Obecnie każda witryna znajdująca się w sieci wymaga odpowiedniego pozycjonowania, by być widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania. Dotyczy to zwłaszcza sklepów internetowych, gdyż podstawą ich funkcjonowania jest generowanie sprzedaży. Jeżeli więc prowadzisz sklep oparty na systemie PrestaShop i chcesz, by wyświetlał się on jak najwyżej w wyszukiwarce Google, to zdecydowanie powinieneś rozważyć jego pozycjonowanie.
Jest to aktualnie jedna z najpopularniejszych oraz najbardziej znanych platform do zarządzania sklepem internetowym w naszym kraju. PrestaShop należy do systemów Open Source, co oprócz bardzo dużych możliwości konfiguracyjnych, jest jego największym atutem. Ponadto platforma posiada niezwykle przyjazny, intuicyjny interfejs, co sprawia, że nawet prawdziwy laik jest w stanie bez problemu ją obsługiwać. PrestaShop jest oprogramowaniem darmowym, które może zostać rozszerzone o dodatkowe płatne oraz bezpłatne moduły w celu zwiększenia jego funkcjonalności. Użytkowanie pierwszych z wymienionych wtyczek wymaga jednak w większości przypadków skorzystania ze specjalistycznej wiedzy programistycznej, by zoptymalizować system pod względem funkcjonalności. Dotyczy to również optymalizacji pod kątem SEO.
Skorzystaj z doświadczenia specjalistów i umów się na rozmowę.
Bezpłatna wycenaWarto zadbać o podstawowe elementy, które przyczyniają się do skutecznego pozycjonowania sklepu PrestaShop w wynikach wyszukiwania. Poniżej przedstawiamy niektóre z nich.
Mianem meta tagów określa się specjalne znaczniki, które znajdują się w kodzie źródłowym strony. Dzięki ich obecności roboty Google otrzymują ważne informacje o danym sklepie. Jednym z najistotniejszych meta tagów jest meta title. Ma on szczególne znaczenie dla pozycjonowania. Powinien on jasno określać zawartość danej podstrony, a w kontekście SEO – posiadać odpowiednio dobrane słowa kluczowe. PrestaShop umożliwia wprowadzenie własnej zawartości tego znacznika dla każdego zasobu witryny za sprawą odpowiedniej opcji dostępnej w panelu administratora. Meta title jest jednym z czynników rankingowych wpływających na pozycję danej podstrony w wyszukiwarce Google.
Oprócz wprowadzenia indywidualnej wartości meta title, silnik pozwala również stworzenie meta description, czyli opisów wyświetlanych pod tytułem witryny w wynikach wyszukiwania, które mogą zachęcić Twoich potencjalnych klientów do wejścia na witrynę sklepu. Ich zadaniem jest więc m.in. zwiększenie wskaźnika współczynnika klikalności strony (tzw. CTR). Trzeba jednak mieć na uwadze, że stworzony opis nie zawsze pojawi się w wynikach wyszukiwania. Algorytm wyszukiwarki może uznać przygotowany tekst jako niepasujący do danego zapytania, dla którego sklep wyświetlił się użytkownikowi i wybrany zostanie fragment treści pochodzącej bezpośrednio ze strony. Zawartość samego meta description nie jest natomiast czynnikiem rankingowym (choć oczywiście należy zadbać o jego naturalne brzmienie, bez nadużywania słów kluczowych).
Warto zaznaczyć, że meta tag meta keywords od kilkunastu lat nie jest brany pod uwagę przez roboty Google’a podczas odwiedzin witryny. Wynika to z jego nadużywania w przeszłości do upychania jak największej ilości słów kluczowych.
Proces pozycjonowania sklepu PrestaShop jest wspierany przez wbudowany mechanizm przyjaznych adresów URL, czyli linków o uporządkowanej strukturze, które dają użytkownikowi jasną informację odnośnie tego, na jakiej podstronie się znajduje. Są one przydatne jednak nie tylko dla odbiorcy, ale również dla robotów indeksujących Google’a.
Klienci każdego sklepu internetowego lubią i chcą czuć się bezpiecznie. Certyfikat SSL stał się bardzo ważnym elementem branży e-commerce, gdyż jest to protokół, który poświadcza o bezpieczeństwie przepływu informacji. Jego brak na stronie sprawia, że wyświetla się informacja o niezabezpieczonej witrynie, co może odstraszyć potencjalnych klientów. Certyfikat SSL jest też czynnikiem rankingowym, branym pod uwagę przez algorytmy Google’a, co wpływa na pozycjonowanie sklepu. By wspomniany protokół mógł zadziałać, należy go wykupić wcześniej osobno, a następnie uruchomić go w bardzo przyjaznym module stanowiącym część silnika PrestaShop.
Pozwól sobie pomóc i skorzystaj z oferty specjalistów. Zrobimy to za Ciebie.
Bezpłatna wycenaNie tylko wcześniej wspomniane elementy mają wpływ na pozycjonowanie witryny w sieci. Niezwykle ważną częścią działań SEO dla sklepu internetowego, w tym PrestaShop, jest Content Marketing. W celu zapewnienia bardzo dobrej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania Google, niezbędne jest stworzenie unikalnych oraz przydatnych dla użytkowników treści.
Niezależnie od tego, czy sklep internetowy zbudowany jest na systemie PrestaShop, czy też na innej platformie, na stronie głównej bezwarunkowo powinna znaleźć się treść nawiązująca do prowadzonej działalności. Dzięki temu użytkownicy oraz algorytmy wyszukiwarek odwiedzający witrynę będą doskonale wiedzieć, jakiego typu asortyment oferuje sklep.
Obecność specjalnie przygotowanych tekstów opisujących produkty znajdujące się w danej kategorii ma kolosalne znaczenie dla każdego potencjalnego klienta. Użytkownik szukający konkretnego artykułu w pierwszej kolejności zapozna się bowiem z przygotowanym opisem, by mieć pewność, że znajdzie towar, który zaspokoi jego potrzeby. Możliwość dodania unikalnych treści dla wszystkich kategorii produktowych jest jedną z opcji dostępnych na platformie PrestaShop.
Wielu użytkowników często poszukuje w sieci specjalistycznej wiedzy na dany temat lub odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Znaleźć je mogą m.in. na prowadzonym blogu, który może w naturalny sposób zaspokajać ich potrzeby. Warto zastanowić się nad jego założeniem z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze, wzmacnia tematykę danego serwisu, co wpływa na cały proces pozycjonowania. Po drugie, dostarcza przydatnych informacji, które w naturalny sposób będą zatrzymywać użytkowników na stronie sklepu.
Zasadne wydaje się więc pytanie, czy warto pozycjonować sklep zbudowany na platformie PrestaShop? Odpowiedz brzmi: zdecydowanie tak! Niezależnie od tego, na jakim systemie znajduje się sklep internetowy, potrzebuje on szeroko zakrojonych działań SEO, które pozwolą mu stać się widocznym i wyróżnią go spośród konkurencji. Warto w tym względzie zdać się na profesjonalistów, gdyż posiadają oni niezbędne doświadczenie oraz wiedzę na temat funkcjonowania algorytmów Google. Ich pomoc jest nieoceniona w kontekście pozycjonowania strony i tym samym zwiększeniu szansy na skuteczną sprzedaż, co w branży e-commerce jest aspektem najważniejszym.
Szczególnie zalecane dla każdego sklepu internetowego jest szerokie działanie pod kątem fraz kluczowych, gdyż potrzeby konsumentów są różne – podobnie jak posiadany asortyment. W ten sposób można trafić do szerszego grona użytkowników sieci. Najlepiej tego typu potrzebom odpowiada oferta Clouda bez zamkniętej klatki fraz kluczowych.
Nie bądź w tyle i wprowadź swój sklep PrestaShop na sam szczyt wyników wyszukiwania!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: