Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Ikona

Brief marketingowy to zwięzły dokument zawierający wszystkie istotne informacje dotyczące planowanej kampanii marketingowej. Jego głównym celem jest przekazanie agencji marketingowej, lub zespołowi marketingowemu, oczekiwań klienta i ułatwienie tym samym opracowania spójnej strategii.

Dokument powinien zawierać cele kampanii, opis grupy docelowej, harmonogram działań, budżet oraz specyfikację kluczowych wskaźników efektywności (KPI). Stanowi on podstawę do precyzyjnego zaplanowania działań i minimalizuje ryzyko nieporozumień na linii klient-agencja. Od innych typów briefów, jak na przykład briefu kreatywnego, różni się tym, że koncentruje się na ogólnych ramach kampanii, a nie na szczegółowych rozwiązaniach, chociażby wizualnych czy komunikacyjnych.

Co powinien zawierać brief marketingowy?

Brief marketingowy powinien określać wszystkie istotne aspekty planowanej kampanii. Jego najbardziej istotne elementy to:

1. Opis produktu lub usługi – zawierający szczegółowy opis oferty, jej unikalnych cech oraz korzyści dla klienta. Pomoże on w dokładnym zrozumieniu, co dokładnie jest promowane i jakie wartości należy podkreślić. 2. Charakterystyka rynku – opis otoczenia, panujących trendów, warunków i dynamiki rynku, na którym konkuruje firma. Ma dostarczyć kontekst dla strategii marketingowej i pozwolić na lepsze dostosowanie działań do panujących realiów. 3. Cele kampanii – określenie tego, co dana kampania ma osiągnąć, na przykład zwiększenie świadomości marki, generowanie leadów czy wzrost sprzedaży. Jasno sformułowany cel pomoże w mierzeniu skuteczności działań marketingowych. 4. Określenie grupy docelowej – opis profilu demograficznego, psychograficznego i behawioralnego odbiorców kampanii. Precyzyjne określenie grupy docelowej pomoże w dokładnym dopasowaniu komunikacji i strategii promocji treści. 5. Analiza konkurencji – przegląd działań konkurencji, ich mocnych i słanych stron oraz sposobu, w jaki można wyróżnić nie na ich tle. Pomoże w tworzeniu strategii, która skutecznie przyciągnie uwagę odbiorców. 6. Przekazy kluczowe – najważniejsze komunikaty, które mają być przekazywane w kampanii. Umożliwi spójne i efektywne komunikowanie wartości oraz korzyści płynących z promowanego produktu lub usług. 7. Środki i kanały komunikacji – pomogą określić, jakie narzędzia i kanały zostaną wykorzystane do realizacji kampanii, a co za tym idzie, w dysponowaniu zasobami. 8. Budżet i harmonogram działań – informacje o dostępnych środkach finansowych oraz planowanych terminach realizacji poszczególnych działań. Są to kluczowe dane do efektywnego zarządzania kampanią.

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700