61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Oferta

Pozycjonowanie stron za granicą

Można powiedzieć, że w polskim Internecie osiągnąłeś już wszystko. Włożyłeś sporo pracy w to, żeby marka stała się rozpoznawalna. Z Twoich usług korzystają już nie tylko lokalsi, ale także mieszkańcy małych i dużych miast rozsianych po całym kraju. Coraz częściej towarzyszy Ci jednak pewien niedosyt... Słusznie, ponieważ możesz zdziałać znacznie więcej! Jeśli czujesz, że łapiesz wiatr w żagle, wykorzystaj ten moment i daj się poznać za granicą. Międzynarodowe SEO to szansa na to, aby zaistnieć w wyobraźni jeszcze szerszej grupy odbiorców - czyli potencjalnych klientów. Czym jest pozycjonowanie zagraniczne oraz w jaki sposób wypromować swoją działalność poza Polską?

Na czym polega pozycjonowanie za granicą?

Zanim wypłyniesz na szerokie wody dowiedz się, czym jest pozycjonowanie stron za granicą. To wszelkie działania z zakresu SEO, które mają za zadanie wypromować stronę internetową na rynkach międzynarodowych. Będzie to zarazem taka optymalizacja zawartości witryny, która ułatwi robotom wyszukiwarki Google ustalić, na terenie jakiego kraju chcesz zyskać rozpoznawalność, a tym samym zainteresować klientów obcojęzycznych.
Bądź widoczny w Google!
Sprawdzimy Twoją stronę WWW i przygotujemy dla Ciebie ofertę
Pod pewnymi względami pozycjonowanie stron we Francji czy Niemczech przypomina SEO prowadzone w Polsce – prace w tym samym zakresie obejmują działania off-site i on-site. Wszystko odbywa się też w podobnym środowisku, czyli wyszukiwarce Google. Wytyczne są zatem takie same. Różnica dotyczy jednak specyfiki danego rynku oraz języka przekazu.
Co to znaczy? Nie wystarczy dobrze przeprowadzona optymalizacja witryny. Jeśli firma ma istnieć nie tylko lokalnie, ale także globalnie, należy poznać potrzeby klienta zagranicznego oraz zasady rządzące rynkiem, z którym nie miało się dotąd do czynienia. Właśnie to czyni pozycjonowanie stron za granicą procesem bardziej złożonym niż działania SEO podejmowane w polskiej sieci.
Pozycjonowanie za granicą różni się od zadań realizowanych w ramach klasycznego SEO, zależy też od wielu różnych czynników, na które dotychczas nie trzeba było zwracać uwagi. Jak odnaleźć się w tym nowym i nie do końca poznanym środowisku? Konieczne będzie przeprowadzenie analizy:
  • słów kluczowych,
  • konkurencji,
  • specyfiki rynku,
  • wyników wyszukiwania.
1. Analiza słów kluczowych

Dobór odpowiednich fraz kluczowych, adekwatnych do branży i dopasowanych do potrzeb użytkowników, to równie ważny aspekt pozycjonowania stron za granicą. Podobnie jak w przypadku SEO na rodzimym gruncie, muszą to być słowa jak najlepiej opisujące prowadzoną działalność, a co więcej, zróżnicowane, zarówno pod kątem konkurencji, jak i odbiorców.

W pozycjonowaniu zagranicznym nie warto ograniczać się tylko do kilku najpopularniejszych określeń. Istotne dla skuteczności rankingowania w wyszukiwarkach międzynarodowych jest stosowanie wyrażeń, które określą wszystkie świadczone usługi czy sprzedawane produkty. Nie zapominajmy też o frazach z tzw. długiego ogona (cenionych szczególnie na rynku niemieckim). Z jednej strony mamy na uwadze całą chmurę wyrażeń, a z drugiej – precyzyjne i dokładne wyrażenia typu long-tali.

2. Analiza konkurencji

Możemy się założyć, że polskie firmy, z jakimi prowadzisz rywalizację w skutecznym pozycjonowaniu, znasz wręcz od podszewki. Ale tego samego nie możesz powiedzieć o przedsiębiorstwach o zasięgu globalnym, z którymi zamierzasz konkurować. Niezwykle ważne jest, aby nie pominąć tego etapu analizy. W przeciwnym razie nie dowiemy się, w jaki sposób wejść na rynek i dać się poznać, aby zainteresować klientów zagranicznych.

Należy dowiedzieć się zatem, jak duża jest konkurencja na rynku międzynarodowym i jak wyglądają strony internetowe firm, z którymi staniemy w wyścigu o uwagę odbiorców. Na tej podstawie odkryjemy również, jak wiele pracy na poziomie SEO należy wykonać, aby strona mogła wyjść pozycjonować się poza Polską i jak wiele czasu potrzebuje, aby przebić się z prezentowaną ofertą.

3. Analiza specyfiki rynku

Zanim marka zacznie być rozpoznawalna, należy sprawdzić, czym charakteryzuje się dany rynek. Dzięki temu można dowiedzieć się, w jaki sposób stawiać pierwsze kroki na nieznanym gruncie. Obserwacja innych stron i ich zawartości to nie wszystko. Nie sposób wyjść poza pozycjonowanie lokalne z witryną, w której dostępne są treści i materiały wyłącznie w języku polskim. Z myślą o kliencie zagranicznym należy zrobić coś więcej - stworzyć obcojęzyczną wersję strony.

Do kogo zamierzasz trafić: mieszkańca Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, a może Norwegii lub Rumunii? Należy sprawdzić, czy mieszkańcy tych państw nie posługują się w danym regionie specyficznym dialektem, a także przeanalizować, co zawierają strony zagraniczne, w jaki sposób prowadzą klienta przez ofertę, jak wygląda potencjalna ścieżka zakupowa oraz czy strony te posiadają rozszerzenia na inne kraje. Inaczej będzie wyglądało pozycjonowanie we Francji, a inaczej we Włoszech. Należy zdecydować też, czy i jaką końcówkę zyska domena (.co.uk, .de, .fr, .com), czy witryna będzie miała kilka wersji językowych, czy klienci mają sami wybierać preferencje językowe i tak dalej.

Pamiętajmy, że za tworzenie treści dla specyficznego rynku odpowiedzialne będą osoby, które doskonale posługują się językiem obcym. Korzystanie z translatora przy pozycjonowaniu zagranicznym nie będzie korzystnym rozwiązaniem. Klient spoza kraju, którego chcemy na poważnie zainteresować swoją ofertą, powinien otrzymać wysokiej jakości content o unikatowym charakterze.

4. Analiza wyników wyszukiwania

Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Przed wejściem ze stroną internetową na rynek zagraniczny przeprowadzimy dokładną analizę wyników wyszukiwania dla witryn konkurencji, a także sprawdzimy domenę pod kątem wymagań Google. Warto mieć przy tym na uwadze, że co prawda zasady działania wyszukiwarki są takie same dla każdego, to jednak sposób sprawdzania jakości pozycjonowanych stron internetowych może się różnić w zależności od regionu.

Trzeba zadbać więc, żeby strona internetowa spełniała wymogi narzucane przez algorytmy wyszukiwarki. Powinna zostać zoptymalizowana tak, aby nie nikt nie miał jej nic do zarzucenia pod względem technicznym: szybkie ładowania, responsywność (umiejętność dostosowania witryny do rozmiaru okna przeglądarki), użyteczność, unikatowość - to tylko niektóre cechy, o jakie należy się zatroszczyć, jeśli chcemy odnaleźć się w pozycjonowaniu zagranicznym. Witryna powinna również odpowiadać na oczekiwania robotów, jeśli chodzi o język typowy dla regionu, w którym chcemy się promować. Porządnie przeprowadzona optymalizacja otworzy drogę do międzynarodowego SEO.

Niby wszystko odbywa się tak samo, a jednak inaczej. Jak zaistnieć w globalnej sieci? Potrzebna będzie dobra strategia działania. W ramach naszych usług pozycjonowania stron zagranicznych, najczęściej mamy do czynienia z witrynami po angielsku oraz niemiecku.

Nie wiesz jak oceniana jest Twoja strona WWW?
Skorzystaj z naszego autorskiego narzędzia, uzyskasz informacje w niecałą minutę!

Pozycjonowanie stron angielskich

Angielski to jeden z najczęściej używanych języków w kontaktach międzynarodowych (tuż obok niemieckiego czy francuskiego). W praktyce oznacza to duży potencjał biznesowy pod kątem promowania firmy w sieci. Pozycjonowanie stron internetowych w tym języku pozwoli Ci dotrzeć do znacznie większej grupy odbiorców z różnych krajów – Wielkiej Brytanii, Irlandii, czy Stanów Zjednoczonych. Dowiedz się więcej o naszej ofercie SEO dla stron w języku angielskim.

Pozycjonowanie stron niemieckich

Kierunek - zachód! To rynek równie atrakcyjny, jak i pełen ciekawych możliwości, a zagraniczna konkurencja nie musi być tak duża, jak w Polsce. Pozycjonowanie stron niemieckich może odbywać się w ramach całego kraju (Niemcy, Austria, czy Szwajcaria) lub konkretnym rejonie – wszystko zależy od tego, gdzie będziesz chcieć dotrzeć ze swoją ofertą produktów lub usług. Sprawdź, co możemy Ci zaproponować w ramach naszej usługi SEO!

Zagraniczne SEO lokalne

Międzynarodowe SEO w żaden sposób nie wyklucza pozycjonowania lokalnego - wręcz przeciwnie! Optymalizacja witryny z uwzględnieniem miasta czy dzielnicy niesie za sobą mnóstwo korzyści. Jeśli natomiast promowanie strony internetowej ma przebiegać zgodnie z założeniem, należy dobrze zapoznać się z kolorytem regionu, w którym chcemy poszukać nowej grupy klientów.
To wszystko ma oczywiście bezpośredni wpływ na pozycjonowanie. Francja, dla przykładu, to kraj o sporym potencjale, gdyby wziąć pod uwagę przyzwyczajenia użytkowników sieci. Podobnie jak w Polsce, z wyszukiwarki Google korzysta tam niemal 95% społeczeństwa. Szansę na rozwój można upatrywać również w tym, że to właśnie we Francji istnieje jedna z największych i najlepiej rozwiniętych gospodarek na świecie.
Warto rozwinąć tam skrzydła nie tylko w ujęciu globalnym, ale także lokalnym. Zastanówmy się przez chwilę, jaki interes można założyć w sercu Paryża: firma taksówkarska, biuro tłumaczeń dla turystów, aranżacja mieszkań... skupiając się na potrzebach mniejszej grupy odbiorców zyskujesz dostęp do całego mnóstwa ofert za granicą. Wystarczy mieć pomysł, dostosować ofertę do specyfiki danego miejsca, a następnie zoptymalizować stronę internetową tak, aby szybko zdobyła pozycję na lokalnym gruncie w innym państwie - dlaczego nie właśnie we Francji?
FrazaPrognozowana miesięczna liczba zapytań wg Planera Słów Kluczowych
mobilier de jardin paris40
restaurant lyon centre590
marseille hotel pas cher720
esthéticienne toulouse2 400
Inny przykład: być może prowadzisz dobrze prosperujący sklep internetowy i miejsce, z którego pochodzi odbiorca, nie ma większego znaczenia. Skupiasz się wówczas na tym, aby strona posiadała kilka wersji językowych. Dzięki temu odbiorcy bez problemu odnajdą w Twojej ofercie to, czego potrzebują.
Załóżmy jednak, że prowadzisz mobilny warsztat samochodowy. Siedziba firmy mieści się w Kostrzynie nad Odrą. Myślisz o poszerzeniu działalności o niemieckie miasta leżące w promieniu 200 km od granicy z Polską. Nie wystarczy, że zamieścisz ogłoszenie na stronie głównej. Pomyśl raczej o takim pozycjonowaniu witryny, które przyciągnie uwagę klientów niemieckojęzycznych mieszkających w okolicy Berlina, Magdeburga, Lipna czy Drezna. Wszystkie te informacje powinny znaleźć się w danych kontaktowych oraz opisie usługi. Dobra optymalizacja to sposób na większą liczbę wyświetleń w danym regionie – tym, który najbardziej Cię interesuje. SEO z uwzględnieniem całego terytorium Niemiec mija się z celem. Szczególnie w przypadku małych i średnich firm.
FrazaPrognozowana miesięczna liczba zapytań wg Planera Słów Kluczowych
negozio di scarpe milano880
garden fence panels dublin170
boty praha140
tannlege oslo sentrum320

Cennik i koszty pozycjonowania stron za granicą

Pozycjonowanie zagranicznych stron z jednej strony przypomina działania SEO dla promocji polskich witryn, a z drugiej nieco się od niego różni. Cena zależeć będzie w dużej mierze od tego, jakich efektów oczekujesz oraz na jakim obszarze chcesz się promować.
Jeśli strona jest stosunkowo nowa lub wręcz przeciwnie – dawno nie była ulepszana, należy liczyć się z kosztem dostosowania witryny do aktualnych wymogów stawianych współczesnym wyszukiwarkom internetowym. Należy mieć też na uwadze, że content w obcym języku jest po prostu droższy. Przygotowanie treści na stronę – opisów kategorii bądź tekstów blogowych – zleca się albo copywriterowi dobrze znającemu dany język, albo przekazuje do tłumacza. Pozycjonowanie stron we Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii czy innym kraju nierzadko wymaga też wykupienia nowej domeny oraz dodatkowych działań w zakresie hostingu. To wszystko ma jednak jeden cel: przyczynić się do właściwego odbioru strony przez użytkowników sieci.
Nie oznacza to jednak, że za pozycjonowanie zagraniczne zapłaci się dużo więcej niż za działania SEO na gruncie krajowym. O szczegółach dowiesz się w trakcie przeprowadzenia audytu. Zyskasz czas zarówno na podjęcie decyzji, jak i przygotowanie dodatkowego budżetu. Pamiętaj też, że promowanie witryny w rozumieniu globalnym jest procesem długotrwałym, a zatem wymagającym nie tylko większych nakładów finansowych, ale także cierpliwości.

Pozycjonowanie zagraniczne – czy warto?

Jeśli rynek lokalny jest już Twój, cieszysz się zainteresowaniem polskiego klienta i szukasz nowych ścieżek rozwoju, to pozycjonowanie zagraniczne jest stworzone dla Ciebie. Dzięki działaniom SEO zogniskowanym na promocję międzynarodową zyskujesz zainteresowanie wśród szerszej grupy konsumentów, docierasz dalej niż konkurencja, marka staje się też bardziej rozpoznawalna. A co najważniejsze - nie stoisz w miejscu! To świetne wyjście dla właścicieli dużych przedsiębiorstw, którzy myślą o ekspansji rynków europejskich i światowych, a także firm funkcjonujących w obszarach, dla których dostęp do klienta zagranicznego jest wręcz wskazany (branża turystyczna, transportowa, szkoleniowa, e-commerce i podobne).
Nie każdy jednak zyska na pozycjonowaniu strony za granicą. Jeśli prowadzisz małą firmę, działasz przede wszystkim lokalnie i świadczysz usługi dla niewielkiej grupy osób, skup się raczej na działaniach SEO, które pozwolą na promocję w najbliższej okolicy. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby zastanowić się nad zagranicznym SEO lokalnym - szczególnie, jeśli firma zlokalizowana jest w obszarze przygranicznym. Przed podjęciem ostatecznej decyzji dobrze jest zastanowić się nad tym, jakich realnych efektów w pozycjonowaniu oczekujesz, co jest Twoim celem i czy tak duża rewolucja rzeczywiście pomoże w promocji marki.
Co zyskujesz we współpracy z nami?
Pozycjonowaniem za granicą może zająć się polska agencja SEO – bez żadnych przeszkód! Z naszej strony możesz liczyć przede wszystkim na dobrze przemyślaną i skonstruowaną strategię działania. Już na początku współpracy otrzymasz od wskazówki na temat tego, w którym kierunku warto podążyć, aby wypromować witrynę na świecie.
Na podstawie audytu SEO przygotujemy indywidualną ofertę na międzynarodowe pozycjonowanie strony. Nie ukrywamy, że nieocenione w trafnej prognozie efektów okaże się Twoje wsparcie. Będziemy chcieli dowiedzieć się, jakie masz oczekiwania, co chcesz osiągnąć poprzez promocję poza granicami Polski, a także jakie są Twoje własne pomysły na reklamę w Internecie. Na tej podstawie dopasujemy odpowiednie narzędzia SEO, przeprowadzimy analizy i zaplanujemy działania - zarówno w zakresie krótkoterminowym, jak i długoterminowym.
Z naszej strony możesz liczyć na szeroki zakres usług - od audytu serwisu, przez analizę konkurencji, słów kluczowych, specyfiki rynku i wyników wyszukiwania, aż po optymalizację witryny. Bez znaczenia jest, na terenie którego kraju zechcesz się pozycjonować: Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Czech czy Holandii - możesz liczyć na nasze profesjonalne wsparcie!

FAQ

  • Czy pozycjonowanie międzynarodowe musi być wykonane przez lokalną agencję SEO?

    Nie – i to jest dobra wiadomość! Możesz korzystać ze wsparcia polskiej agencji SEO, a jednocześnie pozycjonować się za granicą. Do zalet takiego rozwiązania należy zaliczyć niższe koszty SEO niż w przypadku firmy działającej lokalnie w danym kraju, komunikatywność na wysokim poziomie, a także stały, w tym bezpośredni kontakt ze specjalistami. Ograniczeniem nie będzie w takiej sytuacji ani język, ani strefa czasowa. Płatność za usługę odbywa się przy użyciu polskiej waluty – a każda taka dodatkowa oszczędność jest jak najbardziej wskazana. Korzystając z usług polskiej agencji SEO o zasięgu międzynarodowym, otrzymujesz wsparcie na wysokim poziomie. Poza tym, jest to po prostu o wiele wygodniejsze rozwiązanie. Nie musisz tracić czasu na szukanie lokalnej firmy, która zajmie się SEO strony internetowej. Dobra znajomość środowiska internetowego, dostęp do nowoczesnych narzędzi, doświadczenie i elastyczność masz tu – na wyciągnięcie ręki!

  • Co jest potrzebne, aby promować witrynę na rynek zagraniczny?

    Jeśli chcesz pozycjonować się na rynku niemieckim, francuskim czy włoskim, należy stworzyć zagraniczną wersję Twojej strony internetowej. Istnieje kilka rozwiązań, które pokrótce scharakteryzujemy.

    Jednym z nich jest subdomena. Stanowi rozszerzenie strony w wersji polskiej o dodatkową podstronę po niemiecku, włosku czy francusku. Skrót sugerujący, z jakim językiem mamy do czynienia, umieszcza się na początku adresu - np. https://fr.strona.pl/. Rozwiązanie tego typu ma jednak zasadniczą wadę: ze względu na przypisanie adresu witryny, wyszukiwarka może głównie wiązać ją z lokalizacją w Polsce, a nie we Francji.

    Rozwiązaniem jest też stworzenie katalogów językowych w obrębie jednej domeny - np. https://strona.pl/de/. Wystarczy przygotować kilka wersji, które użytkownik wybiera po wejściu na stronę główną. Jest to co prawda najłatwiejsze z dostępnych rozwiązań, ale zarazem najmniej efektywne pod względem pozycjonowania zagranicznego.

    Najlepszym i rekomendowanym przez nas wyjściem jest stworzenie osobnej domeny w konkretnej wersji językowej. W takim przypadku witryna zyskuje adekwatnie końcówkę .fr dla Francji, .de dla Niemiec, it. dla Włoch i tak dalej. To ważne z punktu widzenia pozycjonowania zagranicznego – w ten sposób domena zyskuje większe zaufanie nie tylko w oczach wyszukiwarki Google, ale także użytkowników sieci. Widząc, że strona jest niemiecka lub francuska, zagraniczny klient chętniej zapozna się z jej zawartością niż gdyby posiadała skrót .com czy .pl.

  • Czy potrzebna jest siedziba firmy w danym kraju, aby móc ją tam promować?

    Nie musisz posiadać siedziby za granicą, aby zdecydować się na międzynarodowe pozycjonowanie. Włochy, Niemcy czy Francja – te wszystkie kraje pozostają otwarte, nawet jeśli firma jest zlokalizowana w Polsce.

    Jednak ze względu na korzyści, jakie niesie dla takich działań zgodność informacji NAP (Name, Address, Phone Number), warto rozważyć stworzenie takiego oddziału. To oczywiście spory koszt, na który nie musisz się godzić. Dlatego proponujemy inną, znacznie korzystniejszą alternatywę - wirtualne biuro. Zyskasz w ten sposób dodatkową możliwość promowania firmy nie tylko na samej stronie internetowej, ale także w na Mapach Google czy w katalogach branżowych.

    Posiadasz oddział firmy za granicą? Świetnie! Koniecznie poinformuj o tym klientów. Zadbaj o poprawność NAP w danych kontaktowych, stwórz wizytówkę na Mapach Google, umieszczając w niej najważniejsze informacje o firmie, stwórz krótkie opisy i dodaj je do katalogów branżowych funkcjonujących na terenie danego kraju.

  • Ile trwa zagraniczne pozycjonowanie strony?

    Odpowiedź może być tylko jedna: to zależy. I nie jest ona wymijająca, ale jak najbardziej zgodna z rzeczywistością.

    Najważniejsze, co musisz wiedzieć to fakt, że zagraniczne pozycjonowanie stron to proces długotrwały. Wpływ na sukces SEO ma całe mnóstwo czynników, które składają się na przewidywane rezultaty. Trzeba mieć świadomość, że wyszukiwarka Google jest środowiskiem, w którym główną rolę odgrywają algorytmy. To do ich wymogów, prócz rzecz jasna samych użytkowników sieci, musimy się dostosować, aby mówić o zadowalających efektach pozycjonowania za granicą. Do tego wszystkiego należy dołączyć również konkurencję - zamiast spoczywać na laurach, stale śledzi trendy i podejmuje wiele starań, aby nie pozostawać w tyle. Międzynarodowe SEO jest pod tym względem szczególnym wyzwaniem.

    Pozycjonowanie strony za granicą z pewnością będzie przebiegało sprawniej i szybciej, jeśli prowadzeniem SEO zajmą się specjaliści tacy jak my.

  • Czy zagraniczne wersje Google posiadają te same algorytmy, co wersja polska?

    Wytyczne dotyczące pozycjonowania są dla wszystkich stron internetowych takie same – bez względu na lokalizację. Za każdym razem algorytmy będą zwracać uwagę na właściwe działanie witryny pod kątem technicznym, wysoką jakość contentu, poprawność językową adekwatną dla danego kraju, różnorodność treści czy responsywność i szybkość ładowania strony. Poszczególnie rynki mogą się między sobą różnić, jednak najważniejsza zawsze pozostaje użytkownik. Webmasterzy muszą kierować się takimi samymi zasadami tak we Francji, jak i we Włoszech, Niemczech czy Polsce.

    Jednocześnie jednak warto pamiętać, że zasady działania algorytmów Google nie są w pełni jawne. Nie sposób powiedzieć więc, czy roboty wyszukiwarki wracają uwagę na identyczne aspekty pozycjonowania w zależności od rynku. Do tego trzeba mieć też na uwadze wpływ konkurencji, który może różnić się od zabiegów stosowanych w poszczególnych krajach. Dowodzi to jednak tylko jednego - porządna analiza SEO to podstawa pozycjonowania za granicą!

Zadaj pytanie ekspertowi
 
Administratorem danych osobowych jest Sunrise System sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Poznaniu. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty.
Polityka Prywatności Sunrise System
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się