W zeszłym tygodniu Google zaprezentował nową, uproszczoną wersję strony. Odwiedzając adres www.google.pl nie zobaczymy już, jak dotąd, szeregu produktów, takich jak gmail, tłumacz czy wiadomości oraz innych dotychczas widocznych funkcji.
Firma postawiła na przejrzystość wyszukiwarki – zauważywszy, że zdecydowana większość użytkowników wchodzi na ich stronę, aby znaleźć interesujące ich treści, usunęła wspomniane wyżej elementy.
W tej chwili na głównej stronie umieszczone jest jedynie logo, pole do wpisania zapytania oraz dwa przyciski aktywujące wyszukiwanie („szukaj w Google” i „szczęśliwy traf”).
Takie rozwiązanie jest według firmy bardziej eleganckie. Ci jednak, którzy przyzwyczaili się do starego wyglądu wyszukiwarki i już zaczynają tęsknić za szybkim dostępem do aplikacji, nie muszą się martwić – wystarczy poruszyć myszką, aby wyświetlił się dotychczasowy obraz.
Zmiana wyglądu samej stron nie wpływa też (przynajmniej na razie) na pozycjonowanie i wyniki wyszukiwania.
Źródło: Google Blogspot
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: