Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:00 min Ikona Katarzyna Stupnicka 26.09.2023

Jak wzmocnić markę działaniami SEO?

Budowanie widoczności marki i działania SEO na stronie internetowej powinny być krokami dobrze zaplanowanymi od początku istnienia firmy w Internecie. Powinny również się ze sobą łączyć, ponieważ oba te elementy mają na siebie wpływ. Optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe wspiera widoczność marki, ale równocześnie branding (tworzenie wysokiej rozpoznawalności marki) to nieodłączny filar działań optymalizacyjnych. Z tego artykułu dowiesz się, jak poprzez SEO możesz wzmocnić swoją markę i jak mocny brand zwiększy Twoją widoczność.

1. Zacznij od założenia wizytówki Google

Pierwsze wrażenie się liczy. Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce – użytkownicy będą więc szukać tam Twoich usług czy produktów. Dzięki Profilowi Firmy (dawniej Google Moja Firma), bezpłatnemu narzędziu w Mapach Google, możesz nie tylko się zaprezentować, ale i wyróżnić. Założenie wizytówki powinieneś traktować jako jeden z pierwszych kroków budowania marki w Internecie. Przedstawisz w nim fizyczną siedzibę i podstawowe informacje na temat swojej firmy, jak np. godziny funkcjonowania. Wizytówka będzie mieć też pozytywny wpływ na pozycjonowanie lokalne.

Innym niezwykle istotnym elementem Profilu Firmy są opinie – mają one wpływ na widoczność wizytówki w wynikach wyszukiwania. Te pozytywne pomogą zbudować zaufanie do brandu i zwiększyć liczbę wejść na stronę. Algorytm Google przy ocenie strony bierze pod uwagę oceny i opinie. Im lepiej oceniają Cię klienci, tym większa szansa na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że zawsze warto utrzymywać dialog z klientami, którzy oceniają firmę, niezależnie, czy ich recenzje są pozytywne czy negatywne.

2. Dopracuj metatagi z brandem

Optymalizacja metatagów (metatytułów i metaopisów) na stronie internetowej jest jednym z podstawowych działań SEO. Metatytuł wyświetlający się w wynikach wyszukiwania powinien być trafny, mieć dobrze dobrane słowa kluczowe i zachęcać do kliknięcia. To w końcu jeden z głównych elementów widocznych się w wynikach wyszukiwania. W hierarchii doboru fraz w metatytule na początku umieszczasz najważniejszą frazę. Na końcu powinieneś dodawać nazwę brandu, dzięki czemu zwiększasz jej widoczność. W przypadku gdy chcesz zwiększyć widoczność konkretnie na brand, rozważ umieszczenie nazwy marki jako pierwszej w metatytule – szczególnie na stronie głównej.

3. Celuj we frazy brandowe

Oprócz niebrandowych słów kluczowych, na które będzie się pozycjonować również konkurencja, warto na stronie promować frazy długiego i krótkiego ogona związane z nazwą marki. Należy stosować je umiejętnie, np. tak jak w już wymienionych metatagach.

Frazy związane z brandem są źródłem najwyższej konwersji – ich wyszukiwanie świadczy o użytkowniku, który wie, czego szuka i jest zdecydowany na zakup lub skorzystanie z usługi. Najczęściej będą to stali klienci i osoby, którym polecono daną firmę. Istotne jest więc, aby po wpisaniu marki w wyszukiwarkę w wynikach wyszukiwania dany brand znalazł się na pierwszym miejscu. Dzięki temu zachowujesz kontrolę nad wizerunkiem oraz nie pozwalasz konkurencji przejmować użytkowników, którzy powinni trafiać bezpośrednio na naszą stronę.

4. Wykorzystaj potencjał strony O nas

Dobrze przygotowana strona O nas potrafi zwiększyć zaufanie użytkowników i klientów do brandu. Wystarczy do tego zwięzła treść o długości zaledwie 300-500 znaków. Jej celem nie jest konwersja, ale właśnie zbudowanie świadomości i autorytetu. Powinieneś zawrzeć w niej historię marki i jej wartości oraz przedstawić osoby, które stoją za jej funkcjonowaniem, a także wyjaśnić użytkownikom, co czyni Twój brand wyjątkowym i odróżnia go od konkurencji. Przy okazji nie zapominaj o linkach wewnętrznych i ważnych dla marki słowach kluczowych.

5. Stwórz wartościowy i unikatowy content blogowy

Blog to znakomite narzędzie do budowania świadomości marki i zaufania klientów. Specjalistyczne wpisy blogowe z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi budują widoczność i pomagają tworzyć marce status eksperta w danej branży, do którego klienci będą powracać, aby czerpać wiedzę. Content zawierający praktyczne porady związane z oferowanymi produktami lub usługami to znakomity sposób na przekazanie obecnym i potencjalnym klientom darmowej wartości dodanej. Blog warto również wykorzystać do przekazywania ważnych informacji dotyczących działania marki oraz budować więź z klientami przez tworzenie wpisów dotyczących życiu firmy.

6. Zbuduj mocny profil linkowy

Profil linkowy jest jednym z ważnych elementów SEO i budowania widoczności witryny, a co za tym idzie rozpoznawalności brandu. Polega na stworzeniu kolekcji wzmianek i linków do Twojej strony z innych wartościowych stron. Możesz go stworzyć np. poprzez:

  • współpracę z blogami i witrynami, które zajmują się tworzeniem recenzji produktów i usług,
  • za pomocą płatnych i sponsorowanych artykułów.

Warto pamiętać, o tym, że liczy się tu jakość, a nie ilość. Im wartościowsza strona odsyła linkiem do Twojej witryny, tym bardziej wzrasta autorytet Twojej strony.

Podsumowanie

SEO i branding nie są osobnymi i niezależnymi od siebie elementami marketingu. Nie powinny być również tym, o czym pomyślisz dopiero na samym końcu w pracy nad stroną. W trakcie pozycjonowania powinieneś dbać o oba te aspekty równocześnie, wykorzystując ich elementy w codziennej pracy nad zwiększaniem widoczności strony i marki. Dzięki ich połączeniu możesz zbudować mocną pozycję brandu i osiągnąć pożądany ruch na stronie.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 32

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 31.07.2009 Uczelnie są jak dobrze prosperujące przedsiębiorstwa... przyjamniej, jeśli chodzi o reklamę. Sposobów na promocję placówki i zachęcenie maturzystów do nauki istnieje całe mnóstwo. Na ile są one jednak skuteczne? Zachęcamy do poznania cyklu artykułów "Edykacyjny biznes", dzięki którym dowiecie się, jaką metodę wybrać, aby promować się nowocześnie i przede wszystkim z korzyścią. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.01.2014 7 lutego to data, którą na pewno mają już zakreśloną grubym markerem wszyscy fani sportów zimowych na całym świecie. Tego dnia zapłonie znicz olimpijski w Soczi i rozpoczną się Igrzyska, które już zapowiadane są jako najbardziej "społecznościowa olimpiada" w historii. Pozostając przy terminologii sportowej - "czarnym koniem" tych igrzysk może zostać portal VK. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trendy w SEO na 2023 rok Ikona 6:30 min 19.12.2022 Zbliżający się rok to kolejny okres zmian w branży SEO. Wraz z postępem technologicznym i kolejnymi nowinkami od Google zapowiada się wiele analitycznych i nieprzespanych nocy. Jak zawsze mamy nadzieję, że będą to zmiany na lepsze. Czego możemy się spodziewać po roku 2023? Jakie będą trendy w branży SEO w 2023 roku? Poniżej lista najgorętszych tematów, które według nas mogą być najistotniejsze dla pozycjonowania w nadchodzącym okresie. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700