Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

Ikona

Co to jest SERM

SERM, czyli Search Engine Reputation Management, to strategia zarządzania reputacją marki w wynikach wyszukiwania. Jej celem jest kreowanie dobrego wizerunku, eliminowanie negatywnych informacji oraz promowanie pozytywnych treści związanych z marką. SERM jest kluczowym elementem skutecznej strategii online, dzięki której możliwe jest budowanie i utrzymanie pozytywnego obrazu firmy w oczach użytkowników.

 

 

Działania wpływające na SERM

 

Efektywne zarządzanie reputacją w SERM obejmuje szereg działań. Wśród nich znajdują się:

  • monitoring opinii online,
  • reagowanie na negatywne opinie,
  • tworzenie i promowanie wartościowych treści o firmie
  • optymalizacja treści dla poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania.

 

 

Po co dbać o reputację w wynikach organicznych SERM?

 

Dbanie o reputację w wynikach organicznych SERM jest kluczowe w budowaniu zaufania użytkowników. Negatywne treści mogą znacząco wpłynąć na decyzje zakupowe i wizerunek marki. Poprzez skuteczne zarządzanie SERM przedsiębiorcy mogą kontrolować, jak ich firma jest postrzegana online, co ma bezpośredni wpływ na konwersje i lojalność klientów.

 

 

Google Maps i social media w działaniach SERM

 

Integracja Google Maps oraz aktywność firmy w mediach społecznościowych stanowią istotny element strategii SERM. Prawidłowo uzupełniony Profil Firmy w Google wpływa na lokalne wyniki wyszukiwania. Natomiast aktywność w mediach społecznościowych pozwala na bezpośrednią interakcję z klientami, budowanie relacji i publikowanie treści. Te elementy skutecznie uzupełniają ogólną strategię SERM, przyczyniając się do pozytywnego kształtowania wizerunku marki online.

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Przeczytaj także
Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700