Wyższy standard skuteczności
Lokalizacje

Pozycjonowanie lokalne - Warszawa

Ponad 1,7 miliona mieszkańców to gigantyczny rynek, w którym swoje miejsce znajdują nie tylko duże firmy, „sieciówki” i najbardziej znane marki. Tak duża liczba potencjalnych Klientów pozwala również rozwinąć skrzydła znacznie mniejszym sklepikom czy firmom usługowym, które mają szansę dotrzeć ze swoją ofertą do tysięcy, a nawet dziesiątek tysięcy odbiorców w swojej najbliższej okolicy. Oczywiście, nasza firma „sama” się nie zareklamuje – postawienie szyldu i marketing szeptany to w dobie zaciętej konkurencji zdecydowanie za mało. A nawet stosunkowo niewielka inwestycja w pozycjonowanie lokalne w Warszawie może przynieść znaczące korzyści.

Wśród warszawskich firm rynek lokalny jest często nieco zaniedbywany – skupiamy się na szerszej promocji, która potencjalnie dociera do większego grona konsumentów. Nawet promocja skupiona na terenie całego miasta, choć już lokalna, to w przypadku miasta stołecznego wciąż obejmuje bardzo duży obszar – i bardzo dużo odbiorców, o których uwagę walczą tysiące firm.
Google jednak od jakiegoś czasu doskonale rozumie funkcjonowanie największych, nowoczesnych miast. I daje nam rozwiązania oraz możliwości pozwalające skupić się na swoim realnym sąsiedztwie, a więc na poszczególnych dzielnicach. Dzięki temu pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie dociera do jeszcze lepiej sprecyzowanych odbiorców i daje szansę firmom lokalnym na zaistnienie na Ursynowie, Wawrze, Pradze, Targówku, Bielanach i w innych lokalizacjach.
Źródło: warszawa.onet.pl

Czy pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie się opłaca?

Częstym zarzutem, jakie firmy wysuwają przeciwko pozycjonowaniu lokalnemu, skupionemu na mniejszym obszarze, jest zasięg. W końcu skoro można (potencjalnie) dotrzeć ze swoją reklamą do dwóch, pięciu czy nawet dziesięciu milionów Polaków, dlaczego skupiać się tylko na kilkudziesięciu tysiącach?
Odpowiedź jest prosta – duży zasięg nie zawsze przekłada się na zwiększone obroty firmy. Znacznie ważniejsze jest dotarcie do odpowiednich odbiorców w odpowiednim czasie i zaoferowanie im tego, czego poszukują. Co ciekawe, taki odbiorca często w mniejszym stopniu patrzy na cenę, a bardziej na dostępność tego produktu czy tej usługi, której poszukuje w danym momencie.
Natychmiastowa odpowiedź na potrzeby
Warszawiacy, być może nawet w większym stopniu niż mieszkańcy innych miast, oczekują spełnienia swoich potrzeb tu i teraz. Pokazują to np. badania Google, wg których od 2015 roku zanotowano aż 120% wzrost mobilnych zapytań związanych z dostawą tego samego dnia.
Nie chcemy czekać – zabiegani warszawiacy oczekują odnalezienia odpowiedniego fachowca możliwie szybko, blisko i skorzystania z jego usług właściwie natychmiast. I tu pojawia się szansa dla mniejszych firm lokalnych, które zwykle docierają do mniejszego grona odbiorców. Choć mniejsze grono odbiorców wcale nie oznacza małego!
Na przykład na Mokotowie możemy z pozycjonowaniem lokalnym trafić do ok. 220 tysięcy mieszkańców, na Pradze Południe to prawie 180 tysięcy mieszkańców, a na Ursynowie – ok. 150 tysięcy! To więcej niż liczba mieszkańców wielu dużych, polskich miast!
DzielnicaLiczba mieszkańców (stan na 01.01.2017)
Bemowo120449
Białołęka116127
Bielany131957
Mokotów217815
Ochota83592
Praga-Południe178447
Praga-Północ65904
Rembertów24105
Śródmieście118301
Targówek123535
Ursus58233
Ursynów149843
Wawer74932
Wesoła24811
Wilanów35170
Włochy41423
Wola138508
Żoliborz50825
W rezultacie na stosunkowo niewielkim obszarze docieramy do gigantycznej liczby potencjalnych odbiorców. A jednocześnie nie konkurujemy z firmami z całego miasta czy kraju, a jedynie z ograniczoną liczbą lokalnych przedsiębiorców.
SEO idealne dla mniejszych firm + nisza dla dużych biznesów
Niewielkie przedsiębiorstwa lokalne mają więc ogromną szansę trafienia w niszę, którą często pomijają największe korporacje. Jeśli trafimy do użytkownika, który chce tu i teraz skorzystać z naszej oferty, a konkurencja (nawet ta, która oferuje niższe ceny) znajduje się na drugim końcu miasta lub po prostu jest teraz zamknięta, istnieje spore prawdopodobieństwo, że to my zostaniemy wybrani.
Z kolei duże firmy, które dotychczas nie skupiały się na pozycjonowaniu lokalnym w Warszawie, mogą zacząć wykorzystywać możliwości SEO skierowanego na konkretne dzielnice stolicy i zyskać dodatkowy ruch na swojej stronie internetowej.

Charakterystyka lokalnego pozycjonowania stron w Warszawie

SEO lokalne jest tym skuteczniejsze, im więcej mieszkańców jest w naszym najbliższym sąsiedztwie. Jak już wskazaliśmy wcześniej, w przypadku Warszawy jest to nawet sporo powyżej 100 tysięcy potencjalnych Klientów! Wniosek jest prosty: skupiając się na pozycjonowaniu swojej strony internetowej w swojej dzielnicy (nawet w tej potencjalnie nieco mniejszej, jak Ochota czy Żoliborz), trafiamy do ogromnego grona użytkowników, którzy codziennie poszukują naszych usług i produktów. A siedziba naszej firmy znajduje się tuż przy ich mieszkaniu!
Google dostrzega podział na dzielnice
W ogromnych miastach w USA wyszukiwarka Google już od dłuższego czasu dzieli miasta na mniejsze tzw. „sąsiedztwa” (ang. „neighborhoods”). Dzięki temu odpowiedzi na lokalne zapytania użytkowników mogą być jeszcze precyzyjniejsze. W Warszawie taki podział również został zastosowany, dzięki czemu pozycjonowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania jest jeszcze skuteczniejsze.
Na przykład użytkownik z Ursynowa, który szuka restauracji na smartfonie, nie otrzyma już wyników z Białołęki, ale ze swojej najbliższej okolicy. Oczywiście, chyba że wskaże, że chce znaleźć restaurację właśnie na Białołęce.
Warszawa oraz okolice!
W ramach pozycjonowanie lokalnego w Warszawie nie zapominamy też o okolicznych miejscowościach. W końcu nic nie stoi na przeszkodzie, żeby firma ze stolicy promowała się również np. w Ząbkach, Pruszkowie czy Piasecznie.
Jak więc widać, pomimo że promocja jest skupiona na odbiorcach lokalnych, może obejmować nieco większy obszar, a w rezultacie – znacznie większą grupę odbiorców. Oczywiście trzeba przy tym pamiętać, że zasada odległości od odbiorcy wciąż obowiązuje. Trzeba więc dobrze przemyśleć, w którym „sąsiedztwie” chcemy się pozycjonować w wyszukiwarce Google, żeby uzyskać najlepsze efekty biznesowe.
FrazaPrognozowana miesięczna liczba zapytań wg Planera słów kluczowych Google
pozycjonowanie warszawa590
 
mechanik samochodowy22200
mechanik samochodowy warszawa880
mechanik samochodowy ursynów210
mechanik samochodowy ursus110
 
kwiaciarnia90500
kwiaciarnia warszawa8100
kwiaciarnia ursynów880
kwiaciarnia bielany720
 
kawiarnia110000
kawiarnia warszawa9900
kawiarnia wilanów390
kawiarnia ursynów1300
kawiarnia ursus390
kawiarnia bielany720
 
drukarnia33100
drukarnia warszawa9900
drukarnia wilanów210
drukarnia ursynów590
drukarnia ursus320
drukarnia bielany390
Powyższa przykładowa lista zapytań obrazuje, jak duży potencjał ma pozycjonowanie lokalne w całej Warszawie i losowo wybranych dzielnicach Warszawy. A to tylko kilka najprostszych wyrażeń kluczowych, do których dochodzą jeszcze dziesiątki (jeśli nie setki i więcej) różnorodnych kombinacji fraz, fraz powiązanych i z tak zwanego długiego ogona (ang. long tail).

Frazy long tail (frazy z „długiego ogona”) – zwykle dłuższe i bardziej precyzyjne zapytania, wprowadzane często przez tych użytkowników, którzy są bliżej konwersji (np. zakupu, skorzystania z usług). Takie frazy są znacznie bardziej zróżnicowane, rzadziej wpisywane, ale jednocześnie jest ich znacznie więcej niż fraz „ogólnych” – najbardziej popularnych.
Dla przykładu:
  • „bielizna termoaktywna” to fraza ogólna, mało precyzyjna i niemożliwe jest określenie dokładnego zamiaru użytkownika (potencjalnie może chcieć dowiedzieć się, co to jest, poznać jej różne rodzaje, znaleźć sklepy oferujące taką bieliznę, producentów etc.);
  • „bielizna termoaktywna nike cool compression sklep warszawa” jest frazą long tail – jasno wskazuje, czego szuka użytkownik, gdzie i jaki jest jego zamiar (najprawdopodobniej kupno produktu).
Dlatego w ramach lokalnego pozycjonowania stron internetowych mamy szansę dotrzeć również do tych dodatkowych kilkudziesięciu tysięcy użytkowników miesięcznie!

Doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych warszawskich dużych, średnich i małych firm

Jako jeden z pionierów pozycjonowania w kraju, Sunrise System może pochwalić się bogatym doświadczeniem we współpracy z przedsiębiorstwami z wielu branż. Wspieramy firmy małe, średnie oraz duże w osiągnięciu sukcesu na lokalnych rynkach w całym kraju, również w Warszawie.
pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google
Opierając się na solidnych podstawach, jakie daje nam doświadczenie i perfekcyjna znajomość branży SEO w kraju i na świecie, oferujemy innowacyjne, skuteczne pozycjonowanie stron w Google. Wprowadzamy rozwiązania idealnie odpowiadające zmieniającym się potrzebom firm, użytkowników oraz największej wyszukiwarki w Polsce. Poznaj SEO Cloud®!
płatne reklamy w Google – w wyszukiwarce i sieci reklamowej
Dzięki wsparciu ekspertów z zakresu Google AdWords uzyskasz natychmiastową widoczność na interesujące Cię zapytania. Certyfikowani specjaliści skierują reklamę na wybrany przez Ciebie obszar, dobiorą optymalną grupę odbiorców i swoimi działaniami zminimalizują koszt za kliknięcie. Zyskaj więcej kliknięć przy niższych kosztach!
niestandardowe pakiety przeznaczone dla biznesów, oczekujących rozwiązań skrojonych konkretnie pod ich potrzeby
Dostrzegamy, jak różnorodne potrzeby mają warszawskie przedsiębiorstwa. Dlatego nie zamykamy swojej oferty tylko w podstawowych ramach pakietów i umów na pozycjonowanie stron internetowych. Przeprowadzimy dla Ciebie szkolenie z interesującego Cię tematu, stworzymy dodatkowe treści na Twoją stronę internetową, wdrożymy narzędzia analityczne i wykonamy wiele innych, niestandardowych działań.

Centrum Klientów Strategicznych Sunrise System

ul. Motorowa 1, Warszawa
To tutaj zebraliśmy jeden z najlepszych zespołów konsultantów, którzy chętnie spotkają się, porozmawiają na temat promocji Twojej warszawskiej firmy, a nawet przygotują interesujące szkolenie z zakresu marketingu w wyszukiwarkach internetowych.
Jak dojechać
Nasz oddział mieści się w komfortowym biurowcu w dzielnicy Praga-Południe, w którym swoją siedzibę ma również Wydawnictwo Bauer.
Na ulicę Motorową samochodem z okolic Dworca Centralnego można dostać się w ok. 15 minut, zarówno wybierając trasę obok Stadionu Narodowego (przez Aleje Jerozolimskie, Most Poniatowskiego i Wał Miedzeszyński), jak i obok Hali Torwar (przez Most Łazienkowski i dalej Aleją Stanów Zjednoczonych).
Możecie dotrzeć do naszego biura także komunikacją miejską. Dojazd autobusem linii 525 z okolic Dworca Centralnego zajmie Wam niecałe 30 minut.
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się