Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Wzrost, wzrost i jeszcze raz wzrost! Case Study ze współpracy z firmą Kon-Trade

Opublikowano: 06-02-2019
Czas potrzebny do przeczytania: 7:40 min
Współpraca z firmą Kon-Trade potwierdza to, co jest najbardziej istotne w naszej pracy – osiąganie zadowalających wyników dzięki długofalowej i przemyślanej strategii. Udowadniamy również, że nie należy spoczywać na laurach. Proponowanie nowych metod działania pozwala na doskonalenie dotychczasowych dokonań:

          
Kilka słów o firmie

Kon-Trade – dystrybutor drzwi zewnętrznych

Kon-Trade Kraina Drzwi to dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo, którego specjalnością jest dystrybucja drzwi zewnętrznych i wewnętrznych przeznaczonych do użytku w budownictwie mieszkalnym. Firma działa na rynku od 2007 roku, stawiając przede wszystkim na sprzedaż internetową. Rozwój działalności przyczynił się do poszerzenia oferty na tyle, że dziś firma działa zarówno w Polsce, jak i w kilku innych krajach, oferując przede wszystkim wysokiej jakości drzwi zewnętrzne. Kon-Trade stawia nie tylko na sprzedaż, ale także szeroko zakrojoną dystrybucję – przedsiębiorstwo dysponuje własną flotą pojazdów dostarczających produkty do klientów. Obecnie stale poszerza możliwości, otwierając się na nowe rynki zbytu i doskonaląc swoją ofertę.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania

Współpracę z firmą Kon-Trade rozpoczęliśmy z początkiem września 2014 roku – pierwszy etap działań obejmował zwiększenie rozpoznawalności firmy w sieci, wypromowanie określonych produktów oraz pozostanie o krok przed konkurencją w kwestii skutecznego pozycjonowania. Istotne było również to, aby użytkownicy sieci mogli trafić na ofertę Klienta, kierując się konkretnymi potrzebami. W związku z tym skupiliśmy nasze działania na wybranej grupie fraz, która jak najtrafniej określała asortyment Klienta, a także optymalizacji witryny w taki sposób, aby w pełni odpowiadała wymogom stawianym przez Google.

Nie poprzestaliśmy jednak na tym. Chcąc pójść o krok dalej w promocji zaproponowaliśmy wykorzystanie potencjału tkwiącego w innowacyjnej usłudze SEO Cloud. To znacznie więcej możliwości w obrębie fraz określających działalność Klienta i tym samym brak ograniczeń w ich stosowaniu. Powiększona chmura wyrażeń prowadzi do polepszenia widoczności w wyszukiwarce Google oraz zwiększenia liczby potencjalnych klientów zainteresowanych kupnem konkretnego produktu.

Jakie kroki podjęliśmy

Pierwsza 2-letnia umowa zakończyła się pełnym sukcesem – Klient stał się rozpoznawalny w sieci i poza nią, mimo ogromnej konkurencyjności, jaka charakteryzuje branżę stolarki drzwiowej. W związku z tym zaproponowaliśmy dalszą współpracę, tym razem opartą na unikatowym produkcie, jakim jest SEO Cloud. Jego wyjątkowość polega na modelu pozycjonowania, który skupia się na frazach z tzw. długiego ogona (long tail) – w precyzyjny sposób opisujących działalność Klienta, a jednocześnie pozwalających większemu gronu odbiorców na dotarcie do oferty.

Nową umowę podpisaliśmy w czerwcu 2017 roku i od razu rozpoczęliśmy starania o to, aby pozycjonowanie obraną przez nas metodą zaczęło przynosić kolejne efekty. Specjaliści z Działu Pozycjonowania przeprowadzili szczegółowy audyt witryny www.krainadrzwi.pl sprawdzając elementy wymagające optymalizacji, aby strona stała się widoczna dla większej liczby użytkowników sieci. Natomiast specjaliści z Działu Copywritingu zajęli się przygotowywaniem unikatowych i rzeczowych treści uzupełniających dotychczasową zawartość strony, kierując się aktualnymi wytycznymi Google dotyczącymi contentu.

Nie poprzestaliśmy jednak na tym. Idąc za ciosem zaproponowaliśmy rozpoczęcie kampanii Google Ads, która dodatkowo napędzała działania promocyjne i jeszcze bardziej przyczyniła się do zwiększenia widoczności firmy w wyszukiwarce Google. Specjaliści Google Advertising Professional przygotowali skuteczną kampanię, dzięki której działalność Klienta stała się lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Tak szeroko zakrojone, kompleksowe działania złożyły się na późniejszy, kolejny już sukces współpracy z Klientem.

Efekt I

Większe zainteresowanie domeną

Tradycyjne pozycjonowanie dla krótkiej liczby fraz okazało się znakomitym rozwiązaniem, ponieważ pozwoliło wypłynąć domenie www.krainadrzwi.pl na znacznie szersze wody, co widać na poniższym wykresie. Na początku współpracy strona widniała poza 50 miejscem w wynikach wyszukiwania. Ale już po 2 miesiącach trwania umowy zaczęła wyświetlać się w pierwszych 20 wynikach wyszukiwania, aby następnie już na stałe zagościć w Top10, utrzymując się w pierwszej trójce naturalnych wyników.

Podobnie rzecz miała się w przypadku pozostałych wyrażeń kluczowych, dzięki którym witryna była widoczna średnio na 5 miejscu w wyszukiwarce Google – co było bardzo dobrym efektem, biorąc pod uwagę pozycje, które zajmowała przed rozpoczęciem naszych działań. W ten sposób domena www.krainadrzwi.pl stała się lepiej widoczna dla użytkowników sieci na te konkretne frazy, a tym samym znacznie bardziej rozpoznawalna. Tak długo utrzymujący się efekt był skutkiem skutecznego pozycjonowania w tradycyjnej formule. Szybko więc zapragnęliśmy zrobić kolejny krok.



Wykres przedstawia wzrost pozycji oraz ich utrzymanie w Top3 dla wybranego wyrażenia kluczowego. Źródło: badania własne

Efekt II

Wyraźny wzrost kliknięć w ciągu roku

Kompleksowy sposób działania w krótkim czasie przyczynił się do osiągnięcia zadowalających wyników, spełniających zarazem oczekiwania Klienta względem widoczności oraz klikalności witryny. W ciągu kilku miesięcy od wdrożenia SEO Cloud zarejestrowaliśmy znaczny wzrost liczby kliknięć, bo aż o 196%! Warto tutaj przypomnieć, że kliknięcia to nic innego, jak czynności, które wprost z wyszukiwarki Google przekierowują użytkowników na stronę Klienta. Wyraźnie widać, że to właśnie tą drogą potencjalni kupcy drzwi zewnętrznych docierali na stronę www.krainadrzwi.pl.

 Wykres przedstawia wzrost liczby kliknięć na przestrzeni kilkunastu miesięcy współpracy. Źródło: GSC

Tym samym w ciągu roku współpracy zanotowaliśmy znakomity wynik w obszarze widoczności – wzrost aż o 122% w ciągu roku udowadnia, że kompleksowe działania okazują się najlepsze. W ten sposób osiągnęliśmy jeden z głównych celów Klienta – pozyskiwanie potencjalnych kupców drogą internetową. Ciągła praca nad serwisem utrzymuje tendencję wzrostową i zapewnia Klientowi stałą widoczność w sieci, wzmacniając zarazem jej konkurencyjny charakter.

Efekt III

Aż 1000 fraz w Top10!

Dzięki zastosowaniu innowacyjnego modelu pozycjonowania SEO Cloud witryna stała się widoczna dla znacznie większej liczby zapytań niż w przypadku tradycyjnego modelu. Pamiętaliśmy, aby skupić się na najistotniejszych frazach, przy jednoczesnym uwzględnieniu całej chmury wyrażeń określających prowadzoną przez Klienta działalność. Liczba wyrażeń kluczowych utrzymuje się obecnie na stałym, wysokim poziomie.

Zarejestrowaliśmy wzrost liczby fraz kluczowych o 36% (porównując sierpień 2017 oraz sierpień 2018), z kolei aż 933 frazy wspólne z niskich wskoczyły na bardzo wysokie pozycje – dla przykładu jedno z kluczowych wyrażeń z miejsca 10,44 przeniosło się na miejsce 2,19. Innymi słowy, strona wyświetla się teraz średnio na 2 pozycji dla tego zapytania, dzięki czemu dociera do niej znacznie większa liczba osób, niż przed wprowadzeniem proponowanych przez nas zmian. W tym momencie aż 1035 fraz znajduje się w Top10.
 

Wykres przedstawia wzrost liczby fraz kluczowych na przestrzeni kilkunastu miesięcy współpracy. Źródło: GSC

 Cel został osiągnięty!

Klient już od początku współpracy nie ukrywał, że zależy mu na zwiększeniu ogólnej widoczność i rozpoznawalności witryny w wyszukiwarce Google. Istotne było dla niego również osiągnięcie lepszych wyników, jeśli chodzi o zainteresowanie kupnem drzwi zewnętrznych przez użytkowników sieci. Dzięki naszym działaniom strona nie dość, że stała się lepiej widoczna, ale także chętniej odwiedzana przez potencjalnych klientów oraz znana szerszemu gronu tych, którzy nastawieni byli na kupno konkretnych drzwi. Zadowolenia nie ukrywa również właściciel przedsiębiorstwa Kon-Trade, Tomasz Michalski:

„Bardzo cieszą mnie osiągnięte wyniki, które przełożyły się nie tylko na wypromowanie marki, ale także na lepszą sprzedaż. Przejście ze zwykłej umowy pozycjonowania na SEO Cloud okazało się dla mnie znakomitym rozwiązaniem. Współpraca z Sunrise System była oparta na rzeczowej wiedzy i konkretnych działach. Doceniam również indywidualne podejście oraz zrozumienie dla moich potrzeb jako przedsiębiorcy. Tutaj ukłony dla Opiekuna POK, a także specjalistów ds. Pozycjonowania oraz Google Ads, którzy pozostawali ze mną w ciągłym kontakcie. Byłem na bieżąco informowany o kolejnych krokach zmierzających do uzyskania rezultatu, na jakim mi zależy.”
Autor
Natalia Golik
Ocena artykułu
4.56 - (9 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się