SEO Copywriting ma wiele reguł, które pozwalają zachować przy działaniu odpowiedni balans między wytycznymi pozycjonowania a twórczym pisaniem. Jedną z najważniejszych zasad jest tworzenie tekstu z myślą o odbiorcy. Takie podejście daje największe szanse na stworzenie tekstu, który ma potencjał znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Odbiorca zyskuje bowiem duże szanse znalezienia rozwiązania swojego problemu w treści, przez co pozytywnie ocenia samą wyszukiwarkę.W jaki sposób jednak tworzyć treści zgodne z SEO, które będą pomocne i atrakcyjne dla użytkowników? Możesz spisać 5 naszych porad i spróbować stworzyć tekst zgodnie z tymi założeniami.
Research to podstawa dobrego tekstu. Pozwala przygotować fundament pod właściwy proces pisania z uwzględnieniem aspektów SEO. Solidny wywiad powinien obejmować zarówno analizę tematów na stronach konkurencji, jak i keyword research, a więc odpowiedni dobór słów kluczowych istotnych dla pozycjonowania. Frazy działają bowiem w tekście jak zamki, które otwierają użytkownikom drzwi do Twoich treści, a co za tym idzie do Twojej oferty. Zadbaj o ich dostępność, wprowadzając do tekstów dopasowane wyrażenia kluczowe w odpowiednim nasyceniu.
Koncentracja na jednym, konkretnym aspekcie zagadnienia pozwala opisać problem szczegółowo. Jednak może też ograniczyć jego odbiór. Właśnie dlatego spójrz na poruszany temat z szerszej perspektywy. Pomocny jest w tym dobrze przeprowadzony keyword research, który z jednej strony wskazuje popularne słowa kluczowe w danym obszarze tematycznym, z drugiej zaś strony pozwala poznać bardziej sprecyzowane oczekiwania odbiorców dzięki frazom typu “long tail” (bardziej szczegółowym, dłuższym, np. brązkowe skórzane buty z ociepleniem) . Zastanawiając się jak tworzyć dobry tekst pod SEO, który osiągnie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, musisz umiejętnie łączyć w treści wyrażenia ogólne z tymi węższymi, typu “long tail” – dzięki temu do Twojego tekstu będą mieli szansę dotrzeć różni odbiorcy, wprowadzający różnego typu zapytania w wyszukiwarce.
Tu oryginalność ma podwójne znaczenie. Po pierwsze treści nie powinny być kopiami. Jeśli chcesz, żeby teksty miały szansę znaleźć się na pierwszej stronie wyników Google, nie duplikuj contentu, który wydaje Ci się ciekawy. Należy pamiętać też o prawach autorskich i konsekwencjach z tytułu plagiatu. Zdecydowanie polecanym rozwiązaniem jest zrozumienie sedna problemu w oparciu o fachowe materiały i na tej podstawie przygotowanie tekstu. Daje to szansę również na oryginalne ujęcie problemu czy też przeanalizowanie zagadnienia pod kątem problemów, które jeszcze nie znalazły odpowiedzi na pytania – gdy znajdą się w Twoim tekście, ma on szansę stać się popularną publikacją branżową.
Zadbaj o to, aby tekst dobrze się czytało. Twój tekst użytkownicy ocenią już w pierwszych sekundach po wyglądzie. Jeśli będzie wyglądał nieprzystępnie, mogą zrezygnować z jego przeczytania. Stosuj podziały na krótkie bloki treści, używaj śródnagłówków, wykorzystuj pogrubienia i podkreślenia w tekście. Wzbogacaj też tekst grafikami, wykresami bądź innymi elementami, które urozmaicą wygląd tekstu. To działa skutecznie nie tylko na użytkowników, ale również korzystnie wpływa na pozycjonowanie stron.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Zapisz sięNa dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: