Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

E-commerce na zielono, czyli jak stworzyć evergreen content w e-sklepie?

Opublikowano: 27-10-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 4:35 min
Niedawno pisaliśmy, czym jest właściwie content marketing i dlaczego potrzebujesz ciekawych i interesujących treści na swojej stronie internetowej. Teraz dowiesz się, jak tworzyć nie tylko wartościowe, ale również wiecznie żywe teksty, które poprawią sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.

Prowadząc stronę lub sklep internetowy zależy nam na tym, aby nasze wpisy przez długi czas cieszyły się dużą popularnością oraz były użyteczne. O tym, w jaki sposób możemy przyciągnąć uwagę odbiorców do naszego tekstu - pisaliśmy tutaj.

Czym jest w takim razie evergreen content? W dosłownym tłumaczeniu to tekst wiecznie zielony. Chodzi tutaj oczywiście o taką treść, która nie traci na aktualności, pozostaje cały czas "na topie" i jest użyteczna.



Co możesz zrobić, aby Twój sklep internetowy był "wiecznie zielony"?
Zacznijmy od najważniejszych rzeczy. Chcesz przykuć uwagę – to dobrze. Napisałeś świetne teksty – super. I… co dalej?

Przede wszystkim – zadbaj o to, aby Twoja strona była przejrzysta. Stwórz użyteczne wskazówki lub swego rodzaju słownik, który ułatwi odbiorcom i potencjalnym klientom znalezienie szukanego produktu. Podziel stronę na kategorie i dodaj odnośniki, które prowadzą bezpośrednio na podstronę danego produktu.

 


Nie pozwól, aby potencjalny klient szukał szczegółowych informacji na stronach Twojej konkurencji. Sprzedajesz obuwie? Dodaj dokładny wymiary butów we wszystkich dostępnych standardach oraz długość wkładki. Zajmujesz się sprzedażą desek snowboardowych? Poza samą długość dopisz sugerowany wzrost użytkownika. Możesz posłużyć się również visual contentem, czyli na przykład infografikami. Klient chce sobie zwizualizować dany produkt.

 źródło: Giphy
             
Nie jesteś dobry w tworzeniu zdjęć? Stwórz wideo! Filmy instruktażowe zdecydowanie lepiej trafią do klientów niż same zdjęcia, a najlepiej kiedy masz i zdjęcia i filmy. Kupując jakąkolwiek rzecz chcemy wiedzieć jak działa, jak ją włączyć/wyłączyć i przede wszystkim - jak wygląda w świecie rzeczywistym.

Możesz nawet tworzyć pewne serie poradników, które będą dotyczyć użyteczności danego produktu. Co więcej, możesz pójść o krok dalej – zajmujesz się sprzedażą części motoryzacyjnych? Możesz zająć się tworzeniem filmów związanych na przykład z samodzielną wymianą koła i wycieraczek, a nawet możesz przeprowadzić test wosków znajdujących się w Twoim sklepie.


  źródło: Bellroy

Co możemy jeszcze zrobić, aby nasz sklep internetowy lepiej prosperował? Wiele rzeczy! Powinniśmy zainteresować klienta naszym produktem. Jak to zrobić?


Bądź kreatywny! Podaj przykłady niecodziennych zastosowań produktu. Na przykład, spinacz może służyć nie tylko do spinania, tak samo jak wieszak może być wykorzystywany nie tylko do wieszania ubrań. Tak zwane life hacki przyciągną uwagę potencjalnych klientów. Wiąże się to również z dodawaniem tak zwanych tutoriali, czyli filmów pokazujących, co można zrobić z danym produktem. Sprzedajesz koraliki do bransoletek? Dołącz materiał, który pokazuje, krok po kroku, jak piękną biżuterię można stworzyć z Twoich produktów! W asortymencie posiadasz kosmetyki? Dodaj filmiki, które pokazują, jak tworzyć piękne makijaże!


                   
                      źródło: TwojPomyslNa

Ciekawym zabiegiem, który można wykonać w celu pozyskania klienta na dłużej, jest również sporządzenie tak zwanego niezbędnika. Ponownie posłużę się przykładem: jeżeli sprzedajesz plecaki na stelażu, możesz zaproponować odbiorcom, o czym jeszcze muszą pamiętać wybierając się na wyprawę. Checklista przypomni im, czego potrzebują, i kto wie – może znajdą to właśnie także w Twoim sklepie?



Dziel się pozytywnymi opiniami na temat swojej firmy i produktów. Jeżeli ktoś pochwalił Twój sklep – bądź z tego dumny! Po uzyskaniu jego zgody na opublikowanie zamieść ją na stronie. Zdecydowanie bardziej ufa się sprzedawcom, którzy zyskali już zaufanie klientów.

Czego w takim razie NIE WOLNO robić?

  • nie wolno używać technicznego i skomplikowanego języka,
  • nie zaleca się pisać długo i rozwlekać temat na sprawy powiązane,
  • nie ignoruj potrzeb klienta (!) – odpowiadaj na jego pytania, wprowadź sekcję FAQ (więcej o jej magicznej mocy przeczytasz tutaj),
  • nie unikaj odpowiedzi na krytykę/negatywne opinie – prowadź dialog z potencjalnym klientem!
 
Co z tego wynika?
Przede wszystkim - musisz dbać o swoją stronę. Wczuj się w rolę potencjalnego Klienta - na co Ty zwracasz uwagę? Co Ciebie przyciąga i zachęca do zakupu? Należy pamiętać, że pewne zachowania konsumenckie są niezmienne, niezależnie od branży i produktów. Spróbuj wcielić te wskazówki w życie swojego sklepu i ...ciesz się z pozytywnych efektów!

źródło: Search Engine Journal 
Autor
Justyna Zadarko
Ocena artykułu
4.57 - (7 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się