wyodrębnić w kampanii okresy wzmożonego zainteresowania ofertą (okolice 10-tego dnia każdego miesiąca oraz okolice 28-go dnia każdego miesiąca). Odpowiedzią na te wnioski były adekwatne zmiany w kampaniach, pozwalające zagospodarować ruch w tym okresie.

Ciekawym spostrzeżeniem było również dostrzeżenie, iż Klienci sklepu dzielą się przede wszystkim na 2 grupy: pierwsza finalizuje zakup w trakcie 1 sesji odwiedzin, a druga – po ponad 21 dniach od pierwszej wizyty. Z tego względu, decyzją specjalisty, głównym silnikiem napędowym strategii pozostała kampania inteligentna (PLA Smart).

Przy wyższym niż we wrześniu koszcie kampanii osiągnęliśmy jeszcze lepsze wyniki. Obniżyliśmy koszt konwersji, natomiast na szczególną uwagę zasługuje: 

  • wzrost liczby konwersji o kolejne 60%
  • wzrost wartości konwersji o kolejne 80%
  • poprawa ROAS o kolejne 53%
ETAP IV

W kolejnym miesiącu wraz z Klientem podjęliśmy kroki mające na celu przygotowanie oferty na Black Week. Wyodrębniliśmy osobną kategorię, wyeksponowaliśmy rabaty oraz przygotowaliśmy grafiki, które w toku działań wykorzystaliśmy do promocji oferty w sieci reklamowej (Google Display Network).

Efektywna współpraca, dbałość o czytelną i atrakcyjną ekspozycję oferty oraz odpowiednio przygotowana odpowiedź w postaci kampanii reklamowej na Black Friday, dały spektakularne wyniki:

  • koszt kampanii – większy o ok. 5000 zł
  • koszt konwersji -niższy o 19 zł  
  • liczba konwersji – utrzymana na poziomie z minionego miesiąca
  • wartość konwersji – większa o 107%
  • ROAS -większy o179%
ETAP V

W miesiącu zamykającym rok kalendarzowy wraz z Klientem uwzględniliśmy w promocji dodatkowo asortyment świąteczny. Były to przede wszystkim obrusy, które zostały wyodrębnione w pierwszej kolejności jako osobna grupa w kampanii dynamicznej (DSA), a następnie – jako oddzielna kampania dynamiczna, z dedykowanym sobie budżetem dziennym.

Dodatkowo – do działań wprowadzone zostało nowe narzędzie – kampania Performance Max, która zastąpiła dotychczasową kampanię inteligentną (PLA Smart). Dzięki tym działaniom przy kosztach kampanii o ok. 5 tys. zł wyższych i przy kosztach konwersji niższych o ok. 8 zł niż w listopadzie wypracowaliśmy w grudniu rekordową wartość konwersji i ROAS.

 

Podsumowanie

Oceniając efekty współpracy warto bazować na konkretnych wskaźnikach, które obrazują, jak wiele udało się osiągnąć w zaledwie 5 miesiącach współpracy. Zestawiając ze sobą wyniki z pierwszego miesiąca kampanii (samodzielnie prowadzonej przez Klienta) z efektem współpracy ze specjalistą Sunrise System (5 miesiąc współpracy) widzimy, że:

  • obniżyliśmy koszt konwersji o ponad 1148%
  • zapewniliśmy wzrost liczby konwersji o 14 933%
  • podnieśliśmy wartość konwersji o 34 663%
  • poprawiliśmy ROAS o 2726%


Do tego celu wykorzystaliśmy w toku kilkumiesięcznych działań następujące typy kampanii:

  • kampania wyszukiwarkowa (Search)
  • kampania dynamiczna w wyszukiwarce (DSA)
  • kampania produktowa (PLA)
  • kampania inteligentna produktowa (PLA Smart)
  • kampania Performance Max (PMax)
  • kampania banerowa/kampania w sieci reklamowej (GDN)
Autor
Magdalena
Ocena artykułu
5.00 - (7 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się