Czym są sitelinks?

Sitelinks, inaczej linki witryny, to dodatkowe, klikalne linki wyświetlane pod głównym wynikiem wyszukiwania, które prowadzą do konkretnych sekcji czy podstron na witrynie. Sitelinks zwiększają widoczność strony, ułatwiają nawigację, wpływają pozytywnie na doświadczenie użytkownika i mogą zwiększyć wskaźniki konwersji.

 

Sitelinks składają się z tytułów i krótkich opisów, które są wybierane automatycznie przez algorytmy wyszukiwarki. Są one zazwyczaj generowane na podstawie popularnych podstron lub sekcji witryny.

 

  • Zapytanie brandowe

Sitelinks związane bezpośrednio z marką, pomagające użytkownikom szybko znaleźć informacje o firmie np. Poznaj Sunrise System, Oferty pracy, Dlaczego Sunrise?

  • Zapytanie niebrandowe

Sitelinks dostosowane do konkretnego zapytania, wyświetlające istotne sekcje witryny związane z danym tematem.

 

 

Sitelinks znajdziesz w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych.

 

Sitelinks w Google są generowane automatycznie na podstawie algorytmów wyszukiwarki. Google stara się wybrać najbardziej istotne linki z danej strony i wyświetla je pod głównym wynikiem.

 

 

 

Wyszukiwarka Bing również wyświetla sitelinks, oferując dodatkową wartość dla użytkowników i stron internetowych. Bing automatycznie generuje linki witryny na podstawie struktury strony oraz popularności poszczególnych sekcji. Linki mogą obejmować główne kategorie, najczęściej odwiedzane podstrony lub inne istotne obszary strony.

Sitelinks mogą być także ustawiane przez webmasterów.

 

Yahoo, podobnie jak Google i Bing, oferuje funkcję sitelinks, która zwiększa użyteczność wyników wyszukiwania. Sitelinks w Yahoo również są generowane automatycznie, biorąc pod uwagę strukturę witryny oraz popularność poszczególnych sekcji. To narzędzie ułatwia użytkownikom dostęp do kluczowych informacji na stronie bez konieczności klikania w główny wynik.

Sitelinks mogą być także ustawiane przez webmasterów.

 

Yandex również generuje sitelinks, zwiększając użyteczność wyników wyszukiwania. Generować je mogą także webmasterzy – podobnie jak w przypadku wyszukiwarki Google, Bing oraz Yahoo.

 

 

Sitelinks generowane są na podstawie popularnych podstron i sekcji na witrynie. Dlatego od zawartości strony zależy, jakie sitelinks zostaną wygenerowane. Sitelinks można planować przez informacje brandowe i niebrandowe.

  • Zapytanie brandowe

Stworzenie klarownej struktury witryny – zawierającej istotne informacje o marce – może zwiększyć szanse na wygenerowanie sitelinks dla zapytań brandowych.

  • Zapytanie niebrandowe

Optymalizacja treści witryny pod kątem różnych zapytań, poprawa struktury URL i używanie odpowiednich metatagów może wpłynąć na wyświetlanie sitelinks w wynikach niebrandowych.

 

Sitelinks można usunąć z SERP-ów na dwa sposoby.

  • Noindex:

Dodanie metatagu „noindex” do stron, które nie powinny być uwzględniane w sitelinks, może pomóc w ich usunięciu.

  • Nositelinkssearchbox:

Użycie metatagu „nositelinkssearchbox” uniemożliwia dodanie paska wyszukiwania w sitelinks.

 

 

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Przeczytaj także
Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700