Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
W jaki sposób jednak tworzyć treści zgodne z SEO, które będą pomocne i atrakcyjne dla użytkowników? Możesz spisać 5 naszych porad i spróbować stworzyć tekst zgodnie z tymi założeniami.
Research to podstawa dobrego tekstu. Pozwala przygotować fundament pod właściwy proces pisania z uwzględnieniem aspektów SEO. Solidny wywiad powinien obejmować zarówno analizę tematów na stronach konkurencji, jak i keyword research, a więc odpowiedni dobór słów kluczowych istotnych dla pozycjonowania. Frazy działają bowiem w tekście jak zamki, które otwierają użytkownikom drzwi do Twoich treści, a co za tym idzie do Twojej oferty. Zadbaj o ich dostępność, wprowadzając do tekstów dopasowane wyrażenia kluczowe w odpowiednim nasyceniu.
Koncentracja na jednym, konkretnym aspekcie zagadnienia pozwala opisać problem szczegółowo. Jednak może też ograniczyć jego odbiór. Właśnie dlatego spójrz na poruszany temat z szerszej perspektywy. Pomocny jest w tym dobrze przeprowadzony keyword research, który z jednej strony wskazuje popularne słowa kluczowe w danym obszarze tematycznym, z drugiej zaś strony pozwala poznać bardziej sprecyzowane oczekiwania odbiorców dzięki frazom typu “long tail” (bardziej szczegółowym, dłuższym, np. brązkowe skórzane buty z ociepleniem) . Zastanawiając się jak tworzyć dobry tekst pod SEO, który osiągnie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, musisz umiejętnie łączyć w treści wyrażenia ogólne z tymi węższymi, typu “long tail” – dzięki temu do Twojego tekstu będą mieli szansę dotrzeć różni odbiorcy, wprowadzający różnego typu zapytania w wyszukiwarce.
Zadbaj o to, aby tekst dobrze się czytało. Twój tekst użytkownicy ocenią już w pierwszych sekundach po wyglądzie. Jeśli będzie wyglądał nieprzystępnie, mogą zrezygnować z jego przeczytania. Stosuj podziały na krótkie bloki treści, używaj śródnagłówków, wykorzystuj pogrubienia i podkreślenia w tekście. Wzbogacaj też tekst grafikami, wykresami bądź innymi elementami, które urozmaicą wygląd tekstu. To działa skutecznie nie tylko na użytkowników, ale również korzystnie wpływa na pozycjonowanie.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: