
Dwell time (ang. czas przebywania) oznacza czas, który użytkownik spędził na danej stronie internetowej po tym, jak znalazł ją za pomocą wyszukiwarki. Czas nalicza się od kliknięcia w link do powrotu do wyszukiwarki. Mierzony jest wyłącznie dla ruchu organicznego.
Dwell time obliczamy na podstawie czasu, jaki użytkownik spędził na danej stronie internetowej. Istnieje kilka metod jego wyznaczania, a jedną z najczęściej stosowanych bazuje na różnicy między czasem opuszczenia strony a czasem jej otwarcia.
Wzór obliczania dwell time:
Dwell Time = czas opuszczenia strony – czas otwarcia strony
Do wyciągnięcia potrzebnych danych używane są narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics, które automatycznie śledzą i rejestrują czasy otwarcia i opuszczenia strony przez użytkowników.

Dwell time w Google Analytics to metryka śledząca czas, jaki odwiedzający spędzają na konkretnych stronach witryny. Jest to ważny wskaźnik umożliwiający ocenę efektywności treści i struktury strony pod kątem zainteresowania użytkowników oraz potencjalnego wpływu na wyniki wyszukiwania.
– szybkość ładowania strony
– treści w witrynie
– design (UX i UI)
– linkowanie wewnętrzne.
Dwell time w kampaniach Google Ads oznacza czas, jaki użytkownik spędza na docelowej stronie po kliknięciu w reklamę. Mierzenie dwell time w kampaniach reklamowych pomaga reklamodawcom ocenić, czy strona docelowa jest atrakcyjna i zgodna z oczekiwaniami odwiedzających, co może wpływać na skuteczność kampanii i wskaźniki konwersji.
Czy dwell time jest czynnikiem rankingowym w Google?
Dwell time jest jednym z czynników branych pod uwagę przy ocenie jakości treści i użyteczności strony przez algorytmy wyszukiwarki Google. Choć nie jest jedynym decydującym czynnikiem, długi czas przebywania użytkowników na stronie może wpływać pozytywnie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, sugerując wysoką jakość i zgodność z oczekiwaniami odwiedzających.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: