Wśród warszawskich firm rynek lokalny jest często nieco zaniedbywany – skupiamy się na szerszej promocji, która potencjalnie dociera do większego grona konsumentów. Nawet promocja skupiona na terenie całego miasta, choć już lokalna, to w przypadku miasta stołecznego wciąż obejmuje bardzo duży obszar – i bardzo dużo odbiorców, o których uwagę walczą tysiące firm.
Google jednak od jakiegoś czasu doskonale rozumie funkcjonowanie największych, nowoczesnych miast. I daje nam rozwiązania oraz możliwości pozwalające skupić się na swoim realnym sąsiedztwie, a więc na poszczególnych dzielnicach. Dzięki temu pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie dociera do jeszcze lepiej sprecyzowanych odbiorców i daje szansę firmom lokalnym na zaistnienie na Ursynowie, Wawrze, Pradze, Targówku, Bielanach i w innych lokalizacjach.

Źródło: warszawa.onet.pl
Bądź widoczny w Google!
Sprawdzimy Twoją stronę WWW i przygotujemy dla Ciebie ofertę
Sprawdzimy Twoją stronę WWW i przygotujemy dla Ciebie ofertę
Czy pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie się opłaca?
Częstym zarzutem, jakie firmy wysuwają przeciwko pozycjonowaniu lokalnemu, skupionemu na mniejszym obszarze, jest zasięg. W końcu skoro można (potencjalnie) dotrzeć ze swoją reklamą do dwóch, pięciu czy nawet dziesięciu milionów Polaków, dlaczego skupiać się tylko na kilkudziesięciu tysiącach?
Odpowiedź jest prosta – duży zasięg nie zawsze przekłada się na zwiększone obroty firmy. Znacznie ważniejsze jest dotarcie do odpowiednich odbiorców w odpowiednim czasie i zaoferowanie im tego, czego poszukują. Co ciekawe, taki odbiorca często w mniejszym stopniu patrzy na cenę, a bardziej na dostępność tego produktu czy tej usługi, której poszukuje w danym momencie.
Natychmiastowa odpowiedź na potrzeby
Warszawiacy, być może nawet w większym stopniu niż mieszkańcy innych miast, oczekują spełnienia swoich potrzeb tu i teraz. Pokazują to np. badania Google, wg których od 2015 roku zanotowano aż 120% wzrost mobilnych zapytań związanych z dostawą tego samego dnia.

Źródło: think with Google
Nie chcemy czekać – zabiegani warszawiacy oczekują odnalezienia odpowiedniego fachowca możliwie szybko, blisko i skorzystania z jego usług właściwie natychmiast. I tu pojawia się szansa dla mniejszych firm lokalnych, które zwykle docierają do mniejszego grona odbiorców. Choć mniejsze grono odbiorców wcale nie oznacza małego!
Na przykład na Mokotowie możemy trafić dzięki pozycjonowaniu lokalnym stron do ok. 220 tysięcy mieszkańców, na Pradze Południe to prawie 180 tysięcy mieszkańców, a na Ursynowie – ok. 150 tysięcy! To więcej niż liczba mieszkańców wielu dużych, polskich miast!
Dzielnica | Liczba mieszkańców (stan na 01.01.2017) |
---|---|
Bemowo | 120449 |
Białołęka | 116127 |
Bielany | 131957 |
Mokotów | 217815 |
Ochota | 83592 |
Praga-Południe | 178447 |
Praga-Północ | 65904 |
Rembertów | 24105 |
Śródmieście | 118301 |
Targówek | 123535 |
Ursus | 58233 |
Ursynów | 149843 |
Wawer | 74932 |
Wesoła | 24811 |
Wilanów | 35170 |
Włochy | 41423 |
Wola | 138508 |
Żoliborz | 50825 |
Źródło: Główny Urząd Statystyczny
W rezultacie na stosunkowo niewielkim obszarze docieramy do gigantycznej liczby potencjalnych odbiorców. A jednocześnie nie konkurujemy z firmami z całego miasta czy kraju, a jedynie z ograniczoną liczbą lokalnych przedsiębiorców.
SEO idealne dla mniejszych firm + nisza dla dużych biznesów
Niewielkie przedsiębiorstwa lokalne mają więc ogromną szansę trafienia w niszę, którą często pomijają największe korporacje. Jeśli trafimy do użytkownika, który chce tu i teraz skorzystać z naszej oferty, a konkurencja (nawet ta, która oferuje niższe ceny) znajduje się na drugim końcu miasta lub po prostu jest teraz zamknięta, istnieje spore prawdopodobieństwo, że to my zostaniemy wybrani.
Z kolei duże firmy, które dotychczas nie skupiały się na pozycjonowaniu lokalnym w Warszawie, mogą zacząć wykorzystywać możliwości SEO skierowanego na konkretne dzielnice stolicy i zyskać dodatkowy ruch na swojej stronie internetowej.
Nie wiesz jak oceniana jest Twoja strona WWW?
Skorzystaj z naszego autorskiego narzędzia, uzyskasz informacje w niecałą minutę!
Skorzystaj z naszego autorskiego narzędzia, uzyskasz informacje w niecałą minutę!
Charakterystyka lokalnego pozycjonowania stron w Warszawie
SEO lokalne jest tym skuteczniejsze, im więcej mieszkańców jest w naszym najbliższym sąsiedztwie. Jak już wskazaliśmy wcześniej, w przypadku Warszawy jest to nawet sporo powyżej 100 tysięcy potencjalnych Klientów! Wniosek jest prosty: skupiając się na pozycjonowaniu swojej strony internetowej w swojej dzielnicy (nawet w tej potencjalnie nieco mniejszej, jak Ochota czy Żoliborz), trafiamy do ogromnego grona użytkowników, którzy codziennie poszukują naszych usług i produktów. A siedziba naszej firmy znajduje się tuż przy ich mieszkaniu!
Google dostrzega podział na dzielnice
W ogromnych miastach w USA wyszukiwarka Google już od dłuższego czasu dzieli miasta na mniejsze tzw. „sąsiedztwa” (ang. „neighborhoods”). Dzięki temu odpowiedzi na lokalne zapytania użytkowników mogą być jeszcze precyzyjniejsze. W Warszawie taki podział również został zastosowany, dzięki czemu pozycjonowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania jest jeszcze skuteczniejsze.
Na przykład użytkownik z Ursynowa, który szuka restauracji na smartfonie, nie otrzyma już wyników z Białołęki, ale ze swojej najbliższej okolicy. Oczywiście, chyba że wskaże, że chce znaleźć restaurację właśnie na Białołęce.
Warszawa oraz okolice!
W ramach pozycjonowanie lokalnego w Warszawie prowadzonego przez naszą agencję SEO nie zapominamy też o okolicznych miejscowościach. W końcu nic nie stoi na przeszkodzie, żeby firma ze stolicy promowała się również np. w Ząbkach, Pruszkowie czy Piasecznie.
Jak więc widać, pomimo że promocja jest skupiona na odbiorcach lokalnych, może obejmować nieco większy obszar, a w rezultacie – znacznie większą grupę odbiorców. Oczywiście trzeba przy tym pamiętać, że zasada odległości od odbiorcy wciąż obowiązuje. Trzeba więc dobrze przemyśleć, w którym „sąsiedztwie” chcemy się pozycjonować w wyszukiwarce Google, żeby uzyskać najlepsze efekty biznesowe.
Fraza | Prognozowana miesięczna liczba zapytań wg Planera słów kluczowych Google |
---|---|
pozycjonowanie warszawa | 590 |
mechanik samochodowy | 22200 |
mechanik samochodowy warszawa | 880 |
mechanik samochodowy ursynów | 210 |
mechanik samochodowy ursus | 110 |
kwiaciarnia | 90500 |
kwiaciarnia warszawa | 8100 |
kwiaciarnia ursynów | 880 |
kwiaciarnia bielany | 720 |
kawiarnia | 110000 |
kawiarnia warszawa | 9900 |
kawiarnia wilanów | 390 |
kawiarnia ursynów | 1300 |
kawiarnia ursus | 390 |
kawiarnia bielany | 720 |
drukarnia | 33100 |
drukarnia warszawa | 9900 |
drukarnia wilanów | 210 |
drukarnia ursynów | 590 |
drukarnia ursus | 320 |
drukarnia bielany | 390 |
Powyższa przykładowa lista zapytań obrazuje, jak duży potencjał ma pozycjonowanie lokalne stron w całej Warszawie i losowo wybranych dzielnicach Warszawy. A to tylko kilka najprostszych wyrażeń kluczowych, do których dochodzą jeszcze dziesiątki (jeśli nie setki i więcej) różnorodnych kombinacji fraz, fraz powiązanych i z tak zwanego długiego ogona (ang. long tail).
Frazy long tail (frazy z „długiego ogona”) – zwykle dłuższe i bardziej precyzyjne zapytania, wprowadzane często przez tych użytkowników, którzy są bliżej konwersji (np. zakupu, skorzystania z usług). Takie frazy są znacznie bardziej zróżnicowane, rzadziej wpisywane, ale jednocześnie jest ich znacznie więcej niż fraz „ogólnych” – najbardziej popularnych.
Dla przykładu:
Dla przykładu:
- „bielizna termoaktywna” to fraza ogólna, mało precyzyjna i niemożliwe jest określenie dokładnego zamiaru użytkownika (potencjalnie może chcieć dowiedzieć się, co to jest, poznać jej różne rodzaje, znaleźć sklepy oferujące taką bieliznę, producentów etc.);
- „bielizna termoaktywna nike cool compression sklep warszawa” jest frazą long tail – jasno wskazuje, czego szuka użytkownik, gdzie i jaki jest jego zamiar (najprawdopodobniej kupno produktu).

Źródło: think with Google
Dlatego w ramach lokalnego pozycjonowania stron internetowych mamy szansę dotrzeć również do tych dodatkowych kilkudziesięciu tysięcy użytkowników miesięcznie!
Doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych warszawskich dużych, średnich i małych firm
Jako jeden z pionierów pozycjonowania w kraju, agencja SEO Sunrise System może pochwalić się bogatym doświadczeniem we współpracy z przedsiębiorstwami z wielu branż. Wspieramy firmy małe, średnie oraz duże w osiągnięciu sukcesu na lokalnych rynkach w całym kraju, również w Warszawie.
pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google
Opierając się na solidnych podstawach, jakie daje nam doświadczenie i perfekcyjna znajomość branży SEO w kraju i na świecie, oferujemy innowacyjne, skuteczne pozycjonowanie stron w Google. Wprowadzamy rozwiązania idealnie odpowiadające zmieniającym się potrzebom firm, użytkowników oraz największej wyszukiwarki w Polsce. Poznaj SEO Cloud®!
płatne reklamy w Google – w wyszukiwarce i sieci reklamowej
Dzięki wsparciu ekspertów z zakresu Google Ads uzyskasz natychmiastową widoczność na interesujące Cię zapytania. Certyfikowani specjaliści skierują reklamę na wybrany przez Ciebie obszar, dobiorą optymalną grupę odbiorców i swoimi działaniami zminimalizują koszt za kliknięcie. Zyskaj więcej kliknięć przy niższych kosztach!
niestandardowe pakiety przeznaczone dla biznesów, oczekujących rozwiązań skrojonych konkretnie pod ich potrzeby
Dostrzegamy, jak różnorodne potrzeby mają warszawskie przedsiębiorstwa. Dlatego nie zamykamy swojej oferty tylko w podstawowych ramach pakietów i umów na pozycjonowanie stron internetowych. Przeprowadzimy dla Ciebie szkolenie z interesującego Cię tematu, stworzymy dodatkowe treści na Twoją stronę internetową, wdrożymy narzędzia analityczne i wykonamy wiele innych, niestandardowych działań.
Case Study
W sierpniu 2016 roku nasza agencja nawiązała współpracę w zakresie pozycjonowania z firmą Alphabet Polska Fleet Management z Warszawy, należącą do Grupy BMW o międzynarodowym zasięgu. Jako jeden z największych dostawców usług Car Fleet Management na świecie, Klient oczekiwał od nas wsparcia w promocji ogólnopolskiej, jak też liczył na pozycjonowanie lokalne. Ponadto wyznaczone nam zostały cele: 100% więcej wyświetleń w wyszukiwarce Google i przynajmniej 100% więcej wizyt na nowej stronie internetowej z organicznych wyników wyszukiwania. Sprostaliśmy tym wymogom, a efekty kampanii SEO prezentują najlepiej te wyniki:


W jaki sposób osiągnęliśmy tak rewelacyjne rezultaty? Zaproponowaliśmy innowacyjny model na pozycjonowanie stron, czyli usługę SEO Cloud. Odeszliśmy w niej od promowania witryny na krótką listę wyrażeń kluczowych, a skupiliśmy się na wykorzystaniu szerszej listy fraz (także z długiego ogona) w celu promocji całego serwisu.
Rekordowy wzrost widoczności
Nowy model pozycjonowania naszej agencji i systematyczna optymalizacja pod kątem SEO zapewniły gwałtowny wzrost wyświetleń witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania. Efekty po pierwszym miesiącu – czyli pozycja w TOP 10 na 152 frazy – były przedsmakiem sukcesów. Po kolejnych sześciu miesiącach na ponad 1000 różnych zapytań osiągnęliśmy średnią pozycję 10,18 dla wszystkich wyrażeń kluczowych. O rewelacyjnym efekcie w zakresie widoczności serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania świadczy też dynamicznie rosnąca liczba wyświetleń strony. Nasz zespół wypracował na tym polu wzrost o 230% - osiągnęliśmy tym samym efekt o 130% lepszy od pierwotnie zakładanego.

Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń (kolor czerwony) oraz liczby kliknięć (kolor niebieski) od września 2017r. do marca 2018r.
Źródło: Google Search Console
Źródło: Google Search Console
O 657% więcej kliknięć w czasie współpracy
Regularna optymalizacja poparta przemyślaną rozbudową strony zadecydowały o spektakularnym wzroście liczby kliknięć – o 651% w porównaniu do pierwszego miesiąca współpracy. Ten rewelacyjny wynik wraz z wysokimi pozycjami w naturalnych wynikach wyszukiwania przełożyły się na uzyskanie korzystnego wskaźnika CTR rzędu 7,5%. Oznaczało to, że dokładnie taki procent osób, które widziały w wynikach wyszukiwania witrynę Klienta, kliknęło w nią. Jednocześnie poświadcza to, że pozycjonowanie zapewniło wartościowy ruch na stronie.

Wykres przedstawia systematyczne zwiększanie ruchu organicznego od września 2017r. do marca 2018r.
Źródło: Google Analytics
Źródło: Google Analytics
Co istotne – ruch na stronie generowali zarówno powracający użytkownicy, jak i nowi odbiorcy, realnie zainteresowani ofertą warszawskiej firmy.

Wykres przedstawia wzrost liczby nowych użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania – porównanie wyników z września 2017r. z efektami pozycjonowania w marcu 2018r.
Źródło: Google Analytics
Źródło: Google Analytics
W pierwszym miesiącu współpracy zaobserwowaliśmy, że odsetek nowych użytkowników odwiedzających witrynę Klienta plasował się na poziomie 15,5% wszystkich odwiedzających stronę. Dzięki pozycjonowaniu strony po siedmiu miesiącach współpracy procent nowych odbiorców – trafiających z naturalnych wyników wyszukiwania do serwisu – wzrósł do 41%.
Ponad 5x więcej wizyt z urządzeń mobilnych
Mając na uwadze szybko rosnącą popularność rozwiązań mobilnych uwzględniliśmy w strategii pozycjonowania tę płaszczyznę komunikacji z Klientem i promocji firmy. Odpowiednio dostosowane działania optymalizacyjne przyczyniły się do osiągnięcia imponującego rezultatu: o ponad 500% wzrósł ruch organiczny z urządzeń mobilnych i 3-krotnie zwiększył się udział odbiorców, używających tzw. smartfonów do wizyt na stronie Klienta.

Tabela przedstawia zwiększenie ruchu organicznego na urządzeniach mobilnych oraz wzrost procentowego udziału urządzeń mobilnych w odwiedzinach strony – porównanie danych z września 2017r. z wynikami z marca 2018r.
Źródło: Google Analytics
Źródło: Google Analytics
Odsetki od sukcesu!
Kilkumiesięczna współpraca między Sunrise System a warszawskim Alphabet Polska Fleet Management stanowiła dynamiczny proces realizacji strategii marketingowej oparty na pozycjonowaniu lokalnym oraz ogólnokrajowym. Oczekiwane przez Klienta rezultaty osiągnęliśmy w rekordowo krótkim czasie. Opracowana przez naszych ekspertów strategia SEO przyniosła spektakularne efekty w kolejnych miesiącach kooperacji, przekraczając znacznie początkowe założenia.
Centrum Klientów Strategicznych Sunrise System
ul. Motorowa 1, Warszawa
To tutaj zebraliśmy jeden z najlepszych zespołów konsultantów, którzy chętnie spotkają się, porozmawiają na temat promocji Twojej warszawskiej firmy, a nawet przygotują interesujące szkolenie z zakresu marketingu w wyszukiwarkach internetowych.

Jak dojechać
Oddział nasej agencji SEO mieści się w komfortowym biurowcu w dzielnicy Praga-Południe, w którym swoją siedzibę ma również Wydawnictwo Bauer.
Na ulicę Motorową samochodem z okolic Dworca Centralnego można dostać się w ok. 15 minut, zarówno wybierając trasę obok Stadionu Narodowego (przez Aleje Jerozolimskie, Most Poniatowskiego i Wał Miedzeszyński), jak i obok Hali Torwar (przez Most Łazienkowski i dalej Aleją Stanów Zjednoczonych).
Możecie dotrzeć do naszego biura także komunikacją miejską. Dojazd autobusem linii 525 z okolic Dworca Centralnego zajmie Wam niecałe 30 minut.