Ikona 3:15 min Ikona Michalina Grzegorzewska 25.06.2020

Według Net MarkerShare Google jest niekwestionowanym zwycięzcą – do ponad 77% wyszukiwań wykorzystano właśnie tę wyszukiwarkę. Daleko w tyle zostało Baidu, Yahoo! czy Bing. Zwycięstwo jest jeszcze bardziej miażdżące, kiedy spojrzymy na urządzenia mobilne – na smartfonach i tabletach udział marki wynosi odpowiednio: 81% i 85%. Nic więc dziwnego, że branża SEO i firmy pozycjonujące strony internetowe skupiają się przede wszystkim na tej konkretnej wyszukiwarce!

Prawie pół świata!

Trudno mówić o liczbie użytkowników Google – pod uwagę należy wziąć globalny dostęp do Internetu (w połowie 2018 roku mówiono o dostępie ponad 55% populacji do sieci), a także dzienną liczbę wyszukiwań, tak istotną z punktu widzenia SEO.

 

Ilu jest użytkowników YouTube

Prezes YouTube, Susan Wojcicki, poinformowała w maju 2018 roku, że każdego miesiąca do serwisu loguje się ponad 1,8 miliarda użytkowników. Dziś oficjalny komunikat prasowy na portalu określa liczbę użytkowników YouTube na 1,9 miliarda. Podkreślam: w sumę tę nie są wliczone osoby, które oglądają dostępne filmiki bez wcześniejszego logowania!

Dziennie serwis odwiedza 63 milionów ludzi. Aż 70% ogląda filmiki na ekranach urządzeń mobilnych. Każdego miesiąca wyświetlane są miliardy godzin materiału, a na pojedynczego użytkownika przypada około 19 godzin na miesiąc. Patrzymy na wszystko: poradniki lifestyle’owe i lifehacking, gry, talk show, wywiady, słuchamy muzyki i podglądamy gwiazdy. Kto tworzy dla nas cały ten content?

YouTuberzy i statystyki

Ilu ich jest, nie wiadomo. Firma nigdy nie podała nawet przybliżonej liczby Youtuberów. W 2015 Wojcicki ogłosiła, że każdej minuty w serwisie publikowane jest 300 godzin contentu, co może być pewną mglistą sugestią, o jakiej liczbie twórców mówimy. Zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę, że najbardziej wpływowi partnerzy serwisu publikują nawet kilka filmików dziennie.

 

 

Zamiast więc zdradzić, ile osób tworzy content, serwis częstuje nas wiadomością na temat… wzrostu statystyk. I tak każdego roku liczba kanałów, które mają ponad milion subskrybentów, wzrasta o 75%. O 40% skacze liczba kanałów zarabiających 6-cyfrowe kwoty, a o 50% – tych, które otrzymują kwoty 5-cyfrowe. Brzmi zachęcająco? Owszem, należy jednak pamiętać, że 90% ruchu na portalu przypada zaledwie 3% najpopularniejszych twórców – to minimalna liczba Youtuberów. Konkurencja na tym rynku jest ogromna.

Nie tylko YouTube – co jeszcze robi dla Ciebie Google

Oprócz YouTube jest jeszcze Android i Google Play, dysk w chmurze, mapy, przeglądarka internetowa, sprzęt, asystent głosowy, klient poczty e-mail, AdSense i Analytics… Dziesiątki usług i produktów (które można sprawdzić tutaj), które przynoszą firmie dodatkowy dochód oraz jeszcze więcej użytkowników.

Właściciele smartfonów – marka Was uwielbia!

Użytkownicy Google Play spędzają nawet 118 miliardów godzin na kwartał, korzystając z pobranych aplikacji. Portal App Annie oszacował, że wydajemy około 106 miliardów dolarów rocznie – daje to mniej więcej 20 dolarów na pojedynczego użytkownika. Ile jest aplikacji w Google Play? W sklepie znajduje się w tej chwili około 2,6 milionów programów – gdyby rozdać po jednej każdemu mieszkańcowi, obdarowalibyśmy całą Warszawę, Poznań i Katowice!

Liczba ta nieustannie się zmienia – jeszcze na początku 2018 roku aplikacji było 3,5 miliona. Średnio co kwartał serwis pozbywa się programów, które nie spełniają jego wymagań: może to być niska jakość, a także niespełnione wymogi formalne, na przykład brak oflagowania, czy program przeznaczony jest dla dzieci, czy też nie.

Wbrew pozorom, Google Play nie jest głównym graczem na rynku urządzeń mobilnych i aplikacji. Sklep z produktami Apple, App Store, generuje dochody dwukrotnie wyższe:

 

Maksymalna dostępna ilość miejsca na dysku Google One?

Bardzo ważną dla wielu osób częścią oferty jest dysk wirtualny, dziś znany pod nazwą Google One. Przy zakładaniu konta, użytkownik otrzymuje bezpłatne 15 GB, co daje mu przestrzeń do przechowywania dokumentów, ale także poczty Gmail czy zdjęć. System ten, umożliwiający nie tylko magazynowanie danych, ale również proste dzielenie się nimi z innymi użytkownikami, jest chętnie wybierany w firmach czy w studenckich grupach zajęciowych. Jeśli ilość miejsca na dysku stanie się niewystarczająca, możliwe jest jego dokupienie. 100 GB dodatkowej przestrzeni w Chmurze to koszt prawie 9 złotych miesięcznie, a 200 GB – 14 złotych. W przypadku, w którym Twoje potrzeby liczone są nie w gigabajtach, a terabajtach, marka zaproponuje Ci pakiet 30 TB –za niecałe 1400 złotych na miesiąc.

Źródła: Net Marketshare; BusinessofApps 1, 2; Forbes 1, 2, 3; The Naked Scientists; Scottpatten.ca; Bright Side; Carefree Yacht Charters; Construction Global; Brand Finance; Wprost; Business Insider 1, 2; GMS ONLINE; What next; NCC Home Learning; Alphabet; Biznes Interia.pl; domiporta; Expatica; wynagrodzenia.pl; Statistica 1, 2, 3; Glassdoor 1, 2; Search Engine Land; Data Center Knowledge; BudujemyDom.pl; Google Data Center; tubefilter; Inc.; Statsheep; Wikipedia; AppBrain; The Motley Fool; TechCrunch; Android Authority; Sensor Tower; Internet World Stats

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 11:20 min 07.07.2020 Google indeksuje wszystkie strony, na jakie trafią jego roboty - ale gdzie trzyma dane, które z nich zebrał? Odpowiedź brzmi: na farmach danych rozlokowanych na całym świecie! Czy wiesz jednak, jak są zabezpieczane te miejsca, ile osób w nich pracuje lub ile energii czerpie jeden taki obiekt? W dzisiejszym Sterze na SEO odpowiedź na wszystkie te pytania! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 18:00 min 09.07.2020 Udział Google w światowym rynku wyszukiwarek według dużej liczby badań wynosi nawet ponad 90%. Czy jest jakaś alternatywa dla usług tego monopolisty? Ile mamy innych wyszukiwarek i czym się wyróżniają? Jakie trendy przeważają w Polsce, a jakie na świecie? Czy Google w przyszłości jeszcze bardziej przejmie ten rynek? Te i wiele innych informacji znajdziesz w tym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 7:40 min 11.06.2020 Z wyszukiwarką Google wiąże się wiele fascynujących liczb - często wielocyfrowych! Wystarczy pomyśleć o pensji jej programistów albo rocznych dochodach marki, by poczuć nutę zazdrości. Ale wrażenie robi także prąd zużywany dziennie przez farmy serwerów firmy lub jej wartość – wyrażona chociażby w kilogramach szafranu czy portretach Mona Lisy! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.7 / 5. Vote count: 15

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700