Na czym polega pozycjonowanie za granicą?
Zanim wypłyniesz na szerokie wody dowiedz się, czym jest pozycjonowanie stron za granicą. To wszelkie działania z zakresu SEO, które mają za zadanie wypromować stronę internetową na rynkach międzynarodowych. Będzie to zarazem taka optymalizacja zawartości witryny, która ułatwi robotom wyszukiwarki Google ustalić, na terenie jakiego kraju chcesz zyskać rozpoznawalność, a tym samym zainteresować klientów obcojęzycznych.Sprawdzimy Twoją stronę WWW i przygotujemy dla Ciebie ofertę
- słów kluczowych,
- konkurencji,
- specyfiki rynku,
- wyników wyszukiwania.
Dobór odpowiednich fraz kluczowych, adekwatnych do branży i dopasowanych do potrzeb użytkowników, to równie ważny aspekt pozycjonowania stron za granicą. Podobnie jak w przypadku SEO na rodzimym gruncie, muszą to być słowa jak najlepiej opisujące prowadzoną działalność, a co więcej, zróżnicowane, zarówno pod kątem konkurencji, jak i odbiorców.
W pozycjonowaniu zagranicznym nie warto ograniczać się tylko do kilku najpopularniejszych określeń. Istotne dla skuteczności rankingowania w wyszukiwarkach międzynarodowych jest stosowanie wyrażeń, które określą wszystkie świadczone usługi czy sprzedawane produkty. Nie zapominajmy też o frazach z tzw. długiego ogona (cenionych szczególnie na rynku niemieckim). Z jednej strony mamy na uwadze całą chmurę wyrażeń, a z drugiej – precyzyjne i dokładne wyrażenia typu long-tali.
Możemy się założyć, że polskie firmy, z jakimi prowadzisz rywalizację w skutecznym pozycjonowaniu, znasz wręcz od podszewki. Ale tego samego nie możesz powiedzieć o przedsiębiorstwach o zasięgu globalnym, z którymi zamierzasz konkurować. Niezwykle ważne jest, aby nie pominąć tego etapu analizy. W przeciwnym razie nie dowiemy się, w jaki sposób wejść na rynek i dać się poznać, aby zainteresować klientów zagranicznych.
Należy dowiedzieć się zatem, jak duża jest konkurencja na rynku międzynarodowym i jak wyglądają strony internetowe firm, z którymi staniemy w wyścigu o uwagę odbiorców. Na tej podstawie odkryjemy również, jak wiele pracy na poziomie SEO należy wykonać, aby strona mogła wyjść pozycjonować się poza Polską i jak wiele czasu potrzebuje, aby przebić się z prezentowaną ofertą.
Zanim marka zacznie być rozpoznawalna, należy sprawdzić, czym charakteryzuje się dany rynek. Dzięki temu można dowiedzieć się, w jaki sposób stawiać pierwsze kroki na nieznanym gruncie. Obserwacja innych stron i ich zawartości to nie wszystko. Nie sposób wyjść poza pozycjonowanie lokalne z witryną, w której dostępne są treści i materiały wyłącznie w języku polskim. Z myślą o kliencie zagranicznym należy zrobić coś więcej - stworzyć obcojęzyczną wersję strony.
Do kogo zamierzasz trafić: mieszkańca Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, a może Norwegii lub Rumunii? Należy sprawdzić, czy mieszkańcy tych państw nie posługują się w danym regionie specyficznym dialektem, a także przeanalizować, co zawierają strony zagraniczne, w jaki sposób prowadzą klienta przez ofertę, jak wygląda potencjalna ścieżka zakupowa oraz czy strony te posiadają rozszerzenia na inne kraje. Inaczej będzie wyglądało pozycjonowanie we Francji, a inaczej we Włoszech. Należy zdecydować też, czy i jaką końcówkę zyska domena (.co.uk, .de, .fr, .com), czy witryna będzie miała kilka wersji językowych, czy klienci mają sami wybierać preferencje językowe i tak dalej.
Pamiętajmy, że za tworzenie treści dla specyficznego rynku odpowiedzialne będą osoby, które doskonale posługują się językiem obcym. Korzystanie z translatora przy pozycjonowaniu zagranicznym nie będzie korzystnym rozwiązaniem. Klient spoza kraju, którego chcemy na poważnie zainteresować swoją ofertą, powinien otrzymać wysokiej jakości content o unikatowym charakterze.
Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Przed wejściem ze stroną internetową na rynek zagraniczny przeprowadzimy dokładną analizę wyników wyszukiwania dla witryn konkurencji, a także sprawdzimy domenę pod kątem wymagań Google. Warto mieć przy tym na uwadze, że co prawda zasady działania wyszukiwarki są takie same dla każdego, to jednak sposób sprawdzania jakości pozycjonowanych stron internetowych może się różnić w zależności od regionu.
Trzeba zadbać więc, żeby strona internetowa spełniała wymogi narzucane przez algorytmy wyszukiwarki. Powinna zostać zoptymalizowana tak, aby nie nikt nie miał jej nic do zarzucenia pod względem technicznym: szybkie ładowania, responsywność (umiejętność dostosowania witryny do rozmiaru okna przeglądarki), użyteczność, unikatowość - to tylko niektóre cechy, o jakie należy się zatroszczyć, jeśli chcemy odnaleźć się w pozycjonowaniu zagranicznym. Witryna powinna również odpowiadać na oczekiwania robotów, jeśli chodzi o język typowy dla regionu, w którym chcemy się promować. Porządnie przeprowadzona optymalizacja otworzy drogę do międzynarodowego SEO.
Niby wszystko odbywa się tak samo, a jednak inaczej. Jak zaistnieć w globalnej sieci? Potrzebna będzie dobra strategia działania. W ramach naszych usług pozycjonowania stron zagranicznych, najczęściej mamy do czynienia z witrynami po angielsku oraz niemiecku.
Skorzystaj z naszego autorskiego narzędzia, uzyskasz informacje w niecałą minutę!
Pozycjonowanie stron angielskich
Pozycjonowanie stron niemieckich
Zagraniczne SEO lokalne
Fraza | Prognozowana miesięczna liczba zapytań wg Planera Słów Kluczowych |
---|---|
mobilier de jardin paris | 40 |
restaurant lyon centre | 590 |
marseille hotel pas cher | 720 |
esthéticienne toulouse | 2 400 |
Fraza | Prognozowana miesięczna liczba zapytań wg Planera Słów Kluczowych |
---|---|
negozio di scarpe milano | 880 |
garden fence panels dublin | 170 |
boty praha | 140 |
tannlege oslo sentrum | 320 |
Cennik i koszty pozycjonowania stron za granicą
Pozycjonowanie zagraniczne – czy warto?
Co zyskujesz we współpracy z nami?
FAQ
- Czy pozycjonowanie międzynarodowe musi być wykonane przez lokalną agencję SEO?
Nie – i to jest dobra wiadomość! Możesz korzystać ze wsparcia polskiej agencji SEO, a jednocześnie pozycjonować się za granicą. Do zalet takiego rozwiązania należy zaliczyć niższe koszty SEO niż w przypadku firmy działającej lokalnie w danym kraju, komunikatywność na wysokim poziomie, a także stały, w tym bezpośredni kontakt ze specjalistami. Ograniczeniem nie będzie w takiej sytuacji ani język, ani strefa czasowa. Płatność za usługę odbywa się przy użyciu polskiej waluty – a każda taka dodatkowa oszczędność jest jak najbardziej wskazana. Korzystając z usług polskiej agencji SEO o zasięgu międzynarodowym, otrzymujesz wsparcie na wysokim poziomie. Poza tym, jest to po prostu o wiele wygodniejsze rozwiązanie. Nie musisz tracić czasu na szukanie lokalnej firmy, która zajmie się SEO strony internetowej. Dobra znajomość środowiska internetowego, dostęp do nowoczesnych narzędzi, doświadczenie i elastyczność masz tu – na wyciągnięcie ręki!
- Co jest potrzebne, aby promować witrynę na rynek zagraniczny?
Jeśli chcesz pozycjonować się na rynku niemieckim, francuskim czy włoskim, należy stworzyć zagraniczną wersję Twojej strony internetowej. Istnieje kilka rozwiązań, które pokrótce scharakteryzujemy.
Jednym z nich jest subdomena. Stanowi rozszerzenie strony w wersji polskiej o dodatkową podstronę po niemiecku, włosku czy francusku. Skrót sugerujący, z jakim językiem mamy do czynienia, umieszcza się na początku adresu - np. https://fr.strona.pl/. Rozwiązanie tego typu ma jednak zasadniczą wadę: ze względu na przypisanie adresu witryny, wyszukiwarka może głównie wiązać ją z lokalizacją w Polsce, a nie we Francji.
Rozwiązaniem jest też stworzenie katalogów językowych w obrębie jednej domeny - np. https://strona.pl/de/. Wystarczy przygotować kilka wersji, które użytkownik wybiera po wejściu na stronę główną. Jest to co prawda najłatwiejsze z dostępnych rozwiązań, ale zarazem najmniej efektywne pod względem pozycjonowania zagranicznego.
Najlepszym i rekomendowanym przez nas wyjściem jest stworzenie osobnej domeny w konkretnej wersji językowej. W takim przypadku witryna zyskuje adekwatnie końcówkę .fr dla Francji, .de dla Niemiec, it. dla Włoch i tak dalej. To ważne z punktu widzenia pozycjonowania zagranicznego – w ten sposób domena zyskuje większe zaufanie nie tylko w oczach wyszukiwarki Google, ale także użytkowników sieci. Widząc, że strona jest niemiecka lub francuska, zagraniczny klient chętniej zapozna się z jej zawartością niż gdyby posiadała skrót .com czy .pl.
- Czy potrzebna jest siedziba firmy w danym kraju, aby móc ją tam promować?
Nie musisz posiadać siedziby za granicą, aby zdecydować się na międzynarodowe pozycjonowanie. Włochy, Niemcy czy Francja – te wszystkie kraje pozostają otwarte, nawet jeśli firma jest zlokalizowana w Polsce.
Jednak ze względu na korzyści, jakie niesie dla takich działań zgodność informacji NAP (Name, Address, Phone Number), warto rozważyć stworzenie takiego oddziału. To oczywiście spory koszt, na który nie musisz się godzić. Dlatego proponujemy inną, znacznie korzystniejszą alternatywę - wirtualne biuro. Zyskasz w ten sposób dodatkową możliwość promowania firmy nie tylko na samej stronie internetowej, ale także w na Mapach Google czy w katalogach branżowych.
Posiadasz oddział firmy za granicą? Świetnie! Koniecznie poinformuj o tym klientów. Zadbaj o poprawność NAP w danych kontaktowych, stwórz wizytówkę na Mapach Google, umieszczając w niej najważniejsze informacje o firmie, stwórz krótkie opisy i dodaj je do katalogów branżowych funkcjonujących na terenie danego kraju.
- Ile trwa zagraniczne pozycjonowanie strony?
Odpowiedź może być tylko jedna: to zależy. I nie jest ona wymijająca, ale jak najbardziej zgodna z rzeczywistością.
Najważniejsze, co musisz wiedzieć to fakt, że zagraniczne pozycjonowanie stron to proces długotrwały. Wpływ na sukces SEO ma całe mnóstwo czynników, które składają się na przewidywane rezultaty. Trzeba mieć świadomość, że wyszukiwarka Google jest środowiskiem, w którym główną rolę odgrywają algorytmy. To do ich wymogów, prócz rzecz jasna samych użytkowników sieci, musimy się dostosować, aby mówić o zadowalających efektach pozycjonowania za granicą. Do tego wszystkiego należy dołączyć również konkurencję - zamiast spoczywać na laurach, stale śledzi trendy i podejmuje wiele starań, aby nie pozostawać w tyle. Międzynarodowe SEO jest pod tym względem szczególnym wyzwaniem.
Pozycjonowanie strony za granicą z pewnością będzie przebiegało sprawniej i szybciej, jeśli prowadzeniem SEO zajmą się specjaliści tacy jak my.
- Czy zagraniczne wersje Google posiadają te same algorytmy, co wersja polska?
Wytyczne dotyczące pozycjonowania są dla wszystkich stron internetowych takie same – bez względu na lokalizację. Za każdym razem algorytmy będą zwracać uwagę na właściwe działanie witryny pod kątem technicznym, wysoką jakość contentu, poprawność językową adekwatną dla danego kraju, różnorodność treści czy responsywność i szybkość ładowania strony. Poszczególnie rynki mogą się między sobą różnić, jednak najważniejsza zawsze pozostaje użytkownik. Webmasterzy muszą kierować się takimi samymi zasadami tak we Francji, jak i we Włoszech, Niemczech czy Polsce.
Jednocześnie jednak warto pamiętać, że zasady działania algorytmów Google nie są w pełni jawne. Nie sposób powiedzieć więc, czy roboty wyszukiwarki wracają uwagę na identyczne aspekty pozycjonowania w zależności od rynku. Do tego trzeba mieć też na uwadze wpływ konkurencji, który może różnić się od zabiegów stosowanych w poszczególnych krajach. Dowodzi to jednak tylko jednego - porządna analiza SEO to podstawa pozycjonowania za granicą!