Ikona 06:40 min Ikona

Na topie w sezonie i poza nim – Case Study ze współpracy z firmą Gablux

W SEO długofalowe działania pozwalają nie tylko uzyskać bardzo dobre wyniki, lecz przede wszystkim utrzymać je na wypracowanym poziomie. W przypadku branż sezonowych dobra widoczność najważniejsza jest oczywiście w okresie wzmożonego zainteresowania produktami. Ważne jest jednak również, aby pozostać widocznym także poza sezonem, utrzymując satysfakcjonującą liczbę zleceń. Dzięki osiągniętym dla naszego Klienta rezultatom nie jest to problemem:

Kilka słów o firmie

Gablux – producent koszy gabionowych

Firma Gablux jest producentem koszy gabionowych, z których wykonuje dla swoich klientów nowoczesne ogrodzenia, a także murki oporowe. Chcąc zapewnić perfekcyjny wygląd oraz możliwie najwyższą odporność na odkształcenia, firma stosuje wysokiej jakości pręty i ceowniki, sprawdzoną przez lata metodę spawania oraz system dodatkowych otworów w poziomej listwie, który zapewnia szybki i bardzo trwały montaż.

Gablux to firma działająca dziś zarówno na terenie całej Polski, jak również w Czechach oraz Niemczech.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?

Współpracę z firmą Gablux nawiązaliśmy w lipcu 2016r. Celem zleconego pozycjonowania strony internetowej przez zespół Sunrise System miało być zwiększenie widoczności witryny na ogólne słowa kluczowe dotyczące produktów Klienta. Naszym priorytetem stało się więc uzyskanie jak najlepszych pozycji, aby strona gablux.pl była dobrze widoczna przez cały rok – w sezonie, gdy przewaga nad konkurencją ma szczególne znaczenie, jak i poza nim. Oczywiście za lepszą widocznością miał pójść też wzrost liczby kliknięć.

Jakie kroki podjęliśmy?

Klient jasno określił listę wyrażeń kluczowych, które go interesowały. Nasze działania rozpoczęliśmy więc od gruntownej analizy serwisu. Chcieliśmy przygotować strategię odpowiednią dla wybranych przez Klienta, ogólnych fraz, które w przypadku jego branży rzeczywiście są frazami o dużym potencjale.

Aby osiągnąć wyznaczone cele, skupiliśmy się przede wszystkim na optymalizacji strony internetowej pod kątem wymagań Google, biorąc oczywiście pod uwagę oczekiwania użytkowników. Zaproponowaliśmy szereg rozwiązań polegających na dostosowaniu kodu witryny do algorytmów Google, a także wspieraliśmy Klienta przy jej rozbudowie o teksty fachowe i jednocześnie przyjazne dla użytkowników – potencjalnych Klientów.

Efekt I

Stale wysokie pozycje

Szybki wzrost pozycji wypracowaliśmy już w ciągu kilku pierwszych miesięcy współpracy, jednak to kolejne miesiące kampanii przyniosły oczekiwane rezultaty. Skuteczność prac naszego zespołu przełożyła się na uzyskanie i przede wszystkim utrzymanie pozycji w Top 3 organicznych wyników wyszukiwania dla wszystkich pozycjonowanych przez nas fraz. Dziś witryna Klienta cały czas pozostaje w ścisłej czołówce naturalnych wyników wyszukiwania.


Wykres przedstawia wzrost pozycji oraz ich utrzymanie w Top 4 w okresie ostatnich 15 miesięcy współpracy dla przykładowych wyrażeń kluczowych.
Źródło własne.
Jednocześnie warto zauważyć, że w wyniku naszych działań, strona Klienta zaczęła wyświetlać się także na wiele innych, również bardzo precyzyjnych fraz. Na początku współpracy, w lipcu 2016r., witryna wyświetlała się na 477 zapytań. Następnie liczba wyrażeń, na które wyświetlała się strona, zaczęła sukcesywnie rosnąć, by w lutym 2018r. wzrosnąć aż do 831 fraz. A nie jest to przecież nasze ostatnie słowo. Prace nad serwisem wciąż trwają.

Co równie istotne, przy tak dużej liczbie zapytań, na które wyświetla się strona Klienta, ich średnia pozycja to obecnie 7,06. Co oznacza, że witryna Klienta zajmowała  pozycje na pierwszej stronie naturalnych wyników wyszukiwania na nawet kilkaset zapytań.

Wykres przedstawia stosunek liczby fraz, na które wyświetliła się strona (kolor czerwony), do ich średniej pozycji (kolor niebieski).
Źródło: Google Search Console
 
Efekt II

Średnio dwa razy więcej wyświetleń przez cały sezon

Osiągnięcie pozycji w ścisłej czołówce wyników wyszukiwania poskutkowało również znaczącym zwiększeniem liczby wyświetleń. Efektywność naszych prac widoczna jest najlepiej w sezonie, który w przypadku branży Klienta trwa od marca do sierpnia. W tym okresie wypracowaliśmy średnio dwukrotny wzrost liczby wyświetleń.

Najlepiej obrazuje to porównanie danych z lipca 2016r. (moment rozpoczęcia współpracy) z efektami uzyskanymi dokładnie rok później. W lipcu 2017r. zanotowaliśmy prawie 30 000 wyświetleń więcej! Osiągając niemal dwukrotny wzrost widoczności w najważniejszym okresie w roku.

Wykres przedstawia liczbę wyświetleń w okresie grudzień 2016r. – luty 2018r., z wyróżnieniem utrzymującego się wzrostu tego parametru w sezonie.
Źródło: Google Search Console

Efekt III

Więcej kliknięć przez cały rok

Lepsza widoczność przełożyła się także na wzrost liczby kliknięć. Najlepsze rezultaty uzyskaliśmy naturalnie w okresie marzec-sierpień – był to niemal dwukrotny wzrost w porównaniu do danych z początku współpracy. W lipcu 2017r. zanotowaliśmy 1585 więcej kliknięć niż rok wcześniej, przy czym każde z tych kliknięć to potencjalny Klient, który jest realnie zainteresowany ofertą firmy Gablux.

Poza tym w okresie największego zainteresowania najwyższy współczynnik CTR wyniósł niemal aż 8%, przy czym przez cały rok utrzymuje się on na bardzo dobrym poziomie – ok. 7%.

Wykres przedstawia liczbę kliknięć w okresie od grudnia 2016r. do lutego 2018r., z wyróżnieniem znaczącego wzrostu tego parametru w sezonie.
Źródło: Google Search Console

Efekt IV

Skuteczne wsparcie poza sezonem

Aby zmniejszyć odczuwalność skutków, które niesie ze sobą koniec sezonu, zaproponowaliśmy Klientowi poprowadzenie kampanii AdWords. To dodatkowe wsparcie działań pozycjonerskich jest przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Prace w tym zakresie rozpoczęliśmy we wrześniu 2017r., czyli tuż po zakończeniu „gorącego okresu”. Przez sześć miesięcy zainteresowanie ofertą Klienta, wynikające z prac naszych specjalistów SEO, uzupełnialiśmy kliknięciami z kampanii linków sponsorowanych.

W sumie uzyskaliśmy w ten sposób 2 819 dodatkowych wejść na stronę Klienta. Nasi certyfikowani specjaliści AdWords wypracowali także bardzo dobry współczynnik CTR, który przez cały okres kampanii, utrzymywał się na poziomie ponad 8%.

Efekty godne liderów

Strategia opracowana przez zespół specjalistów ds. Pozycjonowania, wsparta doświadczeniem i umiejętnościami specjalistów ds. AdWords zaowocowała doskonałymi wynikami zarówno w sezonie, jak i poza nim. Dzięki podjętym przez nas działaniom strona gablux.pl szybko wybiła się do Top 10, by po kilku kolejnych miesiącach osiągnąć Top 4 i utrzymać ten wynik.

Suma naszych prac przełożyła się na wzrost widoczności, a także zwiększenie ruchu na stronie. Dzięki temu Klient mógł zaobserwować zdecydowanie większe zainteresowanie swoją ofertą przez cały rok.

„Współpracę z agencją Sunrise System mogę polecić każdemu. Także właścicielom tych firm, którzy tak jak ja, zorientowani są na promocję ogólnopolską. Doskonale zrozumieli specyfikę mojej branży, w tym przede wszystkim jej sezonowość. Dzięki nim nasza marka rozpoznawalna jest na terenie całego kraju, a zainteresowanie produktami widoczne jest przez cały rok. Rezultaty ich działań oraz poziom naszej współpracy sprawiły, że zainteresowałem się pozycjonowaniem także moich dwóch innych stron internetowych, które wykorzystuję w promocji firmy w Czechach i Niemczech.” – podsumowuje Piotr Knopek, właściciel firmy Gablux.

Udostępnij:
Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
657% więcej wejść na stronę – Case Study ze współpracy z firmą Alphabet Ikona 08:35 min Pozycjonowanie nowej strony internetowej firmy Alphabet w oparciu o naszą innowacyjną strategię SEO udowadnia, że już w kilka miesięcy od rozpoczęcia projektu można wypracować spektakularne wręcz efekty. Współpraca zaowocowała doskonałą widocznością witryny w sieci, jak również imponującym wzrostem ruchu na stronie - o jakich wynikach mowa? Wszystkie dane i informacje znajdziecie w naszym Case Study! Czytaj więcej
3 ETAPY = 3 SUKCESY, Case Study ze współpracy z Grupą Azoty Ikona 06:15 min Serwis YouTube cieszy się ogromną popularnością wśród Internatuów, co postanowiliśmy wykorzystać w promocji dla naszego klienta - Grupy Azoty. Przeprowadziliśmy 3-etapową kampanię AdWords z wykorzystaniem reklamy in stream. Rezultaty naszej pracy przełożyły się na zbudowanie większej rozpoznawalności marki Klienta w Internecie. Jak osiągnęliśmy ten efekt? Zapraszamy do lektury studium przypadku. Czytaj więcej
Większa rozpoznawalność już w 3 miesiące! Case study ze współpracy z firmą Polocars Ikona 05:15 min Współpracą z firmą Polocars udowodniliśmy, że kompleksowe działania przynoszą najciekawsze rezultaty. W ciągu 3 miesięcy zarejestrowaliśmy aż 180% wzrost wyświetleń domeny, co jest dowodem na znacznie większe zainteresowanie ofertą naszego Klienta obejmującą wynajem samochodów na terenie Poznania. Jakie kroki podjęliśmy? Wszystkiego dowiedzie się w prezentowanym case study. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700