Lokalność to dzisiaj ważny trend, który stoi za sukcesem wielu firm i marek. To też sprawne narzędzie marketingowe, które – umiejętnie wykorzystane – może przyczynić się do wzrostu ruchu na stronie internetowej lub sprawić, że nasz sklep będzie chętniej odwiedzany przez klientów. Lokalnie znaczy przecież blisko, szybko i przyjaźnie. Zasada ta sprawdzi się również w Toruniu, gdzie potencjał biznesowy miejscowego promowania się online przyciągnie mieszkańców, studentów, ale i turystów licznie odwiedzających miasto.
wypracowanie widoczności na konkretne, popularne frazy kluczowe
Liczby mówią same za siebie – już ponad połowa zapytań w wyszukiwarce Google pochodzi od użytkowników urządzeń mobilnych. Jeśli skojarzymy to jeszcze z faktem, że coraz większa liczba tych zapytań dotyczy usług w najbliższej okolicy czy regionie, otrzymamy proste równanie. Samodzielne pozycjonowanie lokalne może nie wystarczyć. Opłacać się będzie tutaj współpraca z agencją SEO. Mechanizm ten zda egzamin, bez względu na to, jaką branżą się zajmujemy. No dobrze, ale jak to właściwie działa?
Sprawdzimy Twoją stronę WWW i przygotujemy dla Ciebie ofertę.
Bezpłatna wycenaSięgnijmy po konkretne przykłady. Załóżmy, że traf chciał, że mieszkańcowi toruńskiej Skarpy, spieszącemu się rano do pracy, nie odpalił silnik samochodu. W pierwszym odruchu zapewne nie będzie z tego powodu zadowolony, ale zaraz później sięgnie po smartfona i istnieje duże prawdopodobieństwo, że wpisze w wyszukiwarkę frazę typu: „naprawa aut Rubinkowo” czy „warsztat samochodowy Szosa Lubicka”. Jeśli akurat Twoja firma już wcześniej pomyślała o pozycjonowaniu lokalnym w Toruniu i znajduje się w tej okolicy, szukający szybkiej pomocy mieszkaniec zobaczy najpewniej Twoją ofertę. W ten sam sposób wyszukiwarka Google pokaże odpowiedź na pytanie Torunianki, która wybiera się na rodzinną uroczystość i musi umówić wizytę u fryzjera lub u turysty, który poszukuje toruńskiego specjału na prezent dla znajomych, czyli pierników.
Ciekawymi przykładami potencjału lokalnego SEO są tu zapytania typu:
| Fraza | Prognozowana miesięczna liczba zapytań wg Planera słów kluczowych Google |
|---|---|
| fryzjer Toruń | 5400 |
| pierniki toruńskie | 2900 |
| Mikołaj Kopernik Toruń | 110 |
| pozycjonowanie Toruń | 3600 |
| mieszkanie Rubinkowo | 110 |
O tym, że Google potrafi z dużą precyzją wskazać lokalizację użytkownika smartfona, tabletu czy laptopa, nikogo nie trzeba przekonywać. Nawet jeśli nie doprecyzujemy naszego zapytania o konkretne miejsce, Google oprócz ogólnych wskazań, zaprezentuje nam usługi w sąsiedztwie. Wytypuje je w oparciu o naszą aktywność w sieci oraz specjalny algorytm o wdzięcznej nazwie „Gołąb”. Google intuicyjnie rozpoznaje potrzeby użytkowników i tworzy na tej podstawie lokalną bazę – ten swoisty przewodnik po usługach i produktach z okolicy to duża wygoda dla konsumentów zorientowanych na załatwianie sprawunków „po sąsiedzku”. Dla Twojego biznesu to z kolei doskonała okazja do powiększenia grona potencjalnych klientów i powód, aby przeprowadzić w agencji audyt SEO pod kątem pozycjonowania lokalnego.
No dobrze, wiemy już jak to działa, ale jak przedsiębiorca z Torunia ma tak właściwie rozpocząć swoją przygodę z pozycjonowaniem lokalnym?
Nie chodzi o to, żeby szczegółowo opisywać kolejne działania, które wywindują nasz biznes w wyszukiwaniach na frazy związane z daną okolicą. Schemat zawsze wygląda w podobny sposób. Prace nad optymalizacją strony w Google rozpoczynamy od podstaw, czyli od tworzenia wizytówki Twojej firmy na Mapach Google. Niby proste, ale wielu przedsiębiorców z Torunia i nie tylko pomija ten krok, ale wręcz uważa go za przysłowiowe zawracanie głowy.
Tymczasem, warto poświęcić na to chwilę – już sam fakt posiadania przez nasze przedsiębiorstwo wirtualnego świadectwa z adresem, może zwiększyć nasze szanse w starciu z konkurencją. Wizytówka z dołączoną mapką to też wielka wygoda dla użytkowników. To tutaj sprawdzą błyskawicznie, do której godziny otwarta jest jego ulubiona restauracja na Starówce i czy zakład szewski położony obok bloku na Wrzosach będzie otwarty w godzinach, w których może tam zanieść buty do naprawy.
Za dobrym lokalnym SEO stoi też szereg innych działań, które znamy z tradycyjnego pozycjonowania. Nie możemy zapominać o poczciwej optymalizacji strony internetowej – mechanizm znany jest od dawna, ale nie traci na aktualności, a poprawianie treści na naszym www pod tym kątem i z uwzględnieniem lokalnych zapytań, na pewno naszej firmie wyjdzie na dobre.
Jak mawia stare porzekadło „jak Cię widzą, tak Cię piszą” – zasada, choć w odwróconej formie, funkcjonuje też w wirtualnym świecie, a baczne śledzenie opinii użytkowników na temat firmy na Mapach Google powinno wejść Ci w krew. Z prostego powodu – zarządzanie oceną i komentarzami będzie pomocne w budowaniu wizerunku solidnej toruńskiej firmy. Wystawienie biznesowi pozytywnej noty spodoba się też algorytmowi Google, który z pewnością doceni zaangażowanie naszej społeczności i jeszcze chętniej pokaże im akurat Twoją ofertę.
Pozycjonowanie lokalne może mieć różne oblicza i może polegać m.in. na angażowaniu się w miejscowe wydarzenia i akcje. Jeśli prowadzisz biznes w Toruniu, może warto pokazać, że interesujesz się okolicą np. poprzez wzięcie udziału w zbiórce dla schroniska dla psów na Bydgoskim Przedmieściu albo Azylu dla Królików. Takimi prostymi z pozoru czynnościami, udokumentowanymi odpowiednio w sieci, możemy zapunktować u potencjalnych klientów.
Jesteśmy liderami w pozycjonowaniu marki w sieci i zwiększaniu jej widoczności. Wśród naszych klientów, którzy zlecili pozycjonowanie naszej agencji, znajdują się małe, średnie i duże firmy, również z Torunia, gdzie od niedawna mamy swoją siedzibę. Na wypracowanie lepszych wyników przez Twój biznes mamy swoje sposoby. I specjalne pakiety, dzięki którym wybierzesz to, co Twoim zdaniem będzie najkorzystniejsze dla sklepu czy przedsiębiorstwa.
Dzięki odpowiedniej optymalizacji www, dostarczaniu wartościowego contentu i lokalnemu SEO zwiększamy rozpoznawalność naszych klientów w sieci. Nasi toruńscy partnerzy mogą korzystać z naszych usług SEO w różnym zakresie – każdemu z klientów przedstawiamy ofertę skrojoną na potrzeby danego biznesu. Nie osiadamy na laurach – zdajemy sobie sprawę z tego, że działamy w dynamicznie kształtującej się branży, która wymaga od nas nieustannego trzymania ręki na pulsie. Zmieniające się algorytmy, nowinki w wyszukiwarkach – z tymi informacjami jesteśmy na bieżąco, po to, żeby jak najskuteczniej promować Twój lokalny biznes w Toruniu i województwie kujawsko-pomorskim.
Nie ograniczamy się tylko do kampanii SEO. Dla właścicieli firm z Torunia przygotujemy też reklamy w Google Ads. Sponsorowane treści na platformie Google są dyskretne, ale skuteczne – potrafią zwiększyć ruch w serwisie, nie wspominając o widoczności naszej oferty. Ta wyświetli się na samej górze strony, przed wynikami organicznymi wyszukiwania. Sprawdź także nasz cennik Google Ads.
Na życzenie klientów zajmiemy się też prowadzeniem niestandardowych kampanii. Będziemy zarządzać firmowym profilem w mediach społecznościowych. Przekażemy Ci również dokładne raporty i audyty z danymi statystycznymi, które opowiedzą Ci nieco więcej o zachowaniach konsumenckich mieszkańców regionu. Zorganizujemy też szkolenie branżowe, podczas którego przybliżymy zagadnienia związane z marketingiem internetowym i lokalnym SEO.
Pracujemy w klimatycznym budynku zlokalizowanym we wschodniej części Torunia przy ul. Władysława Łokietka 5, w którym kultura i nauka spotyka się z biznesem. Sąsiadujemy z Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy oraz Międzynarodowym Centrum Spotkań Młodzieży i Toruńskiego Inkubatora Technologicznego, a takie sąsiedztwo zobowiązuje. To pewnie dlatego wśród naszych pracowników znajdują się sami specjaliści od lokalnego rynku i wirtualnych strategii. Centrum naszego dowodzenia nad kampaniami SEO dla firm z Torunia i okolicy jest zabytkowy budynek dawnego Młyna Richtera – jednego z najcenniejszych toruńskich zabytków architektury przemysłowej.
Siedziba naszej agencji SEO jest dogodnie zlokalizowana i dotrzesz do niej z łatwością zarówno komunikacją miejską (linia 42, przystanek Młyn Wiedzy nż 02), jak i samochodem, kierując się w stronę Ronda Heleny Grossówny. Na miejscu na zmotoryzowanych czekają miejsca postojowe na parkingu. Odległość od przystanku autobusowego jest niewielka, a pieszo można pokonać tę trasę w dosłownie kilka minut.
Jeśli spojrzeć na mapę Torunia, znajdujemy się w pobliżu głównych arterii komunikacyjnych miasta. W zasięgu znajduje się Dworzec PKP ze stacją Toruń Wschodni, do którego dotrzeć można piechotą z naszego biura w zaledwie 10 minut. Trochę dłuższy spacer czeka każdego, kto chciałby odwiedzić zabytkową Starówkę, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z komunikacji miejskiej lub dojazdu własnym samochodem, co w linii prostej zajmuje tylko 5 minut. Tyle czasu wystarczy, żebyśmy mogli przywitać się z tym, który „wstrzymał słońce, ruszył Ziemię”. Maszerując chwilę dłużej możemy też dotrzeć na piękne Bulwary z widokiem na nadwiślańską panoramę.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: