Ikona 2:40 min Ikona Michał Maćkiewicz 20.08.2020

Czym są Produkty w Google Moja Firma?

Każdy sklep, zarówno ten stacjonarny jak i internetowy, ma na celu przede wszystkim zainteresowanie potencjalnego klienta swoją ofertą. Najprostszym sposobem, aby to osiągnąć jest atrakcyjne przedstawienie dostępnych towarów. Pomóc może w tym jedna z najnowszych funkcji wprowadzona w panelu Google Moja Firma. Produkty dają możliwość wyeksponowania tych części asortymentu, na których szczególnie nam zależy.

Faza testów nowej opcji rozpoczęła się w pierwszych miesiącach roku 2019. Początkowo Produkty w Google Moja Firma wyświetlały się jedynie w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Ich widoczność w wynikach desktopowych wprowadzono dopiero z czasem.

W początkowej fazie testów, aby skorzystać z nowej możliwości, wizytówka musiała posiadać odpowiednią kategorię. Dostęp miały do niej wyłącznie firmy oznaczone jako sklepy, a sama funkcja widoczna była w panelu z dopiskiem (Beta). Obecnie w panelu Google Moja Firma produkty wprowadzać mogą już wszyscy użytkownicy.

Jak zamieścić produkty w wizytówce?

Dodawanie produktów do wizytówki rozpoczyna się poprzez wybranie w panelu Google Moja Firma odpowiedniej zakładki z bocznego menu.

 

 

W kolejnym oknie nadajemy naszym towarom atrybuty takie jak nazwa, cena oraz dodatkowy opis. Dla lepszej nawigacji i czytelniejszej prezentacji warto wprowadzić podział na kategorie. Dzięki niemu użytkownik swobodnie będzie mógł wyszukiwać artykuły z interesujących go grup. Przydatnym dodatkiem jest również możliwość umieszczenia przycisku CTA – po kliknięciu przekieruje on użytkownika bezpośrednio na podstronę. Zamieszczone produkty w Google Moja firma można w dowolnym momencie edytować, usuwać, a także zmieniać kolejność ich wyświetlania w kolekcji.

Obowiązkowymi atrybutami są wyłącznie zdjęcie oraz nazwa towaru, warto jednak uzupełnić pozostałe, opcjonalne pola – udzielą one potencjalnym klientom więcej informacji i pomogą zainteresować ofertą. Opisy mogą zawierać maksymalnie 1000 znaków.

W przypadku dodawanych przez edytor Google Moja Firma produktów obowiązuje nie tylko standardowa polityka treści wpisów, ale również zakaz publikowania materiałów związanych z towarami objętymi regulacjami. Oznacza to, że w wizytówce nie można zamieszczać postów dotyczących wyrobów tytoniowych, alkoholu, usług finansowych, gier hazardowych, leków oraz niecertyfikowanych wyrobów medycznych i suplementów diety. Złamanie zasad Google może ukarać, usuwając z wizytówki cały katalog.

W wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych w zakładce Produkty wyświetlają się nie tylko zamieszczone kolekcje, ale również karuzela „Z wpisów o produktach”. Jeżeli właściciel wizytówki korzystał wcześniej z funkcji dodawania wpisów, wszystkie opublikowane do tej pory posty prezentujące punkty oferty także będą tu widoczne dla użytkownika.

 

Znaczenie Produktów w Google Moja Firma

Z punktu widzenia działań SEO nowa funkcja panelu ma znaczenie przede wszystkim dla prezentacji firmy w wynikach wyszukiwania. Użytkownik ma szansę zapoznać się z wybranymi punktami asortymentu jeszcze przed odwiedzeniem samej witryny, a w razie zainteresowania kupnem, jednym kliknięciem może przenieść się od razu na dedykowaną podstronę. Opisy, które zamieszczane są przy poszczególnych kolekcjach nie mają niestety bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie strony.

Google wciąż pracuje nad rozwijaniem możliwości prezentowania oferty w panelu Moja Firma. Świadczyć mogą o tym chociażby testy mające na celu rozszerzenie tej funkcji o desktopowe wyniki wyszukiwania czy wprowadzona z czasem możliwość dodawania przycisków CTA. Wcześniej, kiedy wpisy nie mogły zawierać elementów przekierowujących użytkownika do witryny, ich użyteczność była dość ograniczona. Ostateczna forma, w jakiej funkcjonować będzie ta funkcja, wciąż jeszcze nie jest znana. Być może w przyszłości jej znaczenie dla SEO jeszcze wzrośnie.

Podsumowanie

 

Z każdą wprowadzaną nowością panel GMF zbliża się coraz bardziej do roli wielofunkcyjnej platformy, która służy zwiększaniu widoczność firmy w sieci i ułatwia pozyskiwanie nowych klientów. Produkty w Google Moja Firma to rozwiązanie warte polecenia sklepom internetowym, zwłaszcza tym, które nie mogą pozwolić sobie na prowadzenie płatnych kampanii.

Korzystanie z tej funkcji jest w pełni darmowe i nie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Chociaż daleko im do skuteczności choćby Google Ads i ich wpływ na SEO jest ograniczony, warto potraktować Produkty w Google Moja Firma jako dodatkowe działanie pozwalające ciekawie zaprezentować wybrane punkty oferty, a w kwestii pozycjonowania zainwestować w środki o większej efektywności.

Źródła: Pomoc Google; doświadczenia własne.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 8:40 min 21.04.2022 Zastanawiasz się właśnie nad założeniem Profilu Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma)? Szukasz sposobu na zyskanie wiarygodności i wybicie się w sieci, a może chcesz trafiać do większej liczby nowych klientów w Twojej okolicy? Jeśli tak, to kliknij i poznaj zalety posiadania wizytówki na Mapach Google. Przedstawiamy najważniejsze korzyści zarówno dla Twojego biznesu, jak i użytkowników, którzy szukają Twojej firmy w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Mapy Google – poznaj dodatkowe funkcje swojej wizytówki Ikona 05:40 min 27.07.2022 Wizytówka w Mapach Google to świetne narzędzie biznesowe wykorzystywane do tego, aby być bliżej potencjalnych klientów. Widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania już Ci nie wystarcza? W takim razie poznaj dodatkowe funkcje wizytówki w Profilu Firmy. Nie dość, że Twoja marka stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalna, to dodatkowo zyskasz większe zainteresowanie potencjalnych klientów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 5:00 min 13.08.2020 Internet to niekończące się źródło wiedzy, z którego czerpiemy niezbędne informacje. Użytkownicy zaglądają już nie tylko na strony internetowe czy fanpage, ale również na wizytówki na Mapach Google. Zamieszczone na nich informacje są pomocne, jeśli chodzi o znalezienie adresu czy numeru telefonu, ale to opinie wpływają na to, czy użytkownik z tych usług zdecyduje się skorzystać. Dlaczego warto zareagować na ocenę bez względu na to czy ma 1 czy 5 gwiazdek? I jak to zrobić właściwie? Sprawdźmy. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.7 / 5. Vote count: 15

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700