Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Narzędzia i usługi

Google Analytics 4
– wdrożenie i konfiguracja

Wszystkie strony firmowe i sklepy internetowe czekają duże zmiany. Zgodnie z oficjalną informacją od Google, 1 lipca 2023 r. GA3 (znane również pod nazwą Universal Analytics) przestanie zbierać dane. Oznacza to, że użytkownicy, którzy nie skonfigurują swojego konta do najnowszej wersji, sporo stracą. Jeśli należysz do osób odkładających migrację „na później” albo nie wiesz, jak się za to zabrać, nie zwlekaj! Skontaktuj się z nami – zajmiemy się zarówno wdrożeniem, jak i konfiguracją Twojego konta na GA4. Postaw na pomoc specjalistów, a z pewnością nie pożałujesz!

grafika-1

Korzyści z migracji na Google Analytics 4

Myślisz, że nie warto martwić się na zapas koniecznością przejścia z Universal Analytics (UA) na GA4? Uważasz, że do 1.07.2023 r. zostało jeszcze mnóstwo czasu? No to jesteś w dużym błędzie! Migracją danych należy zająć się już teraz! Poniżej znajdziesz szereg korzyści takiego rozwiązania. Do zalet, które przemawiają za tym, żeby od razu przejść na GA4 należą:

  • możliwość mierzenia zaangażowania i zainteresowania Klientów, a co za tym idzie budowania z nimi relacji,
  • śledzenie i analizowanie działań użytkowników zarówno tych wykonywanych na stronie www, jak i w aplikacji. Warto zauważyć, że funkcja ta nie była dostępna w UA. Poprzednia wersja pozwalała jedynie na analizę zachowań w witrynach. Natomiast, jeśli właściciel strony chciał śledzić działania prowadzone w aplikacjach, musiał korzystać z innych narzędzi,
  • bardziej elastyczna i wygodna dla użytkowników forma pomiaru, ponieważ GA4 opiera się na zdarzeniach i parametrach, natomiast w starszej wersji system bazował na sesjach i odsłonach,
  • zmiana celów na konwersję, w nowej wersji może być ona zliczana kilka razy podczas jednej sesji, natomiast w Universal Analytics cel zliczany jest tylko raz. Co to oznacza w praktyce? Uzyskanie zaawansowanych wniosków, które dotyczą zarówno konwersji, jak i zachowań użytkowników.

Jak widać wielość funkcji, a także ich stopień zaawansowania dają właścicielom stron internetowych korzystającym z GA4 dużo więcej możliwości. Jeśli nie wiesz, jak wykonać migrację, nasi specjaliści chętnie Ci w tym pomogą.

Nie czekaj z przejściem na Google Analytics 4

Uzyskaj ofertę
Audyt SEO

Do czego służy Google Analytics 4?

grafika-9

GA4 to narzędzie, które ma pomóc poznać ścieżkę zakupową klienta oraz jego potrzeby, a tym samym jeszcze lepiej odpowiedzieć na jego wymagania. Nowa wersja narzędzia, w odróżnieniu od Universal Analytics (GA3), powstała z myślą o przyszłości pomiarów. Posiada szereg przydatnych funkcji, przede wszystkim:

  • lepsze poznanie ścieżki klienta – jest to możliwe dzięki gromadzeniu danych o konkretnej stronie,
  • korzystanie z danych opartych na zdarzeniach, a nie na sesjach,
  • zaznaczenie ustawień prywatności, co oznacza m.in. możliwość przeprowadzenia pomiaru bez wykorzystania plików cookie,
  • funkcje prognostyczne,
  • ulepszona integracja z platformami medialnymi w celu zachęcenia użytkownika do dalszych działań na stronie.
Jak widać, narzędzie zawiera sporo nowych funkcji, które zostały starannie opracowane, tak aby maksymalnie zwiększyć komfort osób korzystających z Google Analytics 4, a jednocześnie dotrzeć do jak największej grupy użytkowników. Co więcej, z jego pomocą zgromadzisz wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu i będziesz mieć do nich dostęp w każdej chwili.

Niebezpieczeństwa braku migracji na Google Analytics 4

Odwlekanie przejścia na GA4 nie ma sensu, przede wszystkim dlatego, że Universal Analytics przestanie zbierać dane i przetwarzać nowe działania od 1 lipca 2023 r. Jeśli zostawisz migrację na ostatnią chwilę, Twój biznes może sporo stracić, w tym:

  • Dane: nie otrzymasz już informacji na temat działań i zachowań użytkowników na swojej stronie www.
  • Możliwość pomiaru: nie zweryfikujesz efektów prowadzonych działań (np. kampanie Google Ads).
  • Informacje: stracisz te dotyczące działań marketingowych generujących najlepszą konwersję dla danej witryny.

Strat może być naprawdę wiele, dlatego nie warto ryzykować! Decydując się na nową wersję narzędzia sprawisz, że stanie się ono bardziej funkcjonalne. I co najważniejsze, nie stracisz danych, a analityka będzie cały czas kontynuowana.
Zajmij się przeniesieniem danych jeszcze dziś! Jeśli nie wiesz od czego zacząć lub nie posiadasz wystarczającej wiedzy o Google Analytics, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy profesjonalistów. W Sunrise System pomogą Ci w tym specjaliści z zespołu Analytics and Conversion.

Google Analytics 4 – nasza oferta

Google Analytics 4 – pakiet implementacyjny

  • utworzenie konta i usługi Google Analytics 4,
  • wdrożenie skryptu śledzącego GA4 przy pomocy GTM,
  • utworzenie konta i kontenera GTM,
  • wdrożenie skryptu kontenera GTM w kodzie witryny,
  • utworzenie tagu odsłony Google Analytics: konfiguracja GA4,
  • instalacja i weryfikacja podstawowych zdarzeń,
  • konfiguracja konwersji.

Google Analytics 4 – pakiet konfiguracyjny

  • konfiguracja zaawansowanych konwersji,
  • wdrożenie modułu e-commerce,
  • przygotowanie wytycznych do warstwy danych e-commerce pod GA4,
  • dokumentacja wdrożenia Google Analytics 4,
  • szkolenie z Google Analytics 4.
grafika-7

Google Analytics 4 – dodatkowe usługi

OPŁATA JEDNORAZOWA (NA PODSTAWIE ZLECENIA/PROFORMY)

Przygotowanie wytycznych do warstwy danych e-commerce pod GA4 i nadzór nad wdrożeniem

W ramach usługi przygotujemy dla Ciebie maksymalnie dwie wersje poprawek.

Dokumentacja wdrożenia GA4

Obejmuje podstawową konfigurację, zdarzenia oraz parametry.

Szkolenie z GA4

To doskonała dawka wiedzy, dzięki której dowiesz się jak korzystać z GA4. Cenimy czas naszych Klientów, dlatego zamknęliśmy wszystkie najważniejsze informacje w pigułce, dzięki czemu szkolenie nie zajmie więcej niż 2,5 godziny.

Audyt GA4

  • weryfikacja poprawności wdrożenia GA4,
  • dla klientów, którzy posiadają już zainstalowane GA4.

Audyt GA3

  • dla klientów, którzy utrzymują i używają jeszcze usługi GA3;
  • dla klientów, którzy chcą mieć wgląd do historycznych ustawień.

Dokumentacja GA3

Obejmuje podstawową konfigurację i zdarzenia.

Audyt User Experience

Usługa ta ma na celu zweryfikowanie strony pod względem UX – czy spełnia ona standardy dobrych praktyk oraz heurystyki. Dodatkowo wykonana zostanie także analiza mająca na celu zweryfikowanie czy znajdujące się na stronie elementy nie rozpraszają użytkowników i nie przeszkadzają w realizacji konwersji. W ramach usługi wykonywana jest:

  • analiza ścieżki konwersji, która zaczyna się w momencie wejścia na stronę i trwa aż do zrealizowania konwersji,
  • analiza strony głównej, nawigacji, wyszukiwarki, strony kategorii, produktu, a także proces realizacji transakcji oraz formularze,
  • analiza treści na stronie dotycząca pierwszego wrażenia użytkowników, motywacji witryny, unikalnej wartości usług oraz wiarygodności firmy,
  • analiza prędkości z jaką działa witryna,
  • analiza strony w wersji mobilnej, jak i desktopowej.

OPŁATA ABONAMENTOWA (NA PODSTAWIE UMOWY)

Raportowanie i rekomendacje na podstawie danych z GA

Raport w Locker Studio ma na celu zwizualizowanie celów witryny, jednocześnie dostarcza comiesięczne rekomendacje dotyczące poprawy efektywności strony, np. zwiększenia współczynnika zaangażowania, zwiększenia współczynnika konwersji.

Testy A/B

Mają na celu porównania dwóch wersji witryny i wyboru tej najlepiej konwertującej opcji. Efektami testów jest poprawa wyników witryny. W ramach usługi wykonujemy dwa testy miesięcznie, które nie wymagają kodowania (angażowania programisty).

E-mail marketing

Obejmuje zaplanowanie oraz wdrożenie kampanii e-mail marketingowej, która ma na celu pomoc w realizacji różnorodnych celów: inspiracyjnego, sprzedażowego, wizerunkowego, ale też lojalizującego. Kampanie e-mail marketingowe są realizowane przez specjalistę MA. Oddzielnej wycenie podlega grafika i kodowanie maili. Wycena dotyczy 3 wysyłek miesięcznie.

Marketing Automation

Polega na opracowywaniu strategii działań dotyczących automatyzacji kampanii e-mail marketingowych, a także wdrożenia kampanii i personalizacji strony. Grafika oraz kodowanie wyceniane są oddzielnie, w zależności od potrzeby, sama wycena obejmuje 12 godzin pracy specjalisty miesięcznie.

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700